Populært innlegg ChrML Skrevet 8. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2013 (endret) 1. De ønsker å skille på oljepengebruk i form av forbruk kontra investering. Norge trenger flere ben å stå på, nå har vi KUN oljepenger og våpenindustri. Når den morroa tar slutt har vi ingenting å selge, heller ingenting invest i infrastruktur. 2. De ønsker mer restriktig asylpolitikk. Selv om de kanskje lover mer enn de kan gjennomføre her på grunn av internasjonale forpliktelser, syns jeg tanken å jobbe mot dette er god. Det skal ikke være lett å bli norsk statsborger. Det bør være prøvetid, ved første bevis på kriminalitet bør asylsøkeren bli sendt tilbake til hjemlandet sitt på første fly. Det at de vet det bør være forebyggende nok da mange kommer fra krigsherjede land. 3. De ønsker å satse mer på infrastruktur enn vi gjør i dag. Veier er en investering vi har i lang tid fremover. Jeg mener Norge er altfor langstrakt land til at kollektivtransport vil fungere for absolutt alle. Oslo og de andre store byene er greit, men aldri i verden om det er mulig å kjøre buss / tog til alle landsbygdene og det må jo være mulighet for de å komme seg steder. Derfor må vi satse på vei. Angående miljøproblematikken rundt vei så mener jeg heller at vi bør satse på å gjøre bilene mest mulig miljøvennlig fra de blir produsert til de destrueres. Investere i forskning så vi kan få til bedre elbiler som kan kjøre veldig langt og lades raskt, investere i strømnettet vårt så det faktisk kan takle at mange bruker elbil (det gjør det langt fra i dag!!). 4. De kommer med mest mulig konkrete forslag til hvordan de skal gjøre ting. Mindre snakking rundt grøten uten noe konkret måte å gjennomføre det i praksis. 5. Mindre byråkrati. Løsningen på en offentlig sektor som er billigere å drive er ikke å ansette tusenvis av nye papirflyttere hvert år eller at kirurger skal fylle ut papirer istedenfor å operere. Denne veksten bør stoppes før den offentlige sektoren blir alt for stor kontra den private. Da kan vi begynne å bruke mer penger der det trengs, bruke skattepengene våre mer effektivt. Jeg stemte ikke Arbeiderpartiet fordi de ønsker bare å lene seg tilbake på oljepengene vi har. Den morroa vil ta slutt, hva gjør vi da? Jeg stemte ikke på SV fordi da de mangler fullstendig bakkekontakt. Som dieselforbud i Oslo i de verste vinterdagene?? Hvordan skal dette gjennomføres?? Hva med håndverkere i firmabil som skal gjøre jobben sin, skal de ta fri? Eller dra med seg alt verktøyet på toget? Jeg synes Venstre og Høyre også er bra partier. Men valgte FrP fordi de er nærmest mine egne tanker. Endret 8. september 2013 av ChrML 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skipstrixy Skrevet 8. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2013 jeg stemte ikke FrP fordi de driver urealistisk politikk. 14 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg stemmer Frp av de samme grunnene som deg, og litt andre ting. Frp fremstår som et ganske bra parti i denne valgkampen, i motsetning til opposisjonen som bare kommer med skremselpropaganda. Sammen med Høyre tror jeg det kan bli en god miks. En ting er ihvertfall sikkert, vi må ha en ny retning visst ikke går Norge i grøfta om få år. 7 Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Jeg stemmer Frp av de samme grunnene som deg, og litt andre ting. Frp fremstår som et ganske bra parti i denne valgkampen, i motsetning til opposisjonen som bare kommer med skremselpropaganda. Sammen med Høyre tror jeg det kan bli en god miks. En ting er ihvertfall sikkert, vi må ha en ny retning visst ikke går Norge i grøfta om få år. Jeg tenker det samme. Har troen på en FrP / Høyre- regjering. FrP har mye bra, men også noe på kanten. Høyre har litt mer realistisk politikk, derfor bør en miks bli bra. Noen må komme ned nytenkende ideer. jeg stemte ikke FrP fordi de driver urealistisk politikk. Jeg mener mye av det er realiserbart, men du har rett i at ikke alt er det. Mener at en Høyre / FrP regjering burde bli bra, men det forutsetter at FrP får nok stemmer til å bli hørt for forslagene sine så det i det minste blir diskutert. 3 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Jepp, da er vi nok veldig enige om det meste der. Jeg kunne aldri stemt på en ren Frp regjering om det var alternativet, men jeg vil ha med en del av de største forslagene de kommer med. Som blant annet innvandring, infrastruktur, reduksjon i unødvendig byråkrati og overformynderi av staten ovenfor oss innbyggere. Høyre vil nok sørge for at ting går forsvarlig for seg. Vi må ha et større privat næringsliv slik at vi ikke går tom for penger til å drive det offentlige. Mange er nok enige i mye av Frp sin politikk, men de ser bare det verste i det, samtidig som at opposisjonen er flinke til å skremme med Frp og at folk er dårlige til å gjøre opp sin egen mening. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Har lite troa på Høyre. De har en elendig IT-politikk, er for DLD, er for ytre overvåkninger og mot en egen IT-minister. FrP har en ganske god IT-politikk, de er ganske ulike fra Høyre. Likevel, ingen slår AP. 2 Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Har lite troa på Høyre. De har en elendig IT-politikk, er for DLD, er for ytre overvåkninger og mot en egen IT-minister. FrP har en ganske god IT-politikk, de er ganske ulike fra Høyre. Likevel, ingen slår AP. It- politikken har nok ikke stått så sentralt når jeg har vurdert partiene, men igrunn enig der. FrP er vel ganske nøytrale når det kommer til DLD så vidt jeg har forstått, men er imot overvåkning ellers i samfunnet. Ap er verst ja ... Det kan jo være en grunn til å velge FrP istedenfor Høyre som du sier. Man er avhengig av å få velgere vekk fra Ap og grønn / sentrumspartier for å få noe endring i heletatt hvertfall, det verste som kan skje er at de rødgrønne får 4 nye år. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Frp er mot DLD, det samme er Venstre og Piratpartiet..... Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Frp er mot DLD, det samme er Venstre og Piratpartiet..... Det har vært noe diffust før, men de landet kanskje på imot til slutt? Venstre er et godt alternativ. Liker konseptet til piratpartiet, men stemte ikke det fordi jeg følte meg nødt til å hjelpe høyresiden å vinne valget. En stemme til piratpartiet kan være det høyresiden trengte for å vinne over de rødgrønne. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Har lite troa på Høyre. De har en elendig IT-politikk Listen over partier med god IT-politikk: ... 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Sukk. FrPs taktikk er lettvinte løsninger på kompliserte problemer - noe som svelges rått av "folk flest". Hvis jeg skulle fundert på alt vi hadde tape om FrP fikk bestemme alene hadde jeg ikke fått sove om nettene. Hvis derimot Erna hadde holdt de i stramt etter ørene ville det *kanskje* fungert i regjering - og det ønsker jeg kun fordi det da bare blir to parti som må komme til enighet i stedenfor 3-4-5 stykker. (Jo flere som krangler desto dårligere blir kompromisset). 1 Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Listen over partier med god IT-politikk: ... uhm, piratpartiet? Venstre? 2 Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Sukk. FrPs taktikk er lettvinte løsninger på kompliserte problemer - noe som svelges rått av "folk flest". Hvis jeg skulle fundert på alt vi hadde tape om FrP fikk bestemme alene hadde jeg ikke fått sove om nettene. Hvis derimot Erna hadde holdt de i stramt etter ørene ville det *kanskje* fungert i regjering - og det ønsker jeg kun fordi det da bare blir to parti som må komme til enighet i stedenfor 3-4-5 stykker. (Jo flere som krangler desto dårligere blir kompromisset). Har inntrykk av at FrP ikke går så mye rundt grøten som de andre partiene. Løsningene er kun kompliserte fordi vi gjør det slik, et enklere regelverk og et enklere byråkrati er alle tjent med, med de kostnadsmessige fordelene det innebærer. Men enig at de kan få prøve seg i en regjering med Høyre først. Hvis det blir Høyre, FrP, Venstre, KrF regjering er det ikke mye av FrP's politikk som slår igjennom da mye er rake motsetninger til for eksempel KrF. En ren Høyre-FrP regjering tror jeg ville blitt bra. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 uhm, piratpartiet? Venstre? Venstre (og hele den andre gjengen i det blå hjørnet for den del) ser ikke ut til å klare å bestemme seg hvem de ønsker å samarbeide med. Piratpartiet har et par gode idéer. Hadde gjort seg at de fikk et par mandater. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Venstre (og hele den andre gjengen i det blå hjørnet for den del) ser ikke ut til å klare å bestemme seg hvem de ønsker å samarbeide med. Piratpartiet har et par gode idéer. Hadde gjort seg at de fikk et par mandater. De har sagt at de vil forhandle med alle de 4 blå partiene, men vil ikke uttale seg mer før etter valget virker det som. Har en følelse av at Høyre vil ha med så få partier som mulig, men selvfølgelig nok til å få en flertallsregjering. De har selvsagt ikke sagt dette rett ut, men ligger i kortene. Hvis Venstre stjeler mange nok velgere fra Høyre og FrP er de pent nødt til å bli med for å få en flertallsregjering. Enten KrF eller Venstre må nok uansett være med for å bikke 50% av mandatene, hvis ikke begge. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Flertallsregjeringer er mer uenige om ting enn de er enige, spør du meg. Bare et fåtall av saker går i gjennom. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Flertallsregjeringer er mer uenige om ting enn de er enige, spør du meg. Bare et fåtall av saker går i gjennom. Fare for det hvis det blir med for mange partier. Men verre med en mindretallsregjering. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Listen over partier med god IT-politikk: ... Piratpartiet. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det har vært noe diffust før, men de landet kanskje på imot til slutt? Venstre er et godt alternativ. Liker konseptet til piratpartiet, men stemte ikke det fordi jeg følte meg nødt til å hjelpe høyresiden å vinne valget. En stemme til piratpartiet kan være det høyresiden trengte for å vinne over de rødgrønne. Vel, venstre og FrP kan fort finne på å droppe all IT-politikk for å få inn andre saker, mens Piratpartiet har en global kjerne og det er nettopp IT-politikk. Men skjønner deg når du stemte høyresiden. Tror mange gjorde det. Møkka lei av Jens. Eller som Siv Jensen sier: Morna, Jens! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Piratpartiet. ...klarte ikke å mobilisere nok velgere. Fortsatt langt unna bare å få inn én mann på stortinget. Jeg tror Piratpartiet trenger noen til å fronte partiet bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå