elinemargrethe Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hei! Jeg har matt min kjære macbook pro i 2 år nå, og den er ganske proppa med programmer og virus.. jeg bare lurer på om det finnes noen programmer som vil rense macen HELT for både programmer, virus, filer, bilder og alt mulig som er på den da.. så lurer jeg på om jeg da kunne få solgt den for en litt billig penge?Takker for hjelpsomme svar:) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Det du spør etter her løses av en reinstallering av maskinen. En DVD med operativsystemet fulgte med Mac'en din da du kjøpte den. Smell DVDen inn i maskinen og hold inne "alt" når skjermen blir hvit under oppstart. Formater og reinstaller operativsystemet, så vil maskinen være som da du pakket den ut av esken første gang. Merk at dette sletter ALLE filer på datamaskinen din. Ta backup før du gjør dette ellers mister du all musikken, bildene og videoene dine. 1 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Mange filer kan dog gjennopprettes av en person som er noelunde datakyndig. Siden du er så nøye på at den skal rensen HELT så må det noe sterkere programvare til som skriver over disken flere ganger. Dette har jeg aldri hatt bruk for da jeg destruerer mine hard disker, men jeg tipper noen kan gi deg en lenke til et slik program om du skulle ha behov for det. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Mange filer kan dog gjennopprettes av en person som er noelunde datakyndig. Siden du er så nøye på at den skal rensen HELT så må det noe sterkere programvare til som skriver over disken flere ganger. Dette har jeg aldri hatt bruk for da jeg destruerer mine hard disker, men jeg tipper noen kan gi deg en lenke til et slik program om du skulle ha behov for det. OSX installasjonen kan gjøre det. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Kjører du Lion/Mountain Lion så er det bare til å holde alt under oppstart. Rett etter du slår på maskinen. Velg formater disk, evt overskriv hele disken for å være tryggere på at andre personer ikke får tak i de gamle dataen din. Så innstalerer du bare OS på nytt og den er klar for salg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå