nree Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hei, jeg har lasta ner Knoppix og lurer på: Etter jeg har starta Knoppix, Viss jeg da velger og ta ut CDen og restarte maskina kommer jeg da tilbake til Windows som ligger på maskinas hardisk? Har brent Knoppix på ein cd med ein ico fil fant hele greia -->her<-- har gjort de som står utenom og prøve cd'n er veldigdt i tvil! Håper på svar!!! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Den knoppixen er vel live evaluation, så den gjør ingen endringer på harddisken at all.... Bare å ta ut CDen og restarte... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 «Live evaluation» er et fælt SuSE-begrep som hinter mot at det bare er snakk om en prøveversjon for noe man må kjøpe inn hvis man vil ha «fullversjonen» Men det er altså helt riktig at Knoppix ikke vil røre harddisken i det hele tatt -- Windows-installasjonen er trygg (helt til du finner ut hvor stilig Linux er, og går bort fra Windows med vilje). Lenke til kommentar
Azton Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Den legger kanskje inn en fil på harddisken din hvis du velger å lagre endringer eller noe i knoppix. Dette gjør hvertfall suse live eval.. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Ta det med ro, det er det som er så genialt med sånne "Live-CDer!" Bare bruk det så mye du vil, den rører ingenting! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Ikke for å være pirkete, men et lite varskurop: Knoppix kan røre harddisken, hvis du beordrer den til det! Eksempler: mke2fs /dev/hda1 insmod ntfs-rw.o && mount -o rw /dev/hda1 /haha && touch /haha/HERPEHERPE && sync Etc etc... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Ikke for å være pirkete, men et lite varskurop: Knoppix kan røre harddisken, hvis du beordrer den til det! Eksempler:mke2fs /dev/hda1 insmod ntfs-rw.o && mount -o rw /dev/hda1 /haha && touch /haha/HERPEHERPE && sync Etc etc... .. dd If=/dev/zero /dev/hda bs=512k (Marcel? ) .. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ikke for å være pirkete, men et lite varskurop: Knoppix kan røre harddisken, hvis du beordrer den til det! Eksempler:mke2fs /dev/hda1 insmod ntfs-rw.o && mount -o rw /dev/hda1 /haha && touch /haha/HERPEHERPE && sync Etc etc... .. dd If=/dev/zero /dev/hda bs=512k (Marcel? ) .. Hoho... har marcel gjort det? Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 en ting JEG har lurt på. har prøvd Knoppix en gang, men slutta med det ganske fort, men i ettertid så tenker jeg, hvordan skal man få til å installere noe på Knoppix når det bare kjører fra cd? noen som kan forklare meg det eller? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ganske enkelt; man installerer ikke ting i Knoppix Om du vil drive med sånt, bør du heller installere en vanlig Linux-distribusjon på harddisken (noe man uansett bør gjøre om man eier en datamaskin). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå