Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har fått noen problemer med oppvaskmaskinen. Når jeg setter den på ett program og skrur den på så skjer det ikke noe. Ta f eks skylleprogrammet. Når jeg setter den på skylleprogram som varer i 18 minutter så forblir den på 18 og den flytter seg ikke. Jeg hører heller ikke at maskinen tar inn vann.

Det er snakk om en Borch vaskemaskin. Jeg skrudde av maskinen når den stod på ett minutt i stad og tok ut vasken på grunn av min utålmodighet og når jeg skrudde den på igjen så fortsatte den på ett minutt og da trykket jeg reset og siden har den ikke rykket seg.

Noen som kan hjelpe meg? Jeg blir så inderlig glad hvis noen her har peiling for jeg har virkelig mye oppvask nå som må taes :(

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at det er litt i vanskeligste laget å dra ut strømmen på den. Vaskemaskinen er sammen med kjøkkenet hvis du skjønner hva jeg mener, men kanskje det bare er til å dra ut vaskemaskinen og dra ut kontakten? Jeg har aldri dratt fram den vaskemaskinen før.

Forresten, nå så jeg i skapet under vasken og der var det en en kabel som stod i en kontakt. Er det mulig at det er den? Vaskemaskinen er rett ved siden av kummen.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Ta sikringen?

Kan være kontakten du snakker om, umulig for meg å si noe om, men er gjerne ikke så mange ting som er koblet til strøm inni skapet.

Vet ikke om det hjelper, men er skikkelig restart hjelper på mye :)

Du vêr den får vann, ikke sant? For det kan absolutt være problemet...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Jeg skrur den på og den står bom stille kan du si...
Men jeg er enig med deg i det. En skikkelig re start hjelper på mye har jeg fått erfart. Jeg skal prøve å dra ut kontakten å se om det er noe liv i maskinen og hvis det er det så prøver jeg meg på sikringen så får jeg se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Hadde en gammel Bosch før og den tok inn vann når lagde litt trykkforskjeller i inntaket. Var nok å sjokkåpne kranen i vasken på samme røret maskinen delte med og stenge den like fort igjen. Da tok maskinen inn vann. Muligens sensoren som sjekker om det er vannttrykk som er problemet.

Lenke til kommentar
Problemer med vaskemaskin

Nå har det seg slik at jeg har fått noen problemer med oppvaskmaskinen. Når jeg setter den på ett program og skrur den på så skjer det ikke noe. Ta f eks skylleprogrammet. Når jeg setter den på skylleprogram som varer i 18 minutter så forblir den på 18 og den flytter seg ikke. Jeg hører heller ikke at maskinen tar inn vann.

Det er snakk om en Borch vaskemaskin. Jeg skrudde av maskinen når den stod på ett minutt i stad og tok ut vasken på grunn av min utålmodighet og når jeg skrudde den på igjen så fortsatte den på ett minutt og da trykket jeg reset og siden har den ikke rykket seg.

Noen som kan hjelpe meg? Jeg blir så inderlig glad hvis noen her har peiling for jeg har virkelig mye oppvask nå som må taes :(

Takker for svar! :)

Hva slags maskin er det egentlig snakk om? En vaskemaskin (som vasker klær) eller en oppvaskmaskin (som vasker kopper, tallerkner, bestikk o.l.)? Det kan kanskje også hjelpe litt hvis vi får vite modell/type.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen ikke tar inn vann:

Klassisk feil er at noen har skrudd på dingsen på kjøkkenkrana som skal stoppe vanntilførselen til oppvaskmaskin. (Hva er den her til? Skjer ingen ting når jeg vrir på den, jo! Og så har man stengt vannet til oppvaskmaskinen uten å vite det.) Men den har du prøvd, både å lukke og å sjokkåpne?

Neste mulige feil: Stadig fler oppvaskmaskiner har fuktsensor i bunnen og en klump på vanntilførselsslangen med en elektrisk styrt ventil som skal skru av vanntilførselen om de begynner å lekke. Er det sånn klump på slangen til din maskin? Da stopper også maskinen både om maskinen lekker og om man søler ei mugge vann på gulvet og det renner inn under maskinen. Eller noen har vasket gulvetfor grundig. Har noe sånt skjedd hos deg? I såfall, fjern dekselet nederst på fronten på maskinen, tørk opp og vent.

Ennå en mulighet: Maskinen har aldri vært reingjort innvendig, det er mye gørr i filteret for vann ut av maskinen, den har problem med å pumpe ut, og en sikkerhetsfunksjon lar den heller ikke ta inn vann. Ta ut nedre kurv, ta ut plastsikta i bunnen innvendig i maskinen, rens den og hullet den sitter i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...