Pallantir Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Han er russ i år og skal i militæret neste høst, så han trenger noe han kan dra med seg for å få spilt på brakka. I tillegg begynner den stasjonære spill-pc-en hans å bli moden for Teknisk Museum, så da ville jeg og kona slå to fluer i ett smekk og kjøpe den nå, til 18-årsdagen, og ikke som eksamensgave til våren. Han har ikke noe imot å få lett brukte maskiner (han har nesten alltid fått det før), siden han da får et godt hakk mer muskler for den prisen vi har råd til å legge i det. Så det blir nok en måned med intensiv Finn-sjekking. Det må nok bli en med 17"-skjerm, så han ikke trenger å dra med seg en ekstern skjerm for å spille uten forstørrelsesglass... Men hvor får jeg mest for pengene? Alienware er jo et godt, gammelt spillmerke, selv om det nå er et underbruk av Dell. Men de pleier jo å komme godt ut i tester. Så er jo Toshiba, Asus og Kunshan andre alternativer. Hva bør jeg helst satse på? Edit:Å, kanskje en idé å si noe om prisområdet. Opp til rundt ti høvdinger er vel aktuelt. Det ligger en del Alienware M17X R3 til den prisen. Den nyeste versjonen M18X blir nok i dyreste laget (det ligger en der til 11 000, men den tror jeg er parallellimport, og jeg vil ha noe med gyldig, norsk garanti), og det bør nok gå an å spille de aller fleste spillene på et Radeon HD 6800M eller tilsvarende GeForce. Endret 8. september 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg hadde med Asus G-serie i militæret. http://www.go-asus.com/game/#.UiyWEEC0NCY Konge PC til det formålet, men tar noe plass i skapet. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Takk for forslaget! Litt plass må vel en skikkelig pc ta. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Jeg har ASUS G75VW, funker helt ok til spill. Anbefaker å ettermontere en SSD på 256 eller 512 GB. Endret 8. september 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Takk! Ja, det må iallfall være SSD på operativsystemet. Er det plass til to disker der, så det blir en stor lagringsdisk? Lenke til kommentar
Mr. Smartphone Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 du kan jo sjekke originpc.com . Der kan du sette sammen din egen pc og prisen er ikke så ille Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Takk, men som nevnt over, vil jeg ha norsk garanti på saken. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 http://www.multicom.no/Gaming-laptop/cat-c/c1000042 Her er det mange gaming maskiner med mye ytelse for pengene, finnes både med og uten SSD. Om lommeboka tillater det så ville jeg helt klart gått for en med GTX770M grafikk. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Takk! Ja, det må iallfall være SSD på operativsystemet. Er det plass til to disker der, så det blir en stor lagringsdisk? Det pleier å være en HDD på 750 GB så da blir det flott når man montere en SSD i tillegg. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Han er russ i år og skal i militæret neste høst, så han trenger noe han kan dra med seg for å få spilt på brakka. I tillegg begynner den stasjonære spill-pc-en hans å bli moden for Teknisk Museum, så da ville jeg og kona slå to fluer i ett smekk og kjøpe den nå, til 18-årsdagen, og ikke som eksamensgave til våren. Han har ikke noe imot å få lett brukte maskiner (han har nesten alltid fått det før), siden han da får et godt hakk mer muskler for den prisen vi har råd til å legge i det. Så det blir nok en måned med intensiv Finn-sjekking. Det må nok bli en med 17"-skjerm, så han ikke trenger å dra med seg en ekstern skjerm for å spille uten forstørrelsesglass... Men hvor får jeg mest for pengene? Alienware er jo et godt, gammelt spillmerke, selv om det nå er et underbruk av Dell. Men de pleier jo å komme godt ut i tester. Så er jo Toshiba, Asus og Kunshan andre alternativer. Hva bør jeg helst satse på? Edit:Å, kanskje en idé å si noe om prisområdet. Opp til rundt ti høvdinger er vel aktuelt. Det ligger en del Alienware M17X R3 til den prisen. Den nyeste versjonen M18X blir nok i dyreste laget (det ligger en der til 11 000, men den tror jeg er parallellimport, og jeg vil ha noe med gyldig, norsk garanti), og det bør nok gå an å spille de aller fleste spillene på et Radeon HD 6800M eller tilsvarende GeForce. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781358#extra Der har du en knakende god pc med Nvidia's nye Geforce 700 serie skjermkort, Intel sin nye Haswell i7 prossessor for bærebare, samt 17 tommer skjerm og full hd oppløsning, 128gb ssd og hele 1TB lagringsplass! Ville definitivt sett på denne om jeg skulle hatt meg en skikkelig gamerlaptop til 10 høvdinger. Du får jo også 45 dagers åpent kjøp, og 5 års reklamasjon. Endret 8. september 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 9. september 2013 Forfatter Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Takk for alle tipsene! Den MSI-en var ikke verst. Den har ikke navnet til Asusen (Republic of Gamers) eller Alienware, men den har jo det som teller. Det kunne være kjekt med en ny pc så lenge specsene er så gode som der! Endret 9. september 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Etter at operativsystem og diverse har tatt sitt holder det neppe med det lille som er igjen av128 GB for å installere utalgte titler fra et spillbibliotek. Mtp at man i dag får 512 SSD for drøye 2k er IMO dumt å kjøpe bærbar med en forhåndsinstallert SSD med lav kapasitet. Får man ikke installert spillene på SSD vil opplevelsen bli annenrangs. Endret 9. september 2013 av BadCat Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Du har nok rett i det. Jeg tror jeg skal ta en "spansk en" for å unngå at jeg går over budsjettet. Jeg kjøper en ny 512 SSD til jobbmaskinen min, som har en på 256. Så setter jeg den i gamerlaptopen. Hvis jeg da ikke kjøper MSI-en, for den støtter ikke to vanlige disker. Der må man til på mSATA, og det er ifølge MSI bare den dyreste versjonen, med innebygd mSATA RAID som faktisk kan bruke mSATA, selv om jeg tviler litt på det, siden den billigere har akkurat de samme tilkoblingsslotene... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Gaming notebook: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781756 SSD: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2074413 http://www.prisjakt.no/product.php?p=2074414 Alternativ gaming notebook ved behov for kraftigere grafikkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781754 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Har ingen tips å komme med,men ville bare skyte inn og si at jeg sitter på for-for-forgjengeren av ROG (G75JH) kjøpte jeg vel tilbake i.... errrr... 09-10 ? og den durer fortsatt,nå har jeg ikke presset den på dagens spill heller da,men ville bare si at den holder i en god del år Lenke til kommentar
ErikLøvaas Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 du burde gå for MSI GS70 Lenke til kommentar
dordar Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ser at multicom.no har begynt å bygge MSI pcer. Er det noe tess? Hvis ja, så får man jo mye for pengene her Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 11. september 2013 Forfatter Del Skrevet 11. september 2013 Takk igjen for tipsene! Jeg ser at Asusen har 3D-skjerm, og det er jo en kul greie! Vet ikke hvor brukbart det er i virkeligheten, men det kan iallfall funke til film. Bare litt snålt at den da ikke har Blu-ray-spiller. Det blir nok stadig mer sannsynlig med Asus eller MSI enn Alienware etter hvert, ja. Jeg har ennå et par måneder på meg, så vi får se hva som kommer fram etter hvert, men jeg vet iallfall mye mer om hva jeg bør se på. SSD blir det iallfall, i en eller annen forstand, med plass til operativsystemet og noen spill. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Takk igjen for tipsene! Jeg ser at Asusen har 3D-skjerm, og det er jo en kul greie! Vet ikke hvor brukbart det er i virkeligheten, men det kan iallfall funke til film. Bare litt snålt at den da ikke har Blu-ray-spiller. Det blir nok stadig mer sannsynlig med Asus eller MSI enn Alienware etter hvert, ja. Jeg har ennå et par måneder på meg, så vi får se hva som kommer fram etter hvert, men jeg vet iallfall mye mer om hva jeg bør se på. SSD blir det iallfall, i en eller annen forstand, med plass til operativsystemet og noen spill. Asus'en kommer i forskjellige utgaver,tror du finner Blu-ray i den og Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Takk, da får jeg snuse litt mer på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå