Centy88 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Helt på trynet, meningsløs oppløsning på en så liten skjerm og altfor dyr. Hva skjer med 9 serien egentlig. Bare 4gb ram og 128gb SSD . What a joke, ikke kan man oppgradere heller. Nå ser det ut som det kommer mer standard 8gb og 256gb framover det er bra. Lenke til kommentar
eskmeister Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 noen som vet når den kommer på salg? Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Akkurat det er jo en god grunn til at Apple ikke har valgt retina på macbook air f.eks. Kvassere GPU betyr mer strøm og lavere batterikapasitet. Så vidt jeg har hørt har Samsung gått bort fra at 9 Serie Plus (for et navn) skal vare i 13 timer, slik som de innledningsvis lovet, og i stedet satt den i området 7 timer^. Jeg er spent på hva både Samsung og Asus sine ultrabooker yter i praksis. Hvis forskjellen i batteritid virkelig er så stor mellom MBA og Windows-maskinene, kommer jeg til å syntes synd på meg selv som et ihuga Windows-fan*. * kanskje ikke "fan", men det er utelukket for meg å kjøpe noe med OSX på. ^ ser nå at dette har blitt endret igjen, og batteritiden er 11 timer på samsung.com. Endret 11. september 2013 av Displayname Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Ingenting som hindrer deg i å installere Windows 8 på MBA. Etter det jeg har lest skal 2013-modellen kjøre veldig bra på Windows 8, minst like bra batterikapasitet og bedre ytelse/minnehåndtering enn OS X. Barnesykdommene med at Windows på mac ødela batterikapasiteten er dermed løst. Eneste ulempen så vidt jeg kan se er tastaturoppsett og dårlige touchpad-drivere. Sistnevnte blir forhåpentligvis fikset i Windows 8.1. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg har vurdert det, men lever i håpet om at de andre produsentene etterhvert lager noe like bra. Er ikke spesielt glad i designet til Apple (men kanskje en gang for noen år siden), og for meg spiller det dessverre også en stor rolle. Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Interessant. Selv liker jeg godt designet til Apple og spesielt det at de foksuerer på viktige ting som en god skjerm i 16:10 format og lynrask SSD, i stedet for de mange PC-produsentene som utruster maskinene med billigere, glossy 16:9 skjermer og heller fokuserer på tåpelige ting som antall pixler og prosessorkraft alene. Den omtalte Samsung PC-en har samme antall tommer som MBA, men vesentlig mindre arbeidsareal. For en såpass liten PC har dette mye mer betydning enn at skjermer har 5760000 pixler. Mitt største ankepunkt mot MBA er OS X... Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Interessant. Selv liker jeg godt designet til Apple og spesielt det at de foksuerer på viktige ting som en god skjerm i 16:10 format og lynrask SSD, i stedet for de mange PC-produsentene som utruster maskinene med billigere, glossy 16:9 skjermer og heller fokuserer på tåpelige ting som antall pixler og prosessorkraft alene. Den omtalte Samsung PC-en har samme antall tommer som MBA, men vesentlig mindre arbeidsareal. For en såpass liten PC har dette mye mer betydning enn at skjermer har 5760000 pixler. Mitt største ankepunkt mot MBA er OS X... Det er derfor jeg skriver at jeg "dessverre" er opptatt av design, og ikke liker Apples design. En tåpelig ting å henge seg opp i når hardwaren er såpass bra, men sånn er det. Hadde de bare fornyet det litt etterhvert, så hadde jeg nok vært med på laget. Nå som annenhver laptop i forelesningsalen er en Apple, så må Apple endre designet hyppigere for å holde sånne som meg interessert. Er liksom bare blitt så lei utformingen på laptoppene deres, uten at jeg noensinne har eid en Applemaskin selv. Lenke til kommentar
eskmeister Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 noen som vet når den kommer på salg i Norge??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå