Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden

Mr Pepe

202 stemmer

1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

• Ja
      154
    • Nei
      48

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som er skuffet over kvaliteten på bildene tatt med telefonen. Når jeg sammenligner bilder tatt med note 3 og note 2 så ser jeg at den siste tar mye bedre bilder i alle slags lysforhold.

Noen som har noen tips??

Slå av bildestabiliseringen.
Takk for tips, men har gjort det. Får ganske håpløse bilder hvis ikke telefonen er 100 % i ro. Min gamle note 2 tok betydelig bedre bilder. Har prøvd å stille inn alt som er mulig for å se om det hjelper.

Jeg opplever akkurat det samme. Ble så desperat at jeg prøvde å plukke av en folie over linsa som ikke fantes! I dagesvis. Jeg får så crap bilder uansett innstillinger at jeg ikke lenger kan stole på det til noe som helst. Mulig jeg er tilbakestående, men jeg finner ikke en gang en modus som lar meg stille iso manuelt?

Du må trykke meny>settings, så blar du nedover på kamerainnstillingane. Kameraet/appen er for øvrig den største drawbacken med telefonen, det er skremmande dårlig software ute og går.

Jeg finner menyen men iso er alltid grået ut unntatt på beauty face eller hva det heter! Utrolig frustrerende ja. Tlf til 6 lapper som ikke kan ta skarpe bilder i overskyet vær. Og da overdriver jeg ikke! Den takler ikke gråvær uten blits. Det er tlf for Norge det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært misfornøyd med bildekvalitet selv. Min gamle S3 tok bedre bilder. Noen ganger kan jeg få bra bilder, men ALDRI innendørs :-(

Enig i at det er litt kjipt å måtte holde det 100% stille, men med noen småtriks og "alternativ støtte" (vegg, bord etc.) så funker det.

Til den/de som ikke får justert ISO: forsøk et av de andre bildemodusene (auto f.eks) istedenfor "perfekt ansikt" (eller hva det heter). Kan også lønne seg å justere eksponeringen og lysmålingen også.

Lenke til kommentar

Min har sluttet å lade, finner det noe ugunstig....

I dag tidlig kunne jeg dog lade den litt da den var av og koblet til dataen.

Dessuten stod det "lader" på den og ladesymbolet vistes da jeg prøvde å lade den med en annen lader. Men den ladet ikke, den brukte kanskje bare litt lengre til før batterinivået sank.

I kveld gjør den ingen av delene, så nå ligger den død ved siden av Nexusen jeg måtte børste støv av igjen..

Noen som har vært borti/hørt om det samme problemet?

Lenke til kommentar

Noen som plages med at galleriet er fryktelig tregt når man skal inn i forskjellige album? Det kan ta 8-10 sekunder fra jeg trykker på et av albumene til bildene faktisk vises. På internminnet uten SD-kort inne, altså..

Prøv å slå av animasjoner.

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-note-3/320768-note-3-lags-sometimes-slow-here-how-fix.html

Takk for svar, men animasjonene har jeg skrudd av fra før for at telefonen skal føles raskere.

Lenke til kommentar

Noen som plages med at galleriet er fryktelig tregt når man skal inn i forskjellige album? Det kan ta 8-10 sekunder fra jeg trykker på et av albumene til bildene faktisk vises. På internminnet uten SD-kort inne, altså..

Jeg hadde også dette problemet. Løste seg etter oppdatering til 4.4.2. Du får vente på denne. (Eller laste ned den polske versjonen om du ikke gidder å vente)
Lenke til kommentar

Er det noen andre som er skuffet over kvaliteten på bildene tatt med telefonen. Når jeg sammenligner bilder tatt med note 3 og note 2 så ser jeg at den siste tar mye bedre bilder i alle slags lysforhold.

Noen som har noen tips??

Slå av bildestabiliseringen.
Takk for tips, men har gjort det. Får ganske håpløse bilder hvis ikke telefonen er 100 % i ro. Min gamle note 2 tok betydelig bedre bilder. Har prøvd å stille inn alt som er mulig for å se om det hjelper.

Jeg opplever akkurat det samme. Ble så desperat at jeg prøvde å plukke av en folie over linsa som ikke fantes! I dagesvis. Jeg får så crap bilder uansett innstillinger at jeg ikke lenger kan stole på det til noe som helst. Mulig jeg er tilbakestående, men jeg finner ikke en gang en modus som lar meg stille iso manuelt?

Du må trykke meny>settings, så blar du nedover på kamerainnstillingane. Kameraet/appen er for øvrig den største drawbacken med telefonen, det er skremmande dårlig software ute og går.

Hvis problemet er software relatert er det jo håp om forbedring... uansett håpløst å ta gode bilder med mindre det er sol og klar himmel hos meg!

Lenke til kommentar

Til dere som har hatt Note 3 en lengere tid nå, hvordan er batteri tiden deres? Jeg gikk fra Sony Xperia Z Ultra som hadde en sinnsyk batteri tid og var aldri under 50% av batteri tid når dagen var omme, selv med masse youtube, candycrush, facebook, sms og snapping.

På min Note 3 er jeg heldig om jeg har klart å klamre meg til rundt 15-20% før jeg legger meg om kvelden. Da er telefon tatt ut av lader på morgenen i 9 tiden etter å ha blitt ladet natten over.

Og ofte må jeg lade hvertfall en gang på dagen for å overleve dagen uten å lade ut :p

Om jeg ikke bruker telefonen stort til annet enn facebook, sms og snapp så holder den nesten 2 dager.

Youtube og spilling tar helt knekken på batteri tiden hvertfall :p

Lenke til kommentar

Er det noen som bruker strømsparingsfunksjonen? Merker dere i så fall stor forskjell fra å ikke bruke den? Jeg sluttet å bruke den etter at batteriet ble bedre(ikke henger på 300 hz), men hva med dere andre?

Jeg merker stor forskjell. Så nå har jeg den alltid på.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke strømsparing eller noen apper for å forlenge batteritiden, jeg har på wifi og mobilnett og facebook chat og pushmail osv hele veien.

Generelt sett ville en dag på jobb latt meg gå hjem klokken seks med 20-25% batteri igjen på min S4.

Med Note3 ligger jeg på rundt 50%.

Jeg har fantastisk batteritid, syntes jeg.

Lenke til kommentar

Nå under OL kan det være fristende å legge inn den offisielle Sochi 2014 Results - appen, Vær da oppmerksom på at denne tapper batteriet noe voldsomt. For første gang klarte jeg i går å bruke opp hele batteriet på en dag.

Unødvendig å si, men den appen ble fjernet

Jeg har brukt den appen i over to dager og merker ingen forskjell på batteritiden. Her er alt som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...