Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk meg note3 til Jul av min bedre halvdel, knallfornøyd, gikk fra galaxy s2 og må si det var som natt og dag.

Pennen bruker jeg hittil kun til notater, har ikke satt meg inn i så mye hva pennen faktisk kan gjøre, noen tips til artige/kjekke ting pennen kan brukes til?

 

Evt. hva er "must-have" til note3? (ikke root!) :p

Lenke til kommentar

Fikk meg note3 til Jul av min bedre halvdel, knallfornøyd, gikk fra galaxy s2 og må si det var som natt og dag.

Pennen bruker jeg hittil kun til notater, har ikke satt meg inn i så mye hva pennen faktisk kan gjøre, noen tips til artige/kjekke ting pennen kan brukes til?

 

Evt. hva er "must-have" til note3? (ikke root!) :p

En bukse med store nok lommer er must-have for meg har jeg merket...

Lenke til kommentar

Bestilte meg denne som en forsinket julegave og en bittelitt tidlig bursdagsgave til meg selv nå i romjula. Tiden går sakte når man venter på slikt, men den kommer forhåpentligvis rett over nyttår. :)

 

Har hatt Note 2 i ett år nå, og det har vært den beste telefonen jeg noen gang har hatt. Så håper jeg blir like fornøyd med denne.

 

Men etter å ha lest igjennom denne tråden nå, så virker det som om veldig mange er misfornøyd med batteriet, er det slik at man må lade hver dag? Med N2 så har batteriet holdt i ca 2 dager før jeg har måtte lade, bruker telefon mye til mail og surfing på nett..

Lenke til kommentar

Jeg mistenker sterkt at det er de originale flipcoverene fra Samsung som er synderen iht batterifrenering. Nå har jeg ikke hatt på flipcoveret, og den henger ikke i 300 MHz. Har kun testet det i et døgn så det er litt tidlig å si. Kan det være noe med mekanismen i "luka"? Når man lukker den opp aktiveres skjermen, kan den "henge" på et vis når man lukker den igjen på noen telefoner mon tro? Kanskje ikke tilfelle i det hele tatt, men jeg undrer meg.

 

Dere andre som har hatt batteridrenering - har dere og flipcover?

Lenke til kommentar

Fikk meg note3 til Jul av min bedre halvdel, knallfornøyd, gikk fra galaxy s2 og må si det var som natt og dag.

Pennen bruker jeg hittil kun til notater, har ikke satt meg inn i så mye hva pennen faktisk kan gjøre, noen tips til artige/kjekke ting pennen kan brukes til?

 

Evt. hva er "must-have" til note3? (ikke root!) :p

 

Kan liste opp dei pennfunksjonane eg kjem på atm:

  • Screenshot - Trykk inn knappen på pennen og hold den på skjermen
  • Screenshot av et område på skjermen - Trykk inn knappen og dra den rundt på skjermen
  • Kjapp notat - Trykk inn knappen, dobbeltrykk på skjermen
  • "Air command" - Hold pennen over skjermen og trykk på knappen

Imdb, Swiftkey, MXplayer og poweramp er kjekke å ha!

 

En bukse med store nok lommer er must-have for meg har jeg merket...

 

Det skal vel egentlig mykje til for at den ikkje passer i lomma. Bruker stort sett slimfit-bukser, og har ikkje hatt nevneverdige problem med det.

 

Jeg mistenker sterkt at det er de originale flipcoverene fra Samsung som er synderen iht batterifrenering. Nå har jeg ikke hatt på flipcoveret, og den henger ikke i 300 MHz. Har kun testet det i et døgn så det er litt tidlig å si. Kan det være noe med mekanismen i "luka"? Når man lukker den opp aktiveres skjermen, kan den "henge" på et vis når man lukker den igjen på noen telefoner mon tro? Kanskje ikke tilfelle i det hele tatt, men jeg undrer meg.

 

Dere andre som har hatt batteridrenering - har dere og flipcover?

 

Eg har ikkje coveret sjølv, men kanskje det aktiverer ein eller annan funksjon som henger seg opp, og at det ikkje nødvendigvis er coveret i seg sjølv? Googla kjapt, og las at problemet hadde løyst seg etter ein reset av telefonen.

Lenke til kommentar

 

Kan liste opp dei pennfunksjonane eg kjem på atm:

  • Screenshot - Trykk inn knappen på pennen og hold den på skjermen
  • Screenshot av et område på skjermen - Trykk inn knappen og dra den rundt på skjermen
  • Kjapp notat - Trykk inn knappen, dobbeltrykk på skjermen
  • "Air command" - Hold pennen over skjermen og trykk på knappen

Imdb, Swiftkey, MXplayer og poweramp er kjekke å ha!

 

 

Det skal vel egentlig mykje til for at den ikkje passer i lomma. Bruker stort sett slimfit-bukser, og har ikkje hatt nevneverdige problem med det.

 

 

Eg har ikkje coveret sjølv, men kanskje det aktiverer ein eller annan funksjon som henger seg opp, og at det ikkje nødvendigvis er coveret i seg sjølv? Googla kjapt, og las at problemet hadde løyst seg etter ein reset av telefonen.

Det løser seg etter reset ja - men det kommer tilbake. Men nå har det ennå ikke kommet tilbake hos meg etter jeg tok av flipcoveret ...

Lenke til kommentar

Da har jeg fått pakke fra USA. Trådløs lader og mottaker med NFC støtte.

Målte telefonen uten mottakeren i.

8.24mm

NOTE3-std_zps52792d14.jpg

Selve mottakeren måler 0.54mm på flaten og 1.27mm på chippen.

NOTE3-test_zpsa9ce954a.jpg

QI-back_zps02d36403.jpgQI-front_zpsed2ba094.jpg

Ferdig montert.

NOTE3-mont_zpse651b3b5.jpg

På humpen måler den nå 9.34mm (Med klistermerker.)

Jeg fjernet klistermerkene på mottakeren. (0.35mm/1.08mm)

NOTE3-final_zpsba4c6b50.jpg

NOTE3-hump_zps2e1a3cc4.jpg

Telefonen måler nå 9.16mm på humpen.

Laderen er en med 3 spoler, så den er ikke så nøye på plasseringen av telefonen.

Lader_zps5d7e682e.jpg

Fant ikke noe bra ladestrøm app, men på 35 minutt ladet den 11%

Lenke til kommentar

Det er ett stort problem med Note 3, SIGNALER! Det er DÅRLIG at jeg må inn i menyen Flere nettverk - Mobilnettverk - Nettverksmodus for å velge "Bare GSM" for å få brukbare signaler!

sikker på det ikke er leverandøren din som er problemet? jeg har 0 problemer og synes faktisk det er bedre på note3 enn det var på s2'n min (har forresten tele2)

Lenke til kommentar

Regner med at du opplever dette i halvmørke/mørke?

Det er nok denne "skjønnhetsansikt" som jobber, da er det noe støyfjerning som pågår. Liker ikke den funksjonen jeg heller, bildene blir ikke bra, vil heller ha litt støy i bildene enn at alt blir som en porselensdukke.

 

Har dog ikke funnet ut noen måte å deaktivere den utenom å faktisk velge "skjønnhetsansikt"-modusen og sette styrken til 0.

Lenke til kommentar

Beklager hvis dette er spurt om tidligere, men jeg lurer på om det går an å stille inn telefonen/kameraet slik at det ikke tar en "lagringspause" for hvert bilde. Det går jo ikke an å ta et nytt bilde før det er gått 2-3 sekunder. Det burde være helt unødvendig, ikke minst på en så kraftig mobil som Note 3.

 

Det einaste alternativet er vel burst shots trur eg. Sidan Android kjører gjennom ei javaemulering, er det umulig å få det til å gå noko raskare, utenom ved burst.

Lenke til kommentar

Har en LG G2, og har hatt andre androidmobiler, som lagrer bildene uten denne pausen. Derfor forundrer det meg.

 

Kan sjå ut som det er kameraprogramvaren som er skitdårlig. Eg tok nettopp en serie bilete mens eg holdt mobilen heilt i ro. Då fekk eg tatt mange kjapt etter kvarandre. Når mobilen ikkje var klin i ro, begynte den å fokusere i hytt og pine. Så det er nok Samsung som har gjort ein dårleg jobb med programvaren på telefonen. Kameraet i seg sjølv skal kunne klare det utan problem.

Lenke til kommentar

Det er ett stort problem med Note 3, SIGNALER! Det er DÅRLIG at jeg må inn i menyen Flere nettverk - Mobilnettverk - Nettverksmodus for å velge "Bare GSM" for å få brukbare signaler!

 

Helt elendig dekning selv om jeg har Talkmore her også. Har sendt inn mobilen for tredje gang: første var glippe i skjermen og de to siste var pga. dårlig dekning. Skal ha NY telefon og gir meg ikke før jeg får det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...