Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden

Mr Pepe

202 stemmer

1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

• Ja
      154
    • Nei
      48

Anbefalte innlegg

Fikk en ny Note3 i går, akkurat det samme problemet med at den plutselig henger på 300MHz på cpu, men jeg finner ikke ut hva den henger på. I dag skrudde jeg av og på wifi, så gikk den plutselig i deep-sleep. Etter å ha ladet den hang den og plutselig på 300MHz, så oppdaget jeg at lokket på coveret - har originale cover både med og uten vindu, og det er noe med disse coverne som slukker skjermen når en lukker dem - og jeg lurer nå på om det kan være noe med disse coverne, skal se på det fremover - men noe er det i alle fall som gjør at cpu ikke går i deep-sleep.

8

Fikk ikke ned updaten via "lufta", la inn Kies for første gang på leeeenge, og den oppdaterer seg nå. Men jeg har også satt på det originale bakdekselet, så lar jeg flipcoveret ligge inntil jeg på en eller annen måte får feilsøkt meg frem til hva det er som gjør at den henger på 300 MHz, hvis dette da ikke er fikset i den siste updaten?

Prøv å deaktivere Luftbevegelser-Hurtigblikk. Det har hjulpet for meg og en del andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å deaktivere Luftbevegelser-Hurtigblikk. Det har hjulpet for meg og en del andre.

Takk for tips! Skal prøve det, men å har den surret fint siden jeg la inn updaten og tok av flipcoveret. Går den i oppheng på 300 MHz igjen nå så vet jeg i alle fall at updaten ikke har hjulpet, og at flipcoverret intet har med saken å gjøre. Da skal jeg teste dette du sier - takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Begge er store telefoner, og selv om Note 3 er lit større, så får du en del større skjerm, samt at S-Pen er et fantastisk verktøy. Bak-dekselet av kunstig skinn falt også i smak for min del, gøy med litt forandring. Ellers er det vel ikke så enormt store forskjeller i bunn og grunn.

Lenke til kommentar

Begge er store telefoner, og selv om Note 3 er lit større, så får du en del større skjerm, samt at S-Pen er et fantastisk verktøy. Bak-dekselet av kunstig skinn falt også i smak for min del, gøy med litt forandring. Ellers er det vel ikke så enormt store forskjeller i bunn og grunn.

Enig med deg. Note 3 er stor, men man venner seg overraskende greit til størrelsen. Dessuten kan man sette den opp til å vise et mindre skjermbilde, dersom man trenger det. Da er den lettere å betjene.

S-pennen krever gjerne litt tilvenning. Jeg har ikke brukt den særlig, men dersom man er kommet inn i det, må det være et veldig bra verktøy.

Flere mobiler har et glatt plastbakdeksel som blir fettete og stygt, samtidig som det er glatt. På Note 3 har Samsung valgt en god løsning. Drit i om det skal se ut som skinn, men er ren plast (for de mobiltestere som har gnålt om det) - det funker! Kanskje flere av Samsungs telefoner vil bli utstyrt med en bakside som ikke ser fettete ut, som som er veldig glatt.

Sony lager knall telefoner, men jeg liker ikke at skjermglasset er dekket av en plastfilm som er lett mottakelig for riper. Fjerner man denne filmen, forsvinner også Sony-logoen. Jeg vet ikke hvordan selve glasset er motstandsdyktig mot riper. Det er vel ikke snakk om Gorillaglass. For sikkerhets skyld kan man montere en ny plastfilm over glasset. Eller oppå den originale plastfilmen, om mulig. Da har man dobbelt plastfilm...

Lenke til kommentar

Er jeg dum som lar vær å hente n3 til 4444?:) Vil jeg ikke ha den om jeg henter den er det kanskje ikke være noe problem å selge den i etterkant?

Har iPhone nå og er veldig redd dette blir for stort.

Har 3 Macs på jobb og hjemme.

Noen som er i Apple verden og har kun byttet iPhone mør Android og fortsatt bruker alt annet i Apple?

Lenke til kommentar

Det kan jeg skjønne, kjipt å betale mer enn dagens pris.

Begynner å bli lei av iPhone men det er veldig rart hvordan Apple har fått "oss" til å bli låst til deres produkter. Det er en genistrek uten like.

Det som er temaet mitt er følgende som ikke lenger vil være synket:

a. iMessage.

b. Photostream med venner

c. Vanlige oppgaver.

Ang c., hvordan bruker dere oppgaver i Gmail/Google Docs og Android? Ønsker å ha en enkel måte å legge til en oppgave raskt med påminnelse.

Er dette lov til å diskutere her?

Lenke til kommentar

Det kan jeg skjønne, kjipt å betale mer enn dagens pris.

Begynner å bli lei av iPhone men det er veldig rart hvordan Apple har fått "oss" til å bli låst til deres produkter. Det er en genistrek uten like.

Det som er temaet mitt er følgende som ikke lenger vil være synket:

a. iMessage.

b. Photostream med venner

c. Vanlige oppgaver.

Ang c., hvordan bruker dere oppgaver i Gmail/Google Docs og Android? Ønsker å ha en enkel måte å legge til en oppgave raskt med påminnelse.

Er dette lov til å diskutere her?

Så lenge du har med noe om telefonen er det vel innafor, ellers får du lete eller lage en ny tråd.

Har bare brukt Google Kalender, noe som funker veldig bra. Har ikke brukt oppgaver..

Lenke til kommentar

Har gjort det, og det hjalp ikke. Ser på "xdadevelopers" at de mener det er wifi som er synderen, eller rettere sagt at det er wifi som kjører i 300MHz hele tiden og ikke lar den gå i deep-sleep. Men, først skal jeg teste ut dette med dekselet igjen. Var på jobb i går, og hadde da satt på flipcoveret, og den hang i 300 MHz slik at jeg måtte restarte den flere ganger for å få den over i deep-sleep. Så nå skal jeg se i dag når jeg nå har vanlig batterideksel på den for slik å i alle fall være sikker på at det ikke har noe med flipcoveret - som tross alt starter skjermen og slukker skjermen når man lukker dekselet - å gjøre, selv om jeg har mine tvil ... :hm:

Siterer her en på xda: "Speeking of the devil: todsuper attention to What I install So i know When it .ay my Note3 wouldn't go into deep sleep again. Solved it by again by a soft reset, but start to wonder what triggers it. In my case I suspect the Tomtom app that I used yesterday, which gives me other problems as well every now and then (e.g. when the phone goes into stand by while Tomtom is running in the background).

I guess doing a soft reset on a regular basis is something I should do to keep my phone happy. In that, smart phones are not that different from PC's, which tend to show instability after a while as well if you don't restart them regularly.

But I do agree: in a perfect world it should not be necessary.

Sent from my SM-N9005 using xda app-developers app"

Jeg trodde og det var ulike apps som var synderen, men - etter en stund går den i heng igjen uansett apps eller ikke apps - og dette er ikke fikset etter den siste updaten i går.

La og inn "GSam Battery Monitor Pro" nå, kanskje den kan hjelpe til med å få bedre oversikt om ikke annet ... :)

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...