Gå til innhold

Gaming stasjonær - 10 til 15k - Intel - Nvidia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/liste/144513 der!

Setter veldig pris på tilbakemldinger. Er litt usikker på valg av skjermkort :)

Ser bra ut. :)

Shit, sorry jeg skrev feil! Vil PSU'en holde mål til SLI og overklokking mener jeg :-)

En god 750 W PSU vil holde til GTX 780 SLI, men er det overklokking inne i bilde ville jeg gått for 850 W. Er greit med marginer så varer den lenger også.

Er SLI noe du sterkt vurderer?

Du kan vurdere 780ti som er rett rundt hjørnet.

Tror det vil bli et godt kort, men det er betraktelig dyrere. Det hadde dog vært mer gunstig spør du meg med 780 Ti enn 780 SLI (ikke ytelsesmessig, men bedre bruk av pengene). Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

SLI vil jeg gjerne ha, men dette blir nok ikke før et halvt til et år ellerno :)

Så hvis jeg da skal gjøre det, samt litt overklikking må jeg opp på 850W?

780ti orker jeg nok ikke å vente på.. Har ventet rundt 1.5 år nå, så en gang må man bare hoppe ut i det å faktisk kjøpe! :D

Er det en 850W som er god, samt at den ikke er mye dyrere enn

750W jeg lista opp?

Lenke til kommentar

Hvis en venn av meg har i5 3570k og 7070 at jeg synes denne kjører bra på BF4, vil jeg bli skuffet i forhold til min nye pc? Altså, jeg syns hans PC kjører bra på BF4, og vil da min være minst like bra om ikke bedre? :)

En TX850W kan være et alternativ til PSU?

Endret av MrPear
Lenke til kommentar

Hvis en venn av meg har i5 3570k og 7070 at jeg synes denne kjører bra på BF4, vil jeg bli skuffet i forhold til min nye pc? Altså, jeg syns hans PC kjører bra på BF4, og vil da min være minst like bra om ikke bedre? :)

7970 mener du? Ja, din vil være kraftigere og dermed kunne kjøre BF4 ENDA bedre :p Både prosessor og skjermkort er jo bedre...

Lenke til kommentar

SLI vil jeg gjerne ha, men dette blir nok ikke før et halvt til et år ellerno :)

780ti orker jeg nok ikke å vente på.. Har ventet rundt 1.5 år nå, så en gang må man bare hoppe ut i det å faktisk kjøpe! :D

750W jeg lista opp?

Er på telefonen atm. Ja, det er en god PSU.Den er laget av Seasonic som lager verdens beste strømforsyninger. Den er mye billigere den du har valgt, siden den RM er en gold psu, mens XFX core editione er en bronze PSU.

Hvis du er smart kjøper du XFX 850w og en CPU kjøler. Anbefaler hyper 212 evo.

Lenke til kommentar

XFX ProSeries XXX Edition P1 850W er en god strømforsyning (nyere enn Core, og i tillegg modulær noe Core ikke er), sjekk også at modellnummeret er "850X-XXB9". Noe som er fint med XFX sine strømforsyninger er at du ikke trenger å bekymre deg for å overbelaste f.eks. 12 V linjen ettersom du kan få 840 W ut av denne eller 150 W ut av 3.3 V- og 5 V-linjen. Ikke samtidig så klart, men det er ikke en begrensning på 12 V-linjen.

Men, akkurat det samme gjelder for Corsair TX850-serien. ;) De er egentlig ganske like begge PSU-ene.

Det du egentlig skulle ha kjøpt var en Thermaltake Toughpower XT TPX875W. Grunnen til dette er at de lager solidestrømforsyninger, og ligger egentlig godt priset. Ulempen er at 875 W kanskje blir litt overkill, samtidig som at PSU-en ser skikkelig stygg ut. Den er også vanskelig å få tak i. Et alternativ hadde vært TPX775M, men denne finner jeg ikke på Prisjakt.

Så jeg ville altså tatt en av disse fra XFX eller Thermaltake. XFX sin er billigere, lettere å få tak i og samtidig billigere enn Corsair sin TX-serie. Og hvis du ikke kommer til å handle fra Deal eller Proshop, og heller ikke liker utseende til Thermaltake, så går du for XFX sin (sjekk om det står 850X-XXB9 i slutten, eller som modellnummer).

750W jeg lista opp?

Det hadde nok gått med RM750, fordi det er en god PSU. Men, for å være på den sikre siden er det greit med 850 W. Spørs jo akkurat hvor mye du skal overklokke, men overklokker du 1 CPU og 2 GPU-er blir det fort behov for litt juice.

Ser den. Ikke bare er 780 Ti dyrere, men tredjepartskjølere kommer sikkert ikke i starten.

Jepp, men du må ofre litt kvalitet for effekt dessverre for å kunne holde deg i det prisområdet.

Første spørsmål, helt klart ja. Din er bedre.

Ja, TX850 er god, men bør isåfall være v2 og modulær (heter vel TX850M).

Lenke til kommentar

Vet ikke om denne linken fungerer, så forklarer under: http://www.prisjakt.no/list.php?l=71134&view=o

NetOnNet, Deal og Dustin har gratis frakt, hvorav på Dustin må man registere seg som student for å benytte seg av dette tilbudet. De sier også at det er store rabatter å hente der.. På en annen side sier de at rabatten kun gjelder for høyskole/universitet, men nå går jeg på ungdomsskolen (10'ende), så tror vi kan utelukke Dustin :p

Hørte rykter om at Deal ikke var noe særlig, hva syns dere andre?

Ved å bestille fra Deal og Netonnet får jeg gratis frakt, og PC'en vil da koste 14 789

Ble også litt forrivvet om når det gjaldt PSU. La til en TX850M v2, denne skal vel holde? :)

Bare for å nevne det også, på Netonnet står det at man får med alle spillene i Nvidia's holiday bundle :D

Endret av MrPear
Lenke til kommentar

Vet ikke om denne linken fungerer, så forklarer under: http://www.prisjakt.no/list.php?l=71134&view=o

NetOnNet, Deal og Dustin har gratis frakt, hvorav på Dustin må man registere seg som student for å benytte seg av dette tilbudet. De sier også at det er store rabatter å hente der.. På en annen side sier de at rabatten kun gjelder for høyskole/universitet, men nå går jeg på ungdomsskolen (10'ende), så tror vi kan utelukke Dustin :p

Hørte rykter om at Deal ikke var noe særlig, hva syns dere andre?

Ved å bestille fra Deal og Netonnet får jeg gratis frakt, og PC'en vil da koste 14 789

Ble også litt forrivvet om når det gjaldt PSU. La til en TX850M v2, denne skal vel holde? :)

Bare for å nevne det også, på Netonnet står det at man får med alle spillene i Nvidia's holiday bundle :D

At Deal har gratis frakt er isåfall nytt for meg. Er du sikker på dette? Prisjakt har ikke informasjon om alle fraktkostnadene.

Jeg har ikke noe imot Deal. Har handlet der èn gang for lenge siden, ingen problem. Ellers er det ikke noe som tyder på at det er en butikk du skal unngå, ifølge Prisjakts brukere. Jeg ville ha sendt dem en e-post (med et spørsmål om en vare f.eks.), sett hvor lang tid det tok å få svar, hvor hyggelig svaret var osv. Gir en pekepinn på kundeservicen. Så det er hva jeg sier, alle butikker har ufornøyde kunder. Trenger ikke nødvendigvis å bety at du bør unngå den.

Det jeg mente var, ikke kjøp TX850M v2. :p Trodde det kom godt nok frem. Begrunnelsen er at det er en halvveis gammel og dårlig strømforsyning til prisen. Du får nemlig RM850 til 890,- på NetOnNet. Og RM er bedre enn TX.

XFX-modellen jeg snakket om (850X-XXB9), var den jeg egentlig sa du burde kjøpe. Eller Thermaltake Toughpower XT TPX875W hvis pris/butikk var bedre.

MEN, siden sist jeg sjekket har prisen på RM850 gått ned til 890,- noe som betyr at du bør slå til når du har sjansen. Kjøp det du skal på NetOnNet siden det er fri frakt. Du kan til og med kjøpe strømforsyningen med en gang for seg selv. Det er en veldig god pris, og stillegående PSU. Den er forresten gull-sertifisert, og XFX, Thermaltake og Corsair TX850M v2 er bronse-sertifisert. :) Enkelt forklart.

Husk også at Holiday Bundle går ut "snart", vet ikke når. Jeg er nødt til å finne ut av dete, for jeg skal ha nytt skjermkort nå!

Lenke til kommentar

26 november Stian ;)http://www.geforce.com/whats-new/articles/announcing-the-geforce-gtx-holiday-bundle-featuring-heroes-pirates-and-spies

Deal har fri frakt til pick-up point og der er et i Oslo.

Ender til RM850 i morra da jeg kommer på pcen :p

Skal forresten på spillexpo i morra, og regner med at det er plenty av nerder som kan bekrefte at pcen er bra ;)

Stemmer, hadde visst såpass god tid. :)

Heldig for dem som bor i Oslo. :(

Da ville jeg ha prøvd Deal. Ikke la tilbudet gå fra deg da. :p

Hehe, du trenger ikke bekreftelse fra andre enn meg! :tease: I know this shit, yo.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

xD Fikk anbefalt MSI 780 Lightning av en kar på Digital Impuls standen, inspill? :)

Han sa det liksom var bedre enn Titan i visse tilfeller :) Altså, blir så fryktelig forvirra! Det er jo mange forskjellige 780 kort, og jeg vil gjerne ha det beste :p

Trenger svar kjapt: man kan få en Seagate 2 TB (som jeg uansett skal ha) for 650 kr. Netonnet selgern for 689. Kan vel like gjerne kjøpe her og nå :p

Endret av MrPear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...