Tommy.Johansen. Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Melkeveien over Reine i Lofoten Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Shujah Malik Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Veldig fin bildet. Det ble bra 1 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Fint bilde som tydelig viser melkeveien. Riktig eksponering, og ikke overbehandlet i PS. Om jeg skal sette fingeren på noe, må det være at du bør blende ned en del, kanskje så mye som ned til 2.8 for å få fine og runde stjerner mot utkanten av bildene. Dagsfoto og astro er veldig forskjelig når det gjelder dette. Selv om et objektiv er skarpt vid åpent på dagen, blir stjerner som regel helt forverdelige om man ikke blender ned på de fleste lyssterke objektiver. Dog er det jo et dilemma, blender du ned får du skarpere stjerner, men da trenger du enten: a) lengere lukkertid, som fører til stjernebevegelse. eller b) høyere ISO, som fører til mer støy.. 1 Lenke til kommentar
Tommy.Johansen. Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Fint bilde som tydelig viser melkeveien. Riktig eksponering, og ikke overbehandlet i PS. Om jeg skal sette fingeren på noe, må det være at du bør blende ned en del, kanskje så mye som ned til 2.8 for å få fine og runde stjerner mot utkanten av bildene. Dagsfoto og astro er veldig forskjelig når det gjelder dette. Selv om et objektiv er skarpt vid åpent på dagen, blir stjerner som regel helt forverdelige om man ikke blender ned på de fleste lyssterke objektiver. Dog er det jo et dilemma, blender du ned får du skarpere stjerner, men da trenger du enten: a) lengere lukkertid, som fører til stjernebevegelse. eller b) høyere ISO, som fører til mer støy.. Tusen takk for nyttig info der sparte du meg for en del prøve feile timer Her ligger noen flere bilder legger med en link. har nettopp kommet in med ny fangst av Melkeveien bilder så jeg tenker jeg legger noen ut i morgen etter jeg har vært og gjort min borgerplikt http://flic.kr/ps/2a6tLn Lenke til kommentar
bluejayphoto Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 utrolig flott bilde. elsker kontrastene og fargene. stjernehimmelen ser fantastisk ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg