muffe Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vurderer å kjøpe et videoredigeringsprogram. Er lei av å laste ned crappa versjoner fra Kaaza og DC. Til saken: Hvilket program er "best"? Det må støtte capture fra både DV og analog video. Den må i tillegg ha timeline, ikke storyboard. Et godt utvalg av effekter og overganger er heller ikke å forrakte. Tekst-effekter og lingende er et must. Det skal til sist støtte brenning til VCD/SVCD/DVD. Er Studio 8 et alternativ? Eventuelt; hva annet finnes det som koster under 1000 kr? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Mener at Studio 8 er det beste alternativet rundt tusenlappen. Er du en post-production wiz er det bare å anskaffe seg Premiere. Crappy versjoner fra Kazaa er nytteløst :-? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Er nok bare Studio 8 som er under tusen lappen. Det er jo lett å bruke, men mange påstår at det henger og at man blir kasta ut osv. Ikke brukt det så mye. Holder meg til premiere selv om det er dyrere å skaffe seg. Men det er jo en prioritet av hva man bruker pengene til. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bruker Studio 8, og det er veldig enklt å bruke. Har ikke merket noe til at det henger eller at ein blir heven ut. Har ikke prøvd andre program. Royrogers Lenke til kommentar
gussen Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei, Det virker som om at mange her i Norge bare er fokusert på produkter fra Pinacle. Det er synd, for det finnes mange andre gode produkter. Grunnen er vel kanskje at Lefdal/Elkjøp o.l. bare fører Pinacle-produkter. Ta for eksempel produktserien fra ULEAD (www.ulead.com), som jeg selv syns er mye bedre enn pakkene fra Pinacle. - PS. Ved kjøp av produkter over nettet fra ULEAD lønner det seg absolutt å laste ned programpakkene via nett. Du slipper da både frakt og toll(!), og produktet du får er jo det samme(!). Ulead VideoStudio v.7 - Pris 99$ Supert videoredigeringsprogram for både nybegynnere og viderekomne. Har valg mellom tidslinje og storyboard. Masse effekter, inkludert bilde-i-bilde funksjon osv. Enkelt brukergrensesnitt. Forhåndsinnstilte videoformater for output til standard DVD, VCD, SVCD etc. Ulead MediaStudio Pro v.7 - Pris 495$ Storebroren til VideoStudio. For viderekomne og avanserte. Kan alt som videostudio kan og mye mere. Ulead DVD Workshop - Pris 299$ Proffpakken for å lage DVD/SVCD/VCD men menyer osv. for avspilling i DVD-spilleren i stuen. Ulead DVD MovieFactory 2 - Pris 49$ Superenkel pakke for å lage DVD/SVCD/VCD av videofilmene dine for avspilling i DVD-spilleren i stuen - inkludert menyvalg, bakgrunnsbilder, musikk, intro-film osv osv. Ulead DVD PictureShow 2 - Pris 49$ Superenkel pakke for å lage lysbildeshow for DVD/SVCD/VCD av bildesamlingen din for avspilling i DVD-spilleren i stuen - inkludert menyvalg, bakgrunnsbilder, musikk, intro-film osv osv. Ulead PhotoExplorer - Pris 29$ Et av de bedre programmene for arkivering og oversikt over alle dine digitale bilder, inkludert thumbnail-visning, remove-red-eye, slideshow osv. osv. Det er mange flere programmer tilgjengelig fra Ulead, f.eks bildebehandlingsprogrammer for både PC og mobiltelefon(!), samt 3D design og Web-design. Sjekk ut www.ulead.com for mere info! VOILA! Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Enig (deg over) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Mildt uenig. Pinnacle er den klare testvinneren. Det er ikke uten grunn alle fører det. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Skal du ha et skikkelig program med mange muligheter er ikke Premiere tingen. Heller ikke Studio 8. Greit at Studio 8 er et glimrende program for under 1000-lappen, men det er et billig program. Pinnacle har lansert sin nye versjon; Liquid Edition. Dette er et program som tidligere lå i proffsegmentet til Pinnacle, men som nå leveres for under 10.000,- inkl mva - og da får du met et AGP kort med analoge inn- og utganger. Bare for å nevne hvor mye dette programmet er verd: Fargekorrigeringen inkludert i programmet, kunne tidligere kjøpes som en plug-in til over 30.000,-!!! Les mer på www.edition.no Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 muffe: jeg har sendt deg en PM Lenke til kommentar
heljik Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Sitter med samme sprøsmål. Kjøpte nytt DV kamera i sommer for 10k, men ble overrasket da jeg ikke fant et redigeringsprogram inkludert. Etter det har jeg lastet ned demoversjonen av Nero6, og ble lettere sjokkskadet. Deretter tittet jeg på Ulead7, og ble mer otimistisk, men jeg ble ikke helt fornøyd. En ulempe var at brukergrensesnittet var litt for "veiledende", dvs at brukeren oppfattes som en komplett idiot som må ledes gjennom alt steg for steg. (selvsagt riktig, men jeg liker ikke å se det så brutalt). Fant ut at Microsoft også tilbyr et redigeringsprogram, Windows Movie Maker versjon 2. Dette fungerer rimelig bra, men jeg har ikke hatt tid til å utforske dette helt. Det finnes også noe som heter Virtualdub. Dette er gratis, men jeg har ennå ikke fattet hvordan jeg får det til å fungere. Det burde kanskje vært en egen diskusjonsgruppe her på dette? Lenke til kommentar
gussen Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 VIDEOSTUDIO v.7 Hei, Det er bare å skru av hjelpe-funksjonen i VS7, så slipper du alle disse plagsomme tipsene som kommer opp hele tiden. - Gå inn på Preferences og tick av boksen for hjelp. PS. Versjon 7 av VS gir deg nå gode muligheter for å detaljstyre alt som har med input- og output-formater, videodataflow, lyd, standard-formater etc LYKKE TIL! Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Det finnes også noe som heter Virtualdub. Dette er gratis, men jeg har ennå ikke fattet hvordan jeg får det til å fungere. Det burde kanskje vært en egen diskusjonsgruppe her på dette? Virtualdub kan vel neppe kalles et videoredigeringsprogram, ihvertfall ikke et som kan sammenliknes med de andre programmene nevnt her. Men det har noen uunnværlige funksjoner som gjør at det bør inngå i enhver redigerers verktøykasse. Lenke til kommentar
Sergej Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei! Hvis du har Firewire-kort installert fra før, da kan du kjøpe bare software til den: Pinnacle Studio 8 for kr.495 i Elkjøp. Jeg har ganske positiv erfaring med den, det er mange gode overganger og effekter som følger med. Den pris (kr.495) fant jeg i Elkjøp nettbutikk og fikk programme for samme pris i vanlig Elkjøp til tross at de har pris kr. 795 stående på samme produkt i butikkutstilling. Lenke til kommentar
christt Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Pinnacle Studio 8 anbefales så lenge du ikke har behov for alt for avanserte funksjoner. Bluescreen, osv... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg fikk med studio 8 når jeg kjøpte Tekram 3ports firewirekort til 360 kroner på mpx Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 jeg fikk med studio 8 når jeg kjøpte Tekram 3ports firewirekort til 360 kroner på mpx Hvorfor er dette produktet så billig forhold til pinnacle sitt? Hva er forskjellen? Funker det bra?? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 jeg fikk med studio 8 når jeg kjøpte Tekram 3ports firewirekort til 360 kroner på mpx Hvorfor er dette produktet så billig forhold til pinnacle sitt? Hva er forskjellen? Funker det bra?? det var fullversjon, ja! Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Adobe premiere! Ogdet vil si?? Heraldo: full versjon ok. Men jeg tenkte mer på hardware messig jeg. Funksjoner osv. er det helt likt? hvorfor er det da så stor prisforskjell? Koster jo 350 for tekram + pinacle software. Det andre koster 1000 kr. (pinnacle sitt kort) Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heraldo: full versjon ok. Men jeg tenkte mer på hardware messig jeg. Funksjoner osv. er det helt likt? hvorfor er det da så stor prisforskjell? Koster jo 350 for tekram + pinacle software. Det andre koster 1000 kr. (pinnacle sitt kort) Kan det f.eks ta opp både i PAL og NTSC ?? er lydkvaliteten dårligere? osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå