Gå til innhold

Bør jeg selge PS3 for å kjøpe PS4?


FrihetensRegn

Anbefalte innlegg

Det er en 2008 modell med 80 GB. Det følger med en kontroller og 4 spill. Tenker 1200 kr.

 

Men det som får meg til å revurdere det, er at jeg har kjøpt en haug med PS3, PS2 og PS1 spill via PSN kontoen min som jeg gjerne vil beholde og ta meg videre til PS4. Dessverre så virker det som om PS4 mangler bakoverkompitabilitet, ihvertfall for PS3 spill. Også kommer GTA5 ikke til PS4 heller.

 

PS4 er ikke så alt for dyrt, men å barbere bort en tusenlapp fra prisen hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en 2008 modell med 80 GB. Det følger med en kontroller og 4 spill. Tenker 1200 kr.

 

Men det som får meg til å revurdere det, er at jeg har kjøpt en haug med PS3, PS2 og PS1 spill via PSN kontoen min som jeg gjerne vil beholde og ta meg videre til PS4. Dessverre så virker det som om PS4 mangler bakoverkompitabilitet, ihvertfall for PS3 spill. Også kommer GTA5 ikke til PS4 heller.

 

PS4 er ikke så alt for dyrt, men å barbere bort en tusenlapp fra prisen hadde vært fint.

 

Som tidligere nevnt, så kommer nok GTA V til PS4 etterhvert. Jeg vil nok satse på at det kommer en gang i 2014, men de har ikke "avslørt" det enda fordi da ville salgene til ps3 gått ned. Men oddsen for at flere som har kjøpt det på ps3 også kommer til å kjøpe det på ps4 er ganske stor. Og dermed tjener Rockstar noen ekstra slanter. Jeg kommer nok til å kjøpe meg GTA:V når det kommer ut, også evt selge ps3'n min i etter tid. Men spørsmålet er også hvor mye man er villig til å tape, da ps3 kommer til å falle ganske heftig i pris ettersom flere og flere konsoller kommer ut på bruksmarkedet.

Lenke til kommentar

Jeg var delvis i samme båt. Jeg liker å ta vare på de gamle konsollene mine dersom jeg plutselig skulle ha lyst å spille eldre spill, men til dags dato (og jeg har konsoller fra NES tiden) har det ikke skjedd mer enn 5-6 ganger.

 

Dermed solgte jeg ps3'en (og en haug av eldre konsoller) til fordel for ps4.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Du får vel så lite for den PS3 maskinen at det er kanskje ikke verdt å kvitte seg med den, det kan være Gamestop kjører inbytte kampanjen for PS4 enda. Jeg tipper det.

 

Da får du 30% mer for dine spill om du leverer dem med konsollen din, om du har et Powertrade kort så får du også 10% tror jeg det var for tingene.

 

EDIT: Her er kampanjen til XBO, jeg tror det er det samme for PS4. Men det spørs om det er umulig å få tak i en PS4 via Gamestop nå.

 

post-5372-0-09255600-1378640872_thumb.jpg

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det er en 2008 modell med 80 GB. Det følger med en kontroller og 4 spill. Tenker 1200 kr.

 

Men det som får meg til å revurdere det, er at jeg har kjøpt en haug med PS3, PS2 og PS1 spill via PSN kontoen min som jeg gjerne vil beholde og ta meg videre til PS4. Dessverre så virker det som om PS4 mangler bakoverkompitabilitet, ihvertfall for PS3 spill. Også kommer GTA5 ikke til PS4 heller.

 

PS4 er ikke så alt for dyrt, men å barbere bort en tusenlapp fra prisen hadde vært fint.

 

Tror 1200kr for en gammel PS3 med en kontroller og bare fire spill er å ta litt hardt i. Jeg ville ikke betalt mer enn 500,- for den, men det kommer jo litt ann på hvilke spill det er snakk om. PSN-kontoen følger deg over til PS4, så vidt jeg vet. Aner ikke om spillene der vil fungere på PS4, men ikke glem at kontoen er langt mer enn bare spill. Vi har jo trophies og PSN-penger på kontoen, for eksempel.

 

Mitt råd er at du får så lite for PS3en at det er verdt å beholde den til du begynner å få et bra utvalg av spill til PS4. Det vil nok ta mange måneder før de fleste er fornøyde. Launchlisten ser jo grei ut, men etter det? Launchvinduet ser litt tvilsomt ut, og det er bare de første fire månedene. Etter det kan det ta en god stund før vi får noe av interesse. Sier det av erfaring.

Lenke til kommentar

 

Tror 1200kr for en gammel PS3 med en kontroller og bare fire spill er å ta litt hardt i. Jeg ville ikke betalt mer enn 500,- for den, men det kommer jo litt ann på hvilke spill det er snakk om. PSN-kontoen følger deg over til PS4, så vidt jeg vet. Aner ikke om spillene der vil fungere på PS4, men ikke glem at kontoen er langt mer enn bare spill. Vi har jo trophies og PSN-penger på kontoen, for eksempel.

 

Mitt råd er at du får så lite for PS3en at det er verdt å beholde den til du begynner å få et bra utvalg av spill til PS4. Det vil nok ta mange måneder før de fleste er fornøyde. Launchlisten ser jo grei ut, men etter det? Launchvinduet ser litt tvilsomt ut, og det er bare de første fire månedene. Etter det kan det ta en god stund før vi får noe av interesse. Sier det av erfaring.

 

Prisen var et utgangspunkt utfra de prisene Finn.no hadde. De fleste der hadde PS3 på rundt 2000 kr med spill. Det ser ut til at PS4 ikke vil støtte noen andre spill en PS4 spill. Det vil si at jeg ikke kan spille noen av spillene jeg har kjøpt på PSN, og må kjøpe dem på nytt hvis jeg selger PS3en. Tar dermed heller og beholder PS3en og kjøper PS4 allikevel. Om det blir på lanseringsdagen får jeg se nærmere på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv om PS4 kommer betyr ikke at PS3 blir dårligere. Den kan fortsatt kjøre de gamle spillene. Jeg kjøper nesten bare gamle spill og de er supermorsomme. Så jeg ville ikke brukt noen tusen på en ny konsoll som du kan få litt bedre grafikk og nye spill. Tenk på de spillene som er på PS3 nå som Crysis 1,2,3, Battlefield 1943, Battlefield 3 osv. Disse får ikke du spilt mer hvis du selger PS3 og får en PS4. Uansett så kommer de til å lage fler PS3 spill. Håper dette hjelper :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Om du ikke er helt avhengig av å selge PS3`en din for å få råd til PS4 så hadde jeg beholdt den.

 

Jeg kommer til å beholde min av flere årsaker, en av de er at jeg kan ta den med på jobb, hytta, ferie eller lignende og ha en utmerket blu-ray spiller + en spillmaskin som jeg ikke behøver å være så redd for, og la PS4 stå trygt i hjemmekinoen hjemme.

 

Verditapet ved salg er så stort at det ikke lønner seg imho.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...