Gå til innhold

Pc'en rebooter/henger hele tiden!

_van_

Anbefalte innlegg

(Jeg postet denne i en annen kategori, men jeg tenkte kanskje noen skikkelig glupinger vanket her :p )

Hei, jeg håper noen kan hjelpe meg med dette! jeg har nettopp kjøpt ny pc, som jeg seff har satt sammen selv, og den fungerte fint lenge, før han plutselig begynnte å henge og reboote midt i spill.

dette er oppsettet:

EpoX 8Rda3+ nforce chipset

AMD XP 3000+

2x 512mb twinmos pc3200

Sapphire Radeon 9800pro 256mb

CPU tempen er fin og holder seg litt over 40 grader, derfor tenkte jeg det kunne være PSU'en som bare var på 360W, jeg kjøpte derfor en 550W PSU, og jeg formaterte og installerte windows på nytt, men problemet er der fortsatt! og nå ikke bare i spill men oxo når jeg spiller av filmer og til og med musikk! den rebooter/henger altså bare når jeg bruker den til noe. det kommer ikke opp noen blåskjerm og ingen errors, den bare rebooter, eller henger seg. Jeg har prøvd å klokke ned cpu'en og prøvd både 200mhz og 166mhz på ramen. har oxo prøvd "fail-safe" options i bios. Noen som har peiling på hva som er feil?! trenger hjelp!

(Jeg fikk noen tips om hva det kunne være, jeg har nå prøvd begge minnebrikkene hver for seg, har prøvd å slå av "start på nytt automatisk" i gjenopprettings alternativer, har formatert og installert Windows på nytt, har tatt vekk alle unødvendige ting som bruker strøm(vifter etc), ) men dæveln henger og rebooter fortsatt :( håper det finnes en skikkelig gluping som vet litt om alt,eller en som har hatt samme problem :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke antistatisk armlenke el. men jeg lader meg alltid ut før jeg tar i noe. Men at Ramen er ødelagt er ikke umulig det, men det er så kjipt å kjøpe ny ram, også blir ikke problemet borte. Jeg har ikke mulighet til å låne andre brikker skjønner du :( jeg har en gammel 64mb pc133 brikke da! :p uff detta er så deprimerende :cry:

Lenke til kommentar

Ja det er Q-tec :) men den skal da klare oppsettet mitt, har prøvd å skru av alt som bruker strøm, vifter etc. Kjørte memtest 86 uten feil, så ramen er det ikke tror jeg. det kan virke som en slags jordingsfeil, men jeg fatter ikke hvor eller hvorfor. CPU er det ikke, jeg prøvde en tilsvarende prosessor, med samme problem. Må være hovedkortet da kanskje :roll:

Lenke til kommentar

Hadde ved oppsett av en datamaskin i helgen ett problem med ATI kort på ett A7N8X-delux hovedkort.

Stadig rebooting.

Varsel om feil på skjermkort. Radeon 9200SE PowerColor

Dette oppsto etter at jeg hadde lagt inn nforce driverene. Deretter avinstallerte jeg Ati driverene

og la inn den siste versjon. + DirectX 9 Maskin fungerte uten problem. Dagen etterpå måtte jeg legge inn en driver til lydkort. Kjørte nforce driver cd. Samme problemene begynte på nyy.

Stadige reboot. La inn ATI driverene på nytt samme prosedyre som over. Maksinen ble helt stabil.

Lenke til kommentar
Ja det er Q-tec :) men den skal da klare oppsettet mitt, har prøvd å skru av alt som bruker strøm, vifter etc. Kjørte memtest 86 uten feil, så ramen er det ikke tror jeg. det kan virke som en slags jordingsfeil, men jeg fatter ikke hvor eller hvorfor. CPU er det ikke, jeg prøvde en tilsvarende prosessor, med samme problem. Må være hovedkortet da kanskje  :roll:

Nei ikke nødvendigvis.....

Jeg prøvde en 400w q-tec på en amd xp2400, klarte ikke å drive den pcn, en 300w aopen dro den lett.

Dette var med 2 disker 1 rambrikke og gf2 kort....

Lenke til kommentar

Nå nettopp spilte jeg ett spill( ikke det at jeg får spilt særlig lenge men :( ) da klikka seff maskina som den alltid gjør, det var første spillet jeg spilte etter at jeg la inn skjermkort driverne på nytt, og jeg fikk faktisk 20-30 min med spilling :woot: jeg trodde faktisk en stund at problemet var borte. Den reboota og når jeg kom inn i windows igjen så var skjermbildet helt FUBAR! mosaic liksom, masse rare farger og former, så jeg starta maskina på nytt, og da var det faktisk å se i oppstarten oxo :o

Jeg slo maskina helt av og started om igjen ,da var alt helt fint. Begynner å lure på om det kan være skjermkortet, eller at hovedkortet ikke er så glad i skjermkortet ellerno sånt. Jon-d: jeg leste i tråden din at du hadde stilt inn volten på skjermkortet, er det lurt? burde jeg prøve det kanskje?

Lenke til kommentar
Jon-d: jeg leste i tråden din at du hadde stilt inn volten på skjermkortet, er det lurt? burde jeg prøve det kanskje?

Om det er lurt eller ikke vet jeg dessverre ikke. Alt jeg vet er at jeg gjorde det uten at det påvirket min situasjon i noen retning... Tviler på at det skader å prøve. Har lest et sted her at noen hadde hell med det.

Jon

Lenke til kommentar
Jeg slo maskina helt av og started om igjen ,da var alt helt fint. Begynner å lure på om det kan være skjermkortet, eller at hovedkortet ikke er så glad i skjermkortet ellerno sånt. Jon-d: jeg leste i tråden din at du hadde stilt inn volten på skjermkortet, er det lurt? burde jeg prøve det kanskje?

Sjekk i BIOS om "Fastwrite" er slått på eller av. Mange anbefaler at denne er avslått av stabilitetshensyn. Det skal visstnok ikke påvirke ytelse i betydelig grad.

Hvis du har mulighet til det, er det nok lurt å teste maskinen med et annet grafikkort. Det har gått en _meget_ lang tråd på supportforumet til Sapphire om div. bl.a. artifacts ved re- og oppstart. Her rapporteres det også om ustabile systemer. Se: http://www.sapphiretech.com/forum/topic.as...=20&whichpage=1

Lenke til kommentar

ivarw: jeg har nå lest gjenom mesteparten av den tråden du ga meg, og det er AKKURAT det problemet jeg har med mosaic e.l. Fordømte Sapphire, visste jeg skulle kjøpt Hercules! og sparte ikke mange hundrelappene på å kjøpe Sapphire heller. Skal holde meg langt unna Sapphire fra nå av :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...