AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Pliktoppfyllende, flink, omgjengelig, stille og rolig jente i tyveårene opplevde fredag ettermiddag en “svikt”.. Jeg hadde hatt en veldig dårlig dag, var stresset, på ukjent plass og la ikke merke til Qpark-skiltet utenfor matbutikken jeg stoppet innom (er ikke vant til å måtte trekke parkeringslapp for å parkere utenfor butikkene der jeg kommer fra). 5-7 minutter senere kom jeg ut og så den gule remsa bli plassert under vindusviskeren med krav om 700 kroner. Følelsene tok fullstendig overhånd og jeg ble helt urasjonell og “ikke meg selv”. Panikk over hvordan jeg skulle få tak i penger til å betale boten, sinne mot meg selv som hadde vært så uoppmerksom og sinne mot parkeringsvakten (som selvfølgelig bare gjorde jobben sin). Da jeg rygget bilen ut fra parkeringsplassen så jeg Qpark-bilen bak meg som ville, og forsøkte, å komme forbi (trangt og ikke plass til to biler i bredden). Sint, fortvilet, barnslig, dum og impulsiv som jeg var i det øyeblikket følte jeg for å “irritere han litt tilbake” og lot bilen bare stå der i veien for han.. Han så at jeg så han. Etter 3-4 minutter tuter han på meg, og da begynner jeg å kjøre. Han roper etter meg at han har filmet “hele opptrinnet mitt”, det vil bli anmeldt og at jeg kan vente meg innkallelse til avhør. Som en forklaring (og ikke en unnskyldning) fikk jeg for litt over én uke siden sjokkbeskjeden om å flytte ut fra samboeren min gjennom 9 år, og fullstendig knust ble jeg akuttinnlagt på psyk. i 4 døgn (sliter fra før med kraftig angst og tidvis depresjoner). Økonomisk er jeg veldig dårlig stilt etter bruddet og det er generelt MYE stress og (noe ukontrollerte) følelser om dagen. Forsøkte å ringe ned like etterpå (fikk ikke svar) når jeg hadde “kommet til meg selv igjen” for å legge meg flat, be om unnskyldning og høre om de/han kunne være så snill å la være å anmelde meg. Jeg er oppriktig flau, angrende, lei meg, skamfull og ydmyk over det jeg gjorde, og har nå også fullstendig angst for at jobben (kjørte firmabil) skal få brev fra politiet (som jeg aldri har hatt noe med å gjøre til nå) med innkallelse til avhør osv. (og konsekvensene av det). Anmeldelsen fortjener jeg nok, men jeg kan ikke endre på det jeg har gjort og vil jo selvfølgelig gjøre hva jeg kan for å komme (best mulig) ut av denne situasjonen nå. Jeg vet ikke hva som gikk av meg, jeg er ikke sånn! Gråter, sover dårlig, spiser lite, vondt i magen og skyhøy angst nå. Noen råd? Tror dere jeg har sjangs til å beklage meg ut av denne situasjonen når jeg ringer ned igjen mandag morgen? Hvis ikke, er det noen som vet hva slags straff jeg kan vente meg? Anonymous poster hash: b3d50...e47 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Aldri i verden om det blir noen sak av dette. Men om du noensinne hadde en sjanse til å få nullet parkeringsboten er nok den borte. 8 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Og like dum og impulsiv som det du var i handlingsøyeblikket var nok han og da han truet med anmeldelse og påstod at du ville bli innkalt til et avhør. For å sperre en person inne i 4-5 minutter tror jeg bare politiet vil fnyse av før de henlegger saken. Du kan nok ta det veldig med ro og trenger på ingen måte å frykte noen form for innkallelse til politiet. 5 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Når det gjelder anmeldelsen så tror jeg du sliter litt hvis det faktisk har seg slik at vakten har deg på film. Det vil nok ikke hjelpe uansett hva du sier hvis du blir innkalt. Jeg tror uansett at dette var tomt snakk, og at det ikke blir noe sak av det. Hvis du trenger noen å prate med om alt dette kan du sende meg en Pm. Sikter da til bruddet med samboer. Endret 8. september 2013 av Hobbynerden Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hvis saken er som du sier og at du kun sperret inne en bil i 4-5 minutter har du lite å være redd for... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 TS her. Han kan kanskje anmelde meg for noe sånt som "frihetsberøvelse" ettersom jeg "bevisst" sperret han inne på parkeringsplassen de minuttene? Skjønte at han (som jeg også var der og da) var av den hevngjerrige typen, og fikk virkelig følelsen av at han mente alvor når han sa han hadde videobevis (hvorfor ikke filme mens han ventet...), skulle anmelde meg og at jeg skulle forberede meg på å bli innkalt til avhør hos politiet. Tenkte der og da at parkeringsvakter er vant til litt av hvert og hadde aldri trodd at det skulle bli noen anmeldelse (eller noe å anmelde i det hele tatt). Bør jeg ringe ned mandag morgen, be om unnskyldning (...forklare at jeg var helt på gråten og skjelven og ikke klarte å kjøre der og da før jeg fikk roet meg ned) og spørre pent om de kan la være å gå til anmeldelse? Problemet da er jo at jeg erkjenner. Hmm.. Føler jeg trenger en avklaring på om det blir noe mer ut av dette for ikke å gå og engste meg over hva som kan komme til å dumpe ned i sjefens postkasse om en uke eller 3 måneder.. Takk, Hobbynerden! Får heldigvis god offentlig psykologhjelp tre ganger i uken nå når det er som værst og så lenge jeg trenger :-) Anonymous poster hash: b3d50...e47 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Nei, slutt å bekymre deg. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 TS her Tusen takk for "lytten", det hjalp veldig å få noen synspunkter og å høre at jeg mest sannsynlig ikke har grunn til stor bekymring! :-) Kommer det brev, så kommer det brev.. Så får jeg ta det deretter. Nå skal jeg prøve å ikke bekymre meg så mye og få litt søvn.. Noe dere kanskje bør også snart ;-) God natt og sov godt, snille mennesker :-) Anonymous poster hash: b3d50...e47 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Kan aldri tenke meg at det blir noen sak. Saken er i seg selv så betydningsløs, og jeg kjenner til tilfeller der politiet henlegger saker der de har videobevis på vold, så at dette skulle utvikle seg kan jeg ikke tenke meg. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Politiet kommer nok ikke til å bruke tid på en sånn fillesak. Det eneste som kunne fått dem involvert er hvis du hadde stått der med bilen din i noen timer og stengt for flere sjåfører. Og selv det har skjedd før, f.eks. i møteplasser der folk har nektet å rygge for hverandre, men politiet gjør neppe sak ut av det heller. Så slapp av. Ang. parkeringsbøter, så er det et slit her i landet. Jeg har selv fått en bot på 650 kr etter at jeg parkerte utenfor et kjøpesenter og var der litt mer enn det som var lov. Maks var 3 timer, jeg var der 4. Det var ingen skilt som nevnte noe om maks tid. Slik skjer hele tiden, det er ikke nok at man legger milliarder igjen på butikkene, men de skal robbe bilistene også. 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hadde jeg blitt sperret med vilje i 4-5 minutter hadde jeg blitt irritert... etter nye 4-5 minutter hadde det vært over. Å anmelde en sak krever nok en times tid og det tror jeg ganske sikkert at han ikke gidder. Skulle jeg anmeldt en sak for at en bil sperret meg hadde jeg nok blitt flau og trekt meg i siste øyeblikk. Finnes grenser hva politiet skal bruke ressurser på. Spørsmål? Sikker på du sperret med vilje og ikke bare fikk motorstopp noen minutter... det har skjedd meg 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Bør jeg ringe ned mandag morgen, be om unnskyldningOm du faktisk angrer på oppførselen din bør du jo kanskje vurdere nettopp dette uavhengig av om du frykter anmeldelse eller ikke. Parkeringsvakten setter sikkert pris på om "den vanskelige bilisten på jobb her om dagen" ønsker å skvære opp Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Da jeg rygget bilen ut fra parkeringsplassen så jeg Qpark-bilen bak meg som ville, og forsøkte, å komme forbi (trangt og ikke plass til to biler i bredden). Sint, fortvilet, barnslig, dum og impulsiv som jeg var i det øyeblikket følte jeg for å “irritere han litt tilbake” og lot bilen bare stå der i veien for han.. Han så at jeg så han. Etter 3-4 minutter tuter han på meg, og da begynner jeg å kjøre. Beklager, dette er ikke troverdig. Jeg nekter å tro at denne parkeringsvakten satt stille og rolig i over 3 minutter når han så at du bevisst blokkerte veien for ham. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Når det gjelder anmeldelsen så tror jeg du sliter litt hvis det faktisk har seg slik at vakten har deg på film. Det vil nok ikke hjelpe uansett hva du sier hvis du blir innkalt. Tullball, ikke en eneste politimann eller politijurist vil bruke tid og ressurser på at en bil har stått i veien for en annen i 3 minutter. Det er antagelig ikke lovbrudd en gang. 2 Lenke til kommentar
stue Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Det er en god ide at du ringer ned til kundesenteret og sier at du vil beklage en episode som skjedde. Du kan be de videreformidle beklagelsen din til parkeringsvakten, eller du kan be om å få snakke med ham direkte. Da kommer han nok til å trekke en eventuell anmeldelse, og du slipper å bekymre deg over en brev som kanskje dukker opp i postkassen en dag. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Ang. parkeringsbøter, så er det et slit her i landet. Jeg har selv fått en bot på 650 kr etter at jeg parkerte utenfor et kjøpesenter og var der litt mer enn det som var lov. Maks var 3 timer, jeg var der 4. Det var ingen skilt som nevnte noe om maks tid. Slik skjer hele tiden, det er ikke nok at man legger milliarder igjen på butikkene, men de skal robbe bilistene også. Om det ikke er skiltet om at det er maks tre timer så kan man klage og få gjennomslag. Har akkurat begynt i jobben som parkeringsvakt, og en regel er at det er klart skiltet. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Om det ikke er skiltet om at det er maks tre timer så kan man klage og få gjennomslag. Har akkurat begynt i jobben som parkeringsvakt, og en regel er at det er klart skiltet. Kan være skiltet var gjemt på andre siden av bygget, men jeg gidder ikke gå rundt å lete etter det. Jeg syns det burde vært et stort og tydelig skilt innen synsrekkevidde for alle parkeringsplassene, ikke bare ett skilt på en plass og så er det mange andre som ikke ser det. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Om den er gjemt bak andre siden av bygget så er det ikke klart skiltet. Det skal være sånn at en vanlig oppmerksom sjåfør skal kunne se reglene der han parkerer. Pleier også være et skilt ved parkeringsautomat med alle reglene and stuff. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Du har INGENTING å fryte:) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Trådstarter burde egentlig fått premie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå