Gå til innhold

Dilemma: Android eller iOS

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lenge hvert Apple mann, med iPhone - Mac - AppleTV so on. Men har i ny og ned hatt noen android telefoner også.

Bruker pdd en iPhone 4 som selvfølgelig må byttes ut. Men dilemmaet er om jeg skal ha en iPhone eller en vel så bra Android telefon. Har tenkt veldig fram og tilbake, men klarer virkelig ikke bestemme meg for om det blir det nye iPhonen som kommer eller nexus/S4/Note 3.

Jeg har en iPod jeg bruker til musikk og podcaster, så den delen faller egentlig ut.

Har lagd en liste med pros/cons på begge og begynner med iPhonen:

Pros:

Sync med Itunes/Iphoto so on trådløst

Veldig mye bra apps

Airplay

Itunes + podcast

Bra batteri uten å måtte styre med 3G/wifi so on av og på

Bra 2. hand value

Veldig snappy OS

Det generelt bare fungerer, uten å måtte restartes.

++ jeg ikke kommer på i farta

Cons:

Lite frihet

Lite frihet

Ikke 180 app som kan slå opp når det ringer

Liten skjerm (jeg er nærsynt, noe som gjør vondt værre)

Dårligere 4G dekning enn android tlf pga hvilke frekvenser den kan ta imot (vet jo ikke om det gjelder den nye)

- - - jeg ikke kommer på i farta

Android (S4 eller Note 3 er mest aktuelle)

Pros:

Flott sync mot min Samsung smarttv (har alt en Galaxy Tab så vet hvor bra det er)

Muligens bedre batteritid (?, jeg skrur ikke av 3G/wifi selv om det ikke blir brukt)

Større skjerm

Artigere app utvalg og muligheter for apk installasjoner

Mulighet for root og customrooms

Mer oppdatert teknologi (NFC ++)

Ofte oppdateringer

Cons:

Se pros på iphone

Større sjanser for ustabilitet/noe som har slukt batteri iløpet av natta

Føles ikke så shiny som iPhone

Mister fort nyfølelsen siden det bøtter ut med nye androidtelefoner

Sikkert mye mer på begge, men kommer ikke på i farta. En ting er hva som står på papiret, men en annen ting er hvordan det fungerer i virkeligheten syns jeg.

Før noen sier noe: Nei, jeg kommer ikke til å aktivt begynne med Dropbox for å få syncingen som ligner den som er på iPhone. For mye oppsett og styr. Windows Phone er ikke aktuelt forresten *punktum*

Takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mitt tips til deg er å vurdere hvordan du kan nøytralisere ulempene ved de to operativsystemene for deg.

Slik jeg ser det kan du ikke gjøre noe med ulempene på iphone-siden. Du kan jo jailbreake, men fra det jeg forstår deg i posten din, virker ikke det som en fristende ide - for mye styr.

Når det gjelder android-ulempene kan du gjøre en del for å få den til å se bra ut, ha god batteritid over natten.

Du vil uansett ha problemet med at det kommer nye telefoner, det eneste du kan gjøre for å unngå det er å la være å kjøpe en telefon - som også er en dårlig idé, ikke sant?

Sånn sett ser det for meg ut som om android kan fungere bedre for deg, rett og slett fordi du kan gjøre noe med ulempene du nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...