dor123 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Hei, Fikk mitt Asus GTX780 på fredag, når jeg kjører 3dmark hører jeg tydelig coil whine, lyden er kun tydelig under 3dmark. I spill ellers, er det svært lite jeg hører. Noen som har vært bort i dette tidligere? Det jeg er mest redd for at dette vil komme tilbake i fremtiden med nyere spill. Vurderer sterkt og bruke angreretten min siden kortet kun er 2 dager gammelt og lyden er syyykt irriterende. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Tror du er trygg. Jeg har hatt coil whine i 3DMark11s test 2 med et av mine 7970 fra dag 1, har fortsatt ikke hatt noe problem med coil whine i spill eller andre benchmarks. Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Ok, høres bra ut. Du vil ikke si at det er verdt å RMA dette kortet og kjøpe et classified / lightning for en tusing mer da? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 ASUS sine tidligere kort har ihvertfall vært veldig lite plaget av coil whine. Sikker på at det ikke er strømforsyningen din? Om det er verdt RMA kommer an på hvor mye det plager deg. Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 ASUS sine tidligere kort har ihvertfall vært veldig lite plaget av coil whine. Sikker på at det ikke er strømforsyningen din? Om det er verdt RMA kommer an på hvor mye det plager deg. Nei, sikker er jeg ikke. Har en modulær sak så jeg prøvde og skifte utganger for og se om det hjalp. Hadde 2 stk HD6970 før dette. De hadde ikke coil whine, men prøvde heller ikke 3dmark11. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Kombinasjonen mellom skjermkort og strømforsyning er som oftest grunnen til coil whine. Noen skjermkort og strømforsyninger er mer plaget, noen er mindre. Hvis du skal vite om det er strømforsyningen kan du legge øret inntil og høre etter, eventuelt bytte ut hele strømforsyningen med en annen. En sjelden gang er det faktisk hovedkortet, men da skal lyden komme når du gjør prosessorkrevende ting, eller bare surfer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå