Gå til innhold

Skjerm på rundt 7-13 tommer?


Nixxy

Anbefalte innlegg

Hei! Har en RasPi som bare ligger der, og har lyst til å ta den i bruk til ett eller annet, men skulle hatt en liten skjerm til den, så jeg kan enkelt ta den med, og ha stående ved siden av.

 

Så da tenkte jeg kanskje det ville passe med en skjerm på rundt 7-13 tommer. Problemet kommer selvsagt å finne akkurat dette! Sett gjennom en del på Ebay, Amazon, og sjekket gjennom prisguide/-jakt uten hell.

 

Fins det i det hele tatt uten å måtte "bygge" en skjerm selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer, hadde glemt adafruit.com.

Hadde vært et godt alternativ, men prisen kan jo bli høy med tanke på toll og moms.

Er det virkelig så dyrt for sånne småskjermer?

 

Datt akkurat borti https://prisguiden.no/produkt/deltaco-tm7700-177340

Hvordan er Deltaco? Prisen er også litt stiv syns jeg, så dette ville isåfall vært siste utvei.

 

 

Edit: Ser nå at den ikke har HDMI, da blir det fort en del mer trøblete.

Endret av Nixxy
Lenke til kommentar

Du vet Raspberry Pi har kompositvideo slik som den skjermen du linket til påmprisguide?

 

Composite vil ofte gi elendig bildekvalitet. Sånn at du er obs på det.

 

Om jeg var deg ville jeg hostet opp et par hundrelapper ekstra og gått for en av de på Adafruit, alt ettersom hva slags prosjekt dette er.

 

 

Composite har jeg bare lest så vidt det er om, og da kom dårlig bildekvalitet greit fram, så vil nok helst unngå det.

 

Ikke store prosjektet annet enn at jeg vil ha noe lite som kan være lett å ta med og flytte på. Men stort nok til at det ikke blir alt for lite å bruke Raspbian på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...