Gå til innhold

Er det vanskelig å redigere video i Sony Vegas?

Anbefalte innlegg

hei jeg spiller spill i blant og vil gjerne lage montages men lurer på om det er vanskelig å editere montages å bruker musikk (og det med copyright hvordan funker det?)

men hvor vanskelig er det å editere montages på Sony Vegas og hvor langt tid før man lærer?

og laster man ned Addons til sony vegas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei jeg spiller spill i blant og vil gjerne lage montages men lurer på om det er vanskelig å editere montages å bruker musikk (og det med copyright hvordan funker det?)

men hvor vanskelig er det å editere montages på Sony Vegas og hvor langt tid før man lærer?

og laster man ned Addons til sony vegas?

Altså copyright på musikk har jo egentlig ikke noe med programvare du redigerer med. Sony Vegas er et ganske enkelt program I lengden men hvis du vil lære med avansert er det vanskelig men jeg vil ikke sammenligne det med vanskelighestgraden til After Effects. Jeg tror Vegas er mellom Premiere og After Effects.

Lenke til kommentar

Altså copyright på musikk har jo egentlig ikke noe med programvare du redigerer med. Sony Vegas er et ganske enkelt program I lengden men hvis du vil lære med avansert er det vanskelig men jeg vil ikke sammenligne det med vanskelighestgraden til After Effects. Jeg tror Vegas er mellom Premiere og After Effects.

liksom mener når jeg skal ha musik til montage hvordan får jeg godkjent eller åssen er copyright reglene

kan jeg ta all slags musikk jeg vil så lenge jeg gir creds til hvem det er sin?

Lenke til kommentar

liksom mener når jeg skal ha musik til montage hvordan får jeg godkjent eller åssen er copyright reglene

kan jeg ta all slags musikk jeg vil så lenge jeg gir creds til hvem det er sin?

Altså du må få kontakt med de som har lagd sangene og få godkjenning. Noen bare bruker sanger og håper på det beste men fins flere YouTube channels som har masse Uncopyrighted music som også funker bra. Noen sier bare ja også burde man spørre om skriftlig godkjenning hvis noe skulle skje men. Enkleste er noe de som allerede er uncopyrighted.

Det hjelper ikke å skrive i description "Song made by (Artistnavn)"... Bare tull. men mange som tror det holder.

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

Altså du må få kontakt med de som har lagd sangene og få godkjenning. Noen bare bruker sanger og håper på det beste men fins flere YouTube channels som har masse Uncopyrighted music som også funker bra. Noen sier bare ja også burde man spørre om skriftlig godkjenning hvis noe skulle skje men. Enkleste er noe de som allerede er uncopyrighted.

Det hjelper ikke å skrive i description "Song made by (Artistnavn)"... Bare tull. men mange som tror det holder.

la oss si jeg skal ha music av 2pac, hvordan kontakter jeg han og hvorfor vil han i det heletatt svare mg?

Lenke til kommentar

la oss si jeg skal ha music av 2pac, hvordan kontakter jeg han og hvorfor vil han i det heletatt svare mg?

Vanskelig å svare på. Har selv prøvd å få kontakt med artister og sliter som ofteste med å få kontakt, tips er å ta litt mindre artister som du syntes er flinke da får du ofte gokjenning fordi de ikke er så kjente og alt hjelper dem med å bli bedre kjent.

Lenke til kommentar

hva med åssen man lager video og sånn. er det vanskelig og lærer man fort eller tar tid

trenger man add ons eller flere videoer for sony vegas også

Kommer ann på person og om du noen gang har brukt sånn type programmvare. Jeg lærte fort men det var fordi jeg hadde brukt andre typer redigeringsprogrammer før. Trenger ikke addons for å bruke det.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si at Sony Vegas er veldig brukervennlig. Prøvde det for en stund tilbake, men skjønte ikke en pøkk. Her endte jeg opp med Windows moviemaker som er litt mere brukervennlig, men du har ikke all verdens med effekter du kan slenge på.

ok kan prøve å sjekke tuts on youtube

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

sony vegas er jo sykt lett å bruke, har redigert minst tusen videoer med det programmet de siste 3 årene, det beste redigeringsprogrammet du får tak i :)

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Pinnacle DV studio til Sony Vegas. Det var rett og slett en åpenbaring. Det fungerer i bunn og grunn på samme måten men mulighetene i Vegas er mange flere pluss at det er mye raskere å bruke. I tillegg er det "100 ganger" mer stabilt enn DV Studio..

Hvis det er slik at man syns Sony Vegas er for vanskelig ville jeg uansett lært meg Pinnacle DV studio og brukt det fremfor WIndows Movie Maker. Det er superlett og man får litt mer muligheter.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si at Sony Vegas er veldig brukervennlig. Prøvde det for en stund tilbake, men skjønte ikke en pøkk. Her endte jeg opp med Windows moviemaker som er litt mere brukervennlig, men du har ikke all verdens med effekter du kan slenge på.

Sier kanskje litt mer om deg enn om Sony Vegas ;)

Det går jo heller ikke an å sammenligne Vegas med WMM, og det gjelder ikke bare effekter. Det gjelder stort sett samtlige funksjoner i programmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...