Red Frostraven Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Hvor mange milliarder har FRP tenkt å bruke på mer fenglser og på å holde mennesker unødvendig lenge i fengsel? Hvilke grunnlovsendringer ønsker FRP å utføre for å sørge for at mennesker kan bli holdt unødvendig lenge i fengsel? Hvor mye mer penger har FRP tenkt å bruke på rehabilitering av kriminelle? Det er for øvrig ganske imponerende å se en som støtter FRP snakke om rehabilitering -- en som innser at kriminelle ikke er kriminelle av ønske / fri vilje. ... Jeg gleder meg til å sette meg inn i deres statsbudsjett. Når de bevilger like mye eller mindre til politi og rettsvesenet som dagens regjering -- pluss naturlig økning som følge av inflasjonen -- så skal hoder rulle, metaforisk sett selvsagt. Men... Hvorfor snakker du om rehabilitering -- når alle andre frepperene snakker om at vedkommende burde vært i fengsel på livstid, eller gjerne bare 100 år, for det han ble dømt til 21 dagers fengsel for? Er det ikke viktig å straffe mennesker hardest mulig? Vent litt... du har hatt samfunnsvitenskap som fag på skolen i minst et par dager, og vet bedre enn de fleste lederene i FRP -- eller? Endret 8. september 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Mest sannsynlig ville han fått hjelp for det som var gale med han dersom han hadde sona. Det virkar som han sleit med noko. Det Hagen påsto var at han med FrP-politikk ville sittet i fengsel nå. Ikke at han ville ha sonet ferdig og blitt rusfri og rehabilitert i fengsel. FrPs store greie i kriminalitetsdebatten er lengre straff, ikke bedre rusomsorg og rehabilitering. Hagens Facebook-post handlet også om lengre straff. Det er åpenbart at denne 23-åringen har problemer, og at det er noe som har sviktet i samfunnets oppfølging av ham. Men å forsvare Hagen ved å late som om han sa noe annet enn det han faktisk sa er ikke så veldig overbevisende. (Forøvrig: Mannen har sittet i fengsel mellom januar og nå. For en annen dom. Det hjalp tydeligvis ikke så mye.) Om FRP hadde vært med makta ville dei nok sørga for at det blei nok fengsler, slik at folk kunne sone. Og kanskje bli fanga opp for enkelte andre ting. Samtidig ville det vært mindre innvandring og derfor mindre kriminalitet i landet. Med den økningen i straffelengde som Hagen antyder, så trenger de enormt mye mere fengsler. Det koster penger. Og det krever litt å finne plass til dem. (Fengsler trenger en del areal, og det er ofte ikke veldig populært å ha dem i nabolaget.) Som sagt: Jeg ser frem til at FrP skal prøve å oppfylle det valgløftet der. Særlig når de samtidig skal bygge masse nye veier, og vil gjøre det mindre attraktivt for EØS-borgere å jobbe i Norge. (Og så skal jo FrP stenge inne asylsøkere, og det krever jo også litt fengselsplass. ) Ingen har prøvd å diktere nokon politikk, han seie sin meining. Eg personlig trur det interne problemet ligger på den norske venstresida og deira følelsesmessige utbrudd inn mot deira sikkre tap ved valget. Hva snakker du om? Hvem på venstresiden har kommet med følelsesmessige utbrudd angående Hagens utspill om regjeringsdeltagelse? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå