robstr Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 I dag fikk jeg endelig min xp2500+ jeg satt den i og starta maskinen. da jeg kom inn i windows( win2k ) så høyre klikka jeg på my computer og trøkte på properties. der stod det bare at det var en AMD Athlon Xp . ikke noe mere. så jeg skjekka bios'en. der stod det at det var en 1100mhz prosessor jeg hadde.? før dette hadde jeg en Athlon tbird 1.3 ghz. har det noe med saken? og hvordan får jeg min 2500+ opp i normal hastighet? Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 hmm, har du prøvd å stille inn fsb'en og multiplieren manuelt? Prøv å still fsb på 166 og multiplier på 11 (dette gjøres i biosen). Da burde det funke Lykke til Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 du må inn i bios (vanlig er det å komme inn ved å trykke på delete under oppstart), og sette opp multiplieren (ellernosånn), dersom kjører fbs på 166mhz (effektivt 333) så må du stille inn etter dette: blir i dette tilfellet (xp25 kjører på 1,833GHz om jeg husker rett) 1833/166 = 11 sett denne multiplieren på 11*166 da skal det stå xp2500 i oppstarten, sikker på at du har vifte som takler denne prosessoren? Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 jeg hadde det samme problemet! (har et abit at7-max2 hk) under loading, stod det 1100 mhz. men da jeg gikk inn i bios så stod det xp2500+... etter noe fram og tilbake, tok jeg bare å lagret i bios, og så funket det... prøv også å clear cmos! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå