Heika98 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Jeg tenkte å kjøpe vannkjøling og tenkte å kjøpe Swiftech H220. Jeg har tenkt å bytte ut slangene med blanke og blå kjølevæske + en ekstra radiator for å få en litt mer "custom" look på loopen. H220 bestiller jeg fra pixmania.no (eneste plass jeg fant den i Norge), og resten bestiller leg fra digitalimpuls.no. Kan noen hjelpe meg med å finne bra kjølevæske (blå), bra slanger (blank), 120 mm radiator og komp. nipler til den ekstra radiatoren? Jeg har ingen erfaring med custom vannkjøling og vet ikke hva som er bar og ikke. Jeg vil helst bruke minst mulig på dette. Kanskje jeg bare bruker vanlige slangeklememr på den ekstra radiatoren om det er sikrere mot lekasje. Endret 7. september 2013 av Heika98 Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 CM Master Eisberg er et "lukket" vannkjølingssystem som bare er for CPU og ikke sånn du tenker på. Et lukket vannkjølingssystem trenger ingen vedlikehold, noe et med masse ledninger og slanger mm. Så du må nesten velge lukket eller noe som også kan kjøle både CPU og GPU. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 CM Master Eisberg er et "lukket" vannkjølingssystem som bare er for CPU og ikke sånn du tenker på. Et lukket vannkjølingssystem trenger ingen vedlikehold, noe et med masse ledninger og slanger mm. Så du må nesten velge lukket eller noe som også kan kjøle både CPU og GPU. Jeg er fullstendig klar over at Cooler Master Eisberg er et close-loop vannkjølingssystem, men jeg tror du har oversett noe. I motsetning til andre close-loop vannkjølinger slik som de fra Corsair så er CM Eisberg "utvidbar". Nettopp, den er modulær. Den er laget for at man skal kunne legge til en ekstra radiator om man vil. Pumpa har en løfthøyde på 2,2 meter, så vanntrykk er ikke noe problem. Denne klarer faktisk å kjøle både CPU og GPU. PS: Nå som jeg surfer litt ser jeg jo at Swiftech H220 er billigere og er mye lettere å lage "custom" vannkjøling av. Jeg kjøper heller den enn Eisberg. Jeg skal endre første posten. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hvis du allikevel skal utvide kan du vel bare kjøpe et av startsettene til Techbay ? F.eks dette : http://techbay.no/product.html/techbay-starter-vannkjolingsett-2x120-30?category_id=84 Og bare legge til den blå kjølevesken og en ekstra radiator. Hvis du tar utgangspunkt i den Swiftech kjøleren så kan du legge til 400.- for kompresjonsnipler (8stk a 50), 100 for slange og 100 for kjølevæske. Da er du vel oppe på den samme prisen. Radiator er forholdsvis dyrt, men det er en engangsinvestering. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Hvis du allikevel skal utvide kan du vel bare kjøpe et av startsettene til Techbay ? F.eks dette : http://techbay.no/product.html/techbay-starter-vannkjolingsett-2x120-30?category_id=84 Og bare legge til den blå kjølevesken og en ekstra radiator. Hvis du tar utgangspunkt i den Swiftech kjøleren så kan du legge til 400.- for kompresjonsnipler (8stk a 50), 100 for slange og 100 for kjølevæske. Da er du vel oppe på den samme prisen. Radiator er forholdsvis dyrt, men det er en engangsinvestering. Oj, det setter var jo ikke så dyrt. Alle settene jeg har funnet så langt har vært mye dyrere enn det, så jeg tenkte å gjøre det på den måten jeg hadde tenkt ble billigere. Men nå kan det jo hende jeg bare går for en custom loop isteden for en modda close-loop. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) CM Master Eisberg er et "lukket" vannkjølingssystem som bare er for CPU og ikke sånn du tenker på. Et lukket vannkjølingssystem trenger ingen vedlikehold, noe et med masse ledninger og slanger mm. Så du må nesten velge lukket eller noe som også kan kjøle både CPU og GPU. Her snakker han om Swiftech og ikke Cooler Master. Endret 8. september 2013 av ZentiX Lenke til kommentar
otl Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Innlegget er redigert så det er ikke så godt å si Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Her snakker han om Swiftech og ikke Cooler Master. Du skal vite at han endret både navnet på tråden og hva han hadde tenkt til! Les deg opp før du begynner med dumme innspill. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Jeg har kommet fram til at jeg skal kjøpe close loop nå så får de custom greiene komme på ett senere tidspunkt. Alt vil etter vært komme i workloggen min (se signatur) men det kan hende det tar litt tid. Jeg kjøper Swiftech H220 da det er lettere å lage "custom" loop med den enn å måtte kjøpe en annen close loop nå og så alle custom loop deler senere. Om jeg kjøper H220 har jeg jo reservoir, radiator og pumpe. Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå