KatrinaS Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Hei. Bruker det integrerte lydkortet i mitt msi gd65 z77a. Høytalerne jeg benytter meg av, er logitech z623. Jeg lurer på hvilket lydkort jeg vil få bruk for, eventuelt om det er verdt det. Hvis jeg benytter meg av lydkort x, hvor stor forskjell vil jeg merke, sånn ca? Jeg hører på mye rart. Hovedsakelig rock som nirvana, rhcp, queen etc, samt elektronic og noe rap. Samt rolig avslappende musikk. Jeg irriterer meg hovedsakelig over at lyden blit litt "bråkete" når jeg hører på rock. Jeg vet den ikke er slik til vanlig. vil helst ikke bruke mer enn 300. Gjerne mer/mindre dersom det skal være en veldig stor fordel Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 jeg hører ikke forskjellen på hovedkort-lydkort og det andre Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Jeg tviler på at det er lydkortet som "holder igjen". Ordentlige høyttalere tror jeg ville hjulpet mer. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Jeg tviler på at det er lydkortet som "holder igjen". Ordentlige høyttalere tror jeg ville hjulpet mer.Vel, høytalerne er greie. Jeg har ikke råd til noe annet. Men jeg lurte på om lydkort var noe vits. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Helt enig med bilføren. Putt de 300 i sparekontoen, og kjøp et bedre anlegg etterhvert. Logitech-settene er brukbare til spill og greie nok til film, men ikke noe særlig til musikk. Et par studiomonitorer er jo en mulighet. Endret 7. september 2013 av Okapi Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Helt enig med bilføren. Putt de 300 i sparekontoen, og kjøp et bedre anlegg etterhvert. Logitech-settene er brukbare til spill og greie nok til film, men ikke noe særlig til musikk. Et par studiomonitorer er jo en mulighet.Enig. Knall til film og spill, samt rolig musikk, elektro osv med lav lyd etc. Men ja, det er ikke det beste akkurat. Men når man ikke har nok penger (ikke lov å bruke egne penger av foreldre), blir det litt vanskelig. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Aye, helt enig. De duger jo en stund da, det er jo ikke noe direkte dårlig sett, men sånn for å svare på det opprinnelige spørsmålet ditt tror jeg ikke lydkort er veien og gå for bedre lyd (men det er aktuelt om du trenger andre ting, som MIDI, XLR, etc.). Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Ser den. Er bare disse foreldrene som holder igjen. Har økonomi nok til å skaffe noen bra høytalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå