Gå til innhold

Ny gaming pc stasjonær

Anbefalte innlegg

Ikke kjøp oppsettet til omni, hovedkort passer ikke i kabinettet. Mitt oppsett er overlegent, da Samsung sine SSD-er er bedre enn Intel. Så lenge du kjøper strømforsyning fra en kvalitetsprodusent så har det ikke noe å si hva du kjøper. En dyrere PSU har riktignok marginalt mer presise spenninger, men med mindre du måler så merker du ingen forskjell. Komponentene har du fem års reklamasjon på uansett, så det er bare å handle.

Fjernet ATX-hovedkort fra listen og la til ekstra prosessorkjøler. På den fronten hadde omni et godt poeng ;-)

Med oppsettet mitt får du mulighet til å overklokke, får et vesentlig bedre skjermkort, og du sparer 1000 kroner. Blir ikke stort bedre enn det!

Linken til HK er rettet. Med mitt oppsett får du det samme skjermkortet og muligheten til å overklokke. Prisforskjellen ligger i dobbelt så stor SSD, 2TB HDD, bedre PSU og et Low Profile RAM KIT. Og det til samme pris som den maskinen han opprinnelig så på. Når det er sagt, så er ditt oppsett også fint (bare du skifter ut minnet til et LP KIT).

Hvordan du dokumentere at Samsung sine SSD'er er bedre enn Intel sine, eller synser du bare?

Test av Intel 335 Series SSD http://www.hardware.no/artikler/intel-335-series-ssd-240-gb/114362/4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovesaklig synsing. I praksis har det ikke noe å si for en vanlig bruker. Dobbelt så stor SSD trenger ikke folk flest, har uansett ikke plass til spesielt mange spill på den. Det var nesten så jeg la inn en 60GB til ham, men prisforskjellen er så liten. Glemte jeg harddisk? Får legge til det :)

LP minne ser jeg ikke helt poenget med. "Minne er minne".

EDIT: La til større (he he) og billigere minne, samt 2TB harddisk. 240GB SSD trenger du ikke med mindre du har spesielle behov.

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

LP minne ser jeg ikke helt poenget med. "Minne er minne".

Når du skal plassere tredjeparts CPU-kjøler vil du ofte se nytten av LP minne.

Nå er prisforskjellen på våre oppsett kr 413 hvis du skal handle fra en butikk. For dette får du bedre PSU og dobbelt så stor SSD. Å si at 240GB SSD er for de med spesielle behov, blir igjen synsing. Da kan du like godt hevde at 240GB er stort nok til å klare seg uten HDD. Da blir prisen på mitt oppsett redusert til kr 9409.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Vær hilset.

Jeg satte sammen en pc etter anbefalinger jeg fikk her i denne tråden i 2013. Grafikkortet har nå begynt å bråke kraftig, og jeg lurer på om det kanskje er tid for utskifting. 

Dette er komponentene jeg brukte for å sette sammen pc i 2014:

https://imgur.com/a/GwNf78w

M6bTpTV.png

Har dere noen tips om hva slags grafikkort jeg kan erstatte det gamle med, basert på komponentene ovenfor? Bør jeg bytte andre komponenter som feks strømforsyner?

Det er kun den ene viften (av to) som bråker. Jeg har aldri renset kortet for støv. Er det mulig at det er nok å få rengjort grafikkortet? Må jeg isåfall fjerne dekselet på kortet?

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Ville prøvd å renset grafikkortet for støv. F.eks med trykkluft på boks. Kjenner ikke til det kortet, men virker fornuftig å ta av deksel om det ikke er for vanskelig. Jeg ville også underklokket og undervoltet det litt for å redusere varmen og bråket.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...