Gå til innhold

Ny gaming pc stasjonær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du at den ikke er godt nok balansert? Ser at det skal være god prosessor og ganske godt skjermkort, det er igrunn så langt min kunnskap strekker seg. Prøvde å finne de samme delene via prisjakt, men klarte ikke å få noe særlig billigere på den måten..

Lenke til kommentar

Hva slags ram anbefaler du da?

Har tenkt å spille Civ 5 , så ram og prosessor kraft er viktig.

Et hvilket som helst kit med 2x4GB. Se mitt forslag til oppsett for et eksempel.

Jeg anbefaler mitt forslag, da det bl a har bedre PSU, 2GB HDD, bedre HK og bedre prosessorkjøler. Hvis du ikke trenger mulighet for overklokking, så kan du spare en del kroner (anslagsvis 5-700 kr).

Lenke til kommentar

Ikke kjøp oppsettet til omni, hovedkort passer ikke i kabinettet. Mitt oppsett er overlegent, da Samsung sine SSD-er er bedre enn Intel. Så lenge du kjøper strømforsyning fra en kvalitetsprodusent så har det ikke noe å si hva du kjøper. En dyrere PSU har riktignok marginalt mer presise spenninger, men med mindre du måler så merker du ingen forskjell. Komponentene har du fem års reklamasjon på uansett, så det er bare å handle.

Fjernet ATX-hovedkort fra listen og la til ekstra prosessorkjøler. På den fronten hadde omni et godt poeng ;-)

Med oppsettet mitt får du mulighet til å overklokke, får et vesentlig bedre skjermkort, og du sparer 1000 kroner. Blir ikke stort bedre enn det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...