sjokolademousse Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 JapanPhoto XXL har 40x30cm forstørrelser på matt papir til 39 kr. FotoVideo har 40x30cm forstørrelser på enten Canson Edition Etching Rag 310g, Canson Arches Akvarell 310g eller Epson Traditional Photopaper 330g til 395 kr. Hvor stor er forskjellen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 356 kroner Det blir vanskelig å sammenligne. Jeg vil tro at FotoVideo printer direkte på en passende Epson skriver, mens JP kjører bildet igjennom en av sine standard maskiner. Så FotoVideo sin løsning bør jo kunne gi deg et bedre bilde. Nå synes jeg at matt papir et vanskelig medium, så jeg vil tro at et par av papiralternativene til FotoVideo kan være mere interessant. Hvis du har en fotoskriver, så bør du jo teste ut matt paipr selv. F.eks. i A4. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) JP sender vel jobben til et stort laboratorium Tyskland som masseproduserer utskrifter hvis jeg ikke husker helt feil, angående FV vet jeg ikke om de gjør jobben internt i huset eller om de har en ekstern samarbeidspartnerer, men tar man hensyn til prisen skulle man tru at de gjør jobben selv, det er nok det som er grunnen for prisforskjellen. Endret 7. september 2013 av Nautica Lenke til kommentar
polljen Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 JP sender vel jobben til et stort laboratorium Tyskland som masseproduserer utskrifter hvis jeg ikke husker helt feil, angående FV vet jeg ikke om de gjør jobben internt i huset eller om de har en ekstern samarbeidspartnerer, men tar man hensyn til prisen skulle man tru at de gjør jobben selv, det er nok det som er grunnen for prisforskjellen. JP er en del av det store (tyske) CEWE-konsernet (europas største forolab-konsern) som har 11 produksjonsenheter i Europa, og det er fra ett eller flere av disse laboratoriene JP får sine "store" produkter. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg har ikke prøvd noen av de, men den beste måten er vel å teste begge og sammenligne. JP har i hvert fall en sånn garanti at er du ikke fornøyd med kvaliteten, får du pengene igjen. FV har det ikke så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
MortenHK Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Eurofoto.no som eies av Japanphoto produserer i Norge, dem har 30x40cm til 59,- dem printer på Fujifilm papir. http://eurofoto.no/fremkalle-bilder/Dem kjører vel den der 100% fornøydhetsgarantien som JP gjør selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå