MFT Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Hei, Vurderer å bygge en ny PC ettersom den jeg har nå begynner å bli gammel. Jeg har kommer fram til dette http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1276888&su=39409824-93DA-466E-9DFC-1DCB0AB64415 Er dette en god setup? Noen jeg burde endre på, evt legge til? Som dere ser så skal jeg legge en god del penger i det. Endret 7. september 2013 av MFT Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Ville heller kjøpt INTEL CORE I7 4820K selv om jeg kan være enig over 2500 kr er veldig stiv pris, den har vertfall K veriant så noe overklokking bør være mulig, men det beste er nok å vurdere 6 kjerner for fremtid bruk eller heller vurdere å handle brukt LGA 1155 oppsett. GTX Titan er jo det beste single skjermkortet med kun 1 GPU, men EVGA GeForce GTX 780 3GB Superclocked w/ ACX burde gi mye av den samme ytelsen litt billig, eneste fordelen jeg tør påstå med Titan er mye minne, fordel om du vil ha SLI, men ellers er det litt bortkastet penger. Om først GTX 780 blir flaskehals er ikke Titan så veldig langt unna. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Tør jeg spørre hva du skal bruke den til? Hvis det er gaming inne i bildet, ville jeg byttet til 1150 socket og 4670K CPU. Skal den i tillegg brukes til noe videoredigering kan du ha 4770K. Eneste grunnen jeg ser til å ha 3820 er hvis du skal drive med veldig tunge oppgaver (tung videoredigering, rendering, tallknusing, server). Ville også hatt K-versjonen som LMH1 nevner. Da kan du presse litt mer ut av den I tillegg er Titan litt waste å kjøpe nå, etter at 780 kom ut. Du sparer ca. 2000 kroner på å "gå ned". Har ikke noe erfaring med den vannkjølingen der, men den så litt puslete ut. Hvis du har plass (noe du definitivt har i det kabinettet), kan du heller gå for Corsair H100i. Den strømforsyninga er litt overkill. Med den CPU´en og GPU´en trenger du ikke mer enn 6-800 watt med mindre du skal kjøre SLI (tror jeg iallefall; er litt usikker på TDP på 3820). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå