Gå til innhold

[Løst] Galaxy Tab 8.9" (P7300) Får ikke koblet til Kies for oppdatering

madammim

Anbefalte innlegg

Hei.

Min datter har en Galaxy Tab 8.9 som er kjøpt i USA. Jeg har mange ganger prøvd å koble den til Kies for å oppdatere til Android 4. Den står bare "kobler til" i kanskje 10 minutter før "Kies støtter ikke denne enheten".

Den dukker opp i utforskeren i Windows.

Har prøvd det meste nå, på 2 maskiner og med 2 kabler, men ingen ting ser ut til å nytte.

Da brettet var nytt oppdaterte jeg det til Android 3.2, så det har gått å koble det til før.

Noen som har forslag om hva som må gjøres? Noen kjente program som forhindrer tilkobling?

Min datter har ikke lyst til å resette den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen?

Satt hele Lørdagen uten å få det til. Hadde Kies installert på 2 maskiner (Win7 64 bit og Vista 32 bit). Kom akkurat like langt med begge maskinene. Prøvde å reparere tilkoblingen, legge inn Kies på nytt, starte kies med brettet tilkoblet, forskjellige USB-porter, 2 forskjellige kabler, osv.

Ser det er mange som plages med Kies. Ser ut som det skjedde etter at v.2 kom.

Kan det være et program/app på brettet som forhindrer tilkobling? Ser det er viktig å benytte original launcher, men hva er det? Da jeg prøvde for et par uker siden fikk jeg problemer med å installere alle driverne. Det var da et batterimonitorerings-program som spratt opp hver gang USB ble tilkoblet. Jeg avinstallerte dette og fikk inn driverne (mulig tilfeldig, prøvde masse den gangen også).

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Liten oppdatering ettersom det er flere med samme problem.

Kies er kommet i ny versjon; 2.6.1.13105_6 Etter å ha oppgradert til denne så gikk det bra. Kies fant brettet og foreslo oppgradering av firmware. Stoppet opp på 63% under oppgraderinga, tok emergency rescue som også stoppet opp på 63%. Forsøkte på nytt emergency rescue, og da gikk det fint. Brettet bootet opp med ICS og alt ser ut til å virke flott :)

Ikke helt smooth, men det funket da til slutt :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...