Gå til innhold

Tåke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott dette. Er ikke sikker, men tror jeg ville gått for V2. Syns det er litt mere dybde i det med farger. Jeg ville gitt begge versjonene litt mere kontrast tror jeg. Men det er vel ikke enten eller...? Kan vel være både og?

Takk for kommentar Reidar1945. Er enig med deg i at det blir mer dybde med farger, men samtidig synes jeg det blir et litt mer "røft" preg over det i V1. Ser at begge versjonene med hell kunne fått litt mer kontrast. :-)

Lenke til kommentar

Hei, JAEGGEN.

Fin komposisjon, - med speilbilder av stolpene og lavt plassert kamera.

Begge bildene har en fin ro, som blir understreket av en avdempet fargepalett .

Jeg liker begge versjonene, men foretrekker utgave 1, - nettopp på grunn av at HELE bildet framstår i en rolig gråblå grunnfarge, som bidrar til å gi et grafisk preg.

Etter min oppfatning har du her skapt et litt uvanlig og usedvanlig vakkert bilde !

Jeg får lyst til å sitere fra en rosende kritikk av et annet bilde :

"Less is more !".

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei igjen, JAEGGEN.

Jeg "hiver mæ' innpå igjen" !

Bildet har, - som kommentert av andre, en relativ beskjeden kontrast.

Etter min oppfatning medfører det, - i kombinasjon med en forsiktig bruk av farger, at bildet får en særegen mykhet.

Noen bilder har tiltrekningskraft, - nesten som en slags magi !

Dette er et sånt bilde !

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei JAEGGEN.

I dette bildet ser jeg to årstider. Om man ikke forstørrer bildet, kan V1 for meg se ut som et vinterbilde, med snødekte trær, og snøspor på brygga, og vinterkjølig luft. V2 blir et sommerbilde, med lune farger og løvtrær, og "måkespor" på brygga. Utrolig å se hvordan ett bilde med små justeringer, kan "skifte årstid". Flott bilde, og smart levert :D

Lenke til kommentar

Hei, JAEGGEN.

Fin komposisjon, - med speilbilder av stolpene og lavt plassert kamera.

Begge bildene har en fin ro, som blir understreket av en avdempet fargepalett .

Jeg liker begge versjonene, men foretrekker utgave 1, - nettopp på grunn av at HELE bildet framstår i en rolig gråblå grunnfarge, som bidrar til å gi et grafisk preg.

Etter min oppfatning har du her skapt et litt uvanlig og usedvanlig vakkert bilde !

Jeg får lyst til å sitere fra en rosende kritikk av et annet bilde :

"Less is more !".

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Tusen takk for god og fyldige kommentarer...

Jeg forsøker å ta bilder som jeg liker, og synes det er svært hyggelig at også andre liker bildene. Indikerer på en måte at bildene inni hodet mitt ikke behøver å være så "far out" som enkelte hevder :-)

Når det gjelder komposisjonen, er det ikke mulig å forflytte seg sidelengs på dette stedet, uten båt. Tenkte derfor at jeg måtte forsøke å endre kamerahøyde.. Må nok innrømme at jeg fikk stor hjelp av tåka som var iferd med å forsvinne, uten den hadde det blitt et helt annet bilde. Takk igjen !

- Jon Arne

Lenke til kommentar

Hei JAEGGEN.

I dette bildet ser jeg to årstider. Om man ikke forstørrer bildet, kan V1 for meg se ut som et vinterbilde, med snødekte trær, og snøspor på brygga, og vinterkjølig luft. V2 blir et sommerbilde, med lune farger og løvtrær, og "måkespor" på brygga. Utrolig å se hvordan ett bilde med små justeringer, kan "skifte årstid". Flott bilde, og smart levert :D

Takk for det Lisbeth,

Det som du skriver her har jeg ikke tenkt på før du sier det. Ser nå at det kan være sånn at det både kan være vinter og sommer... Det viser også at det er stor forskjell på hva de som ser på bildene "ser" i de :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...