warioman Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Hei Har en Ford Escort 1997 som oppfører seg litt rart. Den starter fint, men om man kjører den varm og stopper den, så vil den ikke starte igjen. Startmotor og alt går rundt, men bilen begynner bare ikke å gå. Bilen er ikke tungstartet bestandig etter å ha blitt varm, men noen ganger er det sånn. Om jeg da lar den stå i 5 timer eller en dag, så starter den lett igjen. Før jeg byttet bensinflter, oljefilter og olje, så harket bilen når den gikk over 2000 omdreninger, akkurat som om den ikke fikk nok bensin, men dette har jeg ikke opplevd etter bytte av nevnte deler. Så nå er det bare førstnevnte problem som gjenstårl ^^Har hørt litt rundt om dette problemet, og verksted satte en finger på tennpluggene(at de gir dårlig gnist og dermed sliter med å starte bilen enkelte ganger). Noen mente også at det kunne være bensinpumpa, men siden bilen starter ofte er det jo rart om det skulle være pumpa. Men hva vet jeg? ^^Noen som har noen meninger om hva problemet kan være, eller har hatt et lignende problem før?Takker for svar Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Noen mulige feilkilder: Luftfilter møkkete/tett. Feil på injeksjons/motorstyrings systemet. Lav sylinder kompresjon. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Noen mulige feilkilder: Luftfilter møkkete/tett. Feil på injeksjons/motorstyrings systemet. Lav sylinder kompresjon. Luftfilter er sjekket og er OK. Når bilen først starter, så går den uten problemer i det hele tatt, noe jeg tror ville være ganske umulig med sylinderproblemer. Injeksjonssystemet kan være en feil ja, men fremdeles merkelig at alt det fungerer utmerket når bilen først har started men ikke før. Endret 7. september 2013 av NinjaChrister Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg har vært borti en Mondeo Mk1/2 som starta ved kald motor, ikke ved varm. Der var det motorstyreenheten som var defekt. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 om det hadde vært en eldre bil ville jeg med en gang skrevet at det var coilen som burde byttes. hvordan er det når det er fuktig ute? er det bedre da? eller verre? på en del motorer står også motorstyringen så nært varmekilder i motoren at de rett og slett blir for varm. med det resultat at de "kutter". så om problemet ditt blir verre på en varm dag, kan det fort være problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå