covah Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Har dere vurdert å teste såkalte "kinamobiler"? Ser det er en haug av telefoner med gode specs til en billig penge på feks. dx.com. http://dx.com/p/thl-w11-quad-core-android-4-2-wcdma-bar-phone-w-5-screen-dual-13mp-cameras-rom-32gb-and-ram-2gb-242238 http://dx.com/p/xiaocai-x9-quad-core-android-4-2-wcdma-bar-phone-w-4-5-ogs-ips-screen-wi-fi-gps-4gb-rom-black-242913 http://dx.com/p/gt-n7200-mtk6589-quad-core-android-4-2-1-wcdma-bar-phone-w-6-0-gps-wi-fi-and-fm-white-silver-242570 1 Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Dette er jeg også interessert i. Vil disse tlf virke normalt i Norge? Jeg har en zte og er faktisk godt fornøyd, under 1k kostet den også. Det eneste minuset er at den bare kjører 4.0.4 og det ser ikke ut som om det kommer noen oppdateringer dx.com/p/gt-n7200-mtk6589-quad-core-android-4-2-1-wcdma-bar-phone-w-6-0-gps-wi-fi-and-fm-white-silver-242570 Det er like før jeg kjøper denne, men er det noen som kan bekrefte at den virker i Norge. Og har den 3g? Jeg bruker bare tlf til nettet, spilling og video tar jeg på data, så det fristet med 6tommer skjerm, så får jeg utnytte av disse lange fingrene mine, hehe. Da slipper jeg å kjøpe meg nettbrett også, 6tommer skjerm er imø perfekt. Det er stort nok til å fungere som fremvisning av noter også, en a4 side burde være leselig på 6 tommer? Endret 17. september 2013 av ArlionMajere Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Uten å ha testet den selv, ser det ut til at den skal virke i Norge. Den støtter ihvertfall de frekvensene vi bruker. Vi bruker GSM (dvs. 2G) på 900 og 1800 Mhz og UMTS (dvs. 3G) på 2100 Mhz. 1 Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Uten å ha testet den selv, ser det ut til at den skal virke i Norge. Den støtter ihvertfall de frekvensene vi bruker. Vi bruker GSM (dvs. 2G) på 900 og 1800 Mhz og UMTS (dvs. 3G) på 2100 Mhz. Det var jo veldig billig, er det mulig å slippe unna momsen på et vis? Den 6tommeren,den har 3g?Jeg trenger bare et par 3Mb så det nyeste nettet er ikke nødvendig Endret 17. september 2013 av ArlionMajere Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Ja, står jo svart på hvitt at den støtter 2100 Mhz UMTS, som er den 3G frekvensen som brukes i Norge. Litt lite internminne da... 1 Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Ja, jeg ser det er litt lite minne, men man skulle tro det holdt til det jeg har tenkt å bruke den til. Jeg får tenke litt på det. Jeg skal gi tilbakemelding vist jeg kjøper den. Takk for hjelp og tips Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Kommer dog neppe noen oppdatering til kina mobilene, og nå som 4.3 er det nyeste, og 4.4 er rett rundt hjørnet er det jo litt kjipt å være på 4.2 uten å komme videre. Kvaliteten er vel ganske tilsvarende prisen og.. Lenke til kommentar
ArlionMajere Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Kommer dog neppe noen oppdatering til kina mobilene, og nå som 4.3 er det nyeste, og 4.4 er rett rundt hjørnet er det jo litt kjipt å være på 4.2 uten å komme videre. Kvaliteten er vel ganske tilsvarende prisen og.. Vist jeg kjøper den skal jeg sjekke at det lar seg gjøre å roote den og instalere nyeste os. Google translate burde vel gjøre susen selv på kinesisk?hehe. Jeg har dog aldri gjort slikt før så det er noe jeg må lære meg, men alltid gøy med "skole";-) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Bruker desværre å være ganske dårlig utvikler miljø på slike mobiler, så root og custom rom blir det nok vanskelig med. Men du kan jo være heldig om en tlf er populær i Kina elns, men mesteparten er nok bare billige kopier av andre telefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå