Tommyeen Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Er idle temp på 30c ok på 4770k? Med H100i vannkjøling Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Nå er det jo load temperatur som har noe å si. 30 grader idle er normalt. Kjør small fft med Prime 95 Lenke til kommentar
otl Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Helt grei og normal temp det. Men spiller ikke noe rolle egentlig hva idle tempen er. Det som teller er load temp. En annen ting du kan tenke på når du oppretter en tråd neste gang er hvis du har flere spørsmål som gjelder så å si det samme, kanskje det er mulighet å holde seg til en tråd (ser at du har startet 4-5 tråder som forsåvidt gjelder H100i), da blir det litt enklere pluss at en slipper mange tråder som går ut på det samme Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Stresstestet cpuen i dag på ca 5min på 3900-4000mhz. Temp lå stabilt på 60-64 grader. E det ok? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Stresstestet cpuen i dag på ca 5min på 3900-4000mhz. Temp lå stabilt på 60-64 grader. E det ok? Det er for lavt, altså det betyr at du må overklokke cpuen mere Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Det er for lavt, altså det betyr at du må overklokke cpuen mere nizzen- tror du at eg kan få lavere temps om eg bytter kjølepasta på en corsair h100(gamle modellen)? Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Med andre ord så funke h100i kjøleren perfekt;)) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 nizzen- tror du at eg kan få lavere temps om eg bytter kjølepasta på en corsair h100(gamle modellen)? Kan hjelpe om du renser den godt og bruker en bra pasta. Kanskje det hjelper et par grader. Altså ikkje noe å stresse med som regel. Vifter med mere trykk kan hjelpe vel så mye. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Kan hjelpe om du renser den godt og bruker en bra pasta. Kanskje det hjelper et par grader. Altså ikkje noe å stresse med som regel. Vifter med mere trykk kan hjelpe vel så mye. satt på 4stk Corsair SP12. 70 -75 grader bf3 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Med en 5-minutters stresstest så kommer prosessoren ikke opp til maks temperatur en gang, så det betyr ingenting. Jeg vil si minimum én time for å påstå at det er i nærheten av stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå