Gå til innhold

Hvem bør si unnskyld i Ålesund-saken?

26 stemmer

1. 1. Foruten handlingsmannen, som selvsagt har hovedansvaret, hvem bør si unnskyld i Ålesund-saken?

• Jens Stoltenberg/Arbeiderpartiet fordi deres politikk medfører at så mange kiminelle går fritt rundt
      16
    • Carl I Hagen fordi han påpeker dette
      10

Anbefalte innlegg

1: Soningskøene er lavere i dag enn med Frepperregjeringen

2: Arbeiderpartiet sin politikk har INGEN betydning for at en terrorist valgte å drepe nordmenn i stedet for å benytte seg av sin demokratiske rettighet.

Når du til stadighet viser til hvordan det er eller var under Frp-regjering så viser du bare hvor lite forbindelse du har med virkeligheten.

Og du viser igjen at du ikke har satt satt deg inn i Breiviksaken i det hele tatt. De demokratiske rettighetene gjelder kun for de som sympatiserer med partiene til venstre og sentrumspartiene Høyre og delvis Frp. For partiene på høyresiden gjelder disse rettighetene ikke i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du til stadighet viser til hvordan det er eller var under Frp-regjering så viser du bare hvor lite forbindelse du har med virkeligheten.

Og du viser igjen at du ikke har satt satt deg inn i Breiviksaken i det hele tatt. De demokratiske rettighetene gjelder kun for de som sympatiserer med partiene til venstre og sentrumspartiene Høyre og delvis Frp. For partiene på høyresiden gjelder disse rettighetene ikke i det hele tatt.

Forbindelsen jeg har til virkeligheten overgår de fleste sin:

Jeg innser at vedkommende ikke ville vært i fengsel om så FRP hadde hatt makten siden 1945.

Jeg har satt meg inn i 22. juli-saken, hvor en forsmådd eks-FPU terrorist med grandiose vrangforestillinger og psykologisk ballast som ble begynt utredet allerede i hans barndom, drepte barn og ungdommer på sommerleir fordi han var uenig med moderpartiet sin politikk.

Det er ikke mer enn det.

En kommunist kunne drept barn i FPU og sprengt et hull i bakken utenfor NHH og beskyldt Norge for å være antikommunistisk, og hatt et ønske om å tilbakeføre all eiendom til fellesskapet før FRP prostituerer alle offentlige tjenester..

Den eneste forskjellen er at det ikke er noen lyserøde sympatisører som ville stått og nikket annerkjennende slik enkelte lysebrune gjør til utøya-terroristen sine forrykte vrangforestillinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem har skylda?

Jenta som var i området og jogget - men hadde hun noen forutanelse om det som ville komme, og kunne ikke dette hende hvor som helst?

Gutten - mulige drapsmann - som ikke ble fanget opp og fikk den hjelp han trengte av verdens rikeste land og verdens beste helsevesen?

Politikerne - de som bevilger og styrer vårt samfunn.

Jeg ser flere tapere og ofre her.

Jenta som ble drept.

Jentas foreldre og familie.

Gutten som sto for ugjerningen.

Guttens foreldre og familie.

I tillegg alle de som kjente og hadde vært omgangskrets med de nevnte.

Lenke til kommentar

Jenter må selvsagt jogge hvor de ønsker og drapsmenn er selvsagt ansvarlige for sine handlinger.

I denne saken har imidlertid politikerne feilet i sin plikt om å gjøre samfunnet så sikkert som de kan. Personer med store rusproblemer burde fått tilbud og så tvang for behandling. Og seriekriminelle burde ikke gå fritt rundt. En "3 strike"-regel burde effektivt skånet samfunnet for slike personer. Her har en kombinasjon av soningskøer (konsekvens av fri innvandring), strafferabatter og lave straffer sørget for at personen gikk fritt rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...