Gå til innhold

enda en som treng hjelp/tips...... -.-

bystØL

Anbefalte innlegg

ey!

skal kjøpe headset. brukes til min samsung S4 active, pendlig :(
eg er egentlig opptatt av lyd og bilde osv..... MEN er alikevel ikkje heilt "der" med Sennheiser, bose, beyerdyniac++. av den enkle grunn at eg ikkje liker form og design på "dei beste".

tenkte å bruke 1000-1500 kr, og hører mest på rap-hip/hop og dubstep, så må være god bass tenker eg, også ha headset som øret er INNI(over ear), og ikkje blir most av(on ear),.... men er jo litt derfor eg poster.

eg har tenkt på:
SMSAudio 50 over ear, B&W p3, Focal Spirit One er kanskje favoritten...

egentlig ikkje så keen på beats, men no såg eg jo http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=493714 som vel egentlig er helt greit?

setter pris på alle forslag! :) også får eg bare se ka eg liker og har tru på.

tnx anyway! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp Beats Studio, de lekker lyd som få og har ikke særlig bra bygge- eller lydkvalitet. Har de selv og de var ikke verdt de 3000 jeg brukte på dem, vil heller ikke si de er verdt 1299,- for den saks skyld. Vil heller anbefale Beyerdynamic DT770 Pro.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499135

Har selv 80 Ohm-versjonen, men hvis du bare skal bruke den til telefonen er nok 32 Ohm bedre. Faller innenfor alle kravene dine, du må bare se om du liker utseendet.

Lenke til kommentar

beats er basskanner og således greit hvis det er det du vil ha. Jeg bruker en EQ app på Android som vier ut stereoen og lar meg justere EQ og da har du fort litt mer slingringsmonn på hva du lytter med.

Stalltipset er rett og slett å ta med deg fonen din og koble den til de hodetelefonene du vil prøve om du har mulighet til dette.

Pendler du i nærheten av andre vil jeg nok anbefale en lukket løsning som ikke lekker.

Av de kandidatene du har valgt ut ville jeg definitivt gått for Focal Spirit One.

Lenke til kommentar

takk for raske og gode svar folkens:) setter virkelig pris på d!
når d gjelder merker som beyer, er d så vannvittig mangen modell, og tett mellom dei! så takk for konkret tips MED forklaring Verlander ;)

korleis er Beyerdynamic Custom One Pro da?? ...vs for.eks. DT770 pro32?

Lenke til kommentar

Forresten, med mindre Samsung har gjort noe med lyden i S4 active så ikke forvent all verden av lydkvalitet.

Lyden er relativt tam og smal på modeller før den, selv om den er så og si støyfri på hodetelefoner. Har ikke personlig erfaring fra akkurat denne telefonen så vet ikke med sikkerhet.

En dedikert musikkspiller yter nok mer rettferdighet til gode hodetelefoner med mindre du vil eksperimentere f.eks

http://www.androidauthority.com/best-sound-audio-equalizer-apps-android-103890/

Prøvd Cowon sine spillere ?

Lenke til kommentar

takk for raske og gode svar folkens:) setter virkelig pris på d!

når d gjelder merker som beyer, er d så vannvittig mangen modell, og tett mellom dei! så takk for konkret tips MED forklaring Verlander ;)

korleis er Beyerdynamic Custom One Pro da?? ...vs for.eks. DT770 pro32?

Frekvensrespons ser du her

http://tinyurl.com/kkdyfh2

Focal sine endrer seg i alle fall ganske bra når du driver dem hardt, så les kurvene veiledende.

Endret av tole
Lenke til kommentar

faller mot Custom One Pro trur eg.....
*justerbare ventiler på hver ørekopp for å skreddersy bassresponsen.

*Hodetelefonene er lett å drive med en smartmobil eller annen bærbar musikkspiller, med sin impedans på 16 ohm.

aldri prøvd cowon nei :/

Endret av bystØL
Lenke til kommentar

Hvis du vil teste ut lydforbedringer på Android så kan jeg anbefale Noozxoide EIZO-rewireTM PRO. Har fått testet den litt og den puster virkelig liv i min Samsung.

Custom One Pro så veldig interessant ut. Kult med litt innovasjon på hodetelefoner. Det er jo omentrent en mekanisk bass EQ i dem. Så kjapt igjennom manualen og antar det er dempningen du styrer med den bryteren.

Endret av tole
Lenke til kommentar

DETTE var gode saker!! :fun:

veldig fornøyd med Custom one pro, berre hatt dei i tre timer da. men tre timer nonstop musikk :p

virkelig bra lydbilde for mitt bruksområde, og GENIALT med justerbass!! d var virkelig mye bedre enn forventa!

kan virkelig gi dette headsettet skryt og pluss fra min side ;)

skal se på EQ seinare i dag...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...