Gå til innhold

Importere Spill

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bare lurer på om dere vet om noen bra sider for importering av spill til Norge. Som regel er det et par hundrelapper å spare ved kjøp fra USA eller UK.

Selv bruker jeg https://www.videogamesplus.ca/, men selv om da PS3 som jeg bruker ikke har regionsperre, så har evt koder for DLC osv det. De har mulighet til å merke ned pakkene så du slipper moms, som er bra da.

Så vet noen om en side hvor de sender billig til Norge, og har mulig for å merke ned varene så du slipper å betale moms?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vet noen om en side hvor de sender billig til Norge, og har mulig for å merke ned varene så du slipper å betale moms?

Det kalles for svindel og ingen seriøse butikker kommer til å gjøre det. Dessuten hjelper det ikke å skrive feil verdi på pakken da tollvesenet kan be om at du fremviser kvittering før du får den utlevert. Det er uansett maks 100-150kr å spare på helt nye spill, og prisene faller som regel til under 200 innen et par måneder så hva er vitsen?

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Og hvorfor kjøpe helt nye spill i det hele tatt da? Hvis poenget er å spare penger er det vel bedre å, igjen: bare vente et par måneder så får du det til 100-200 kr uansett.

Hvor har du prisene fra forresten? På den siden er prisene $60, 370 kr. I Storbritannia koster alle nye spill 390kr og i Norge får du de i hvert fall til 450kr. Det 80 og 60 kr å spare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Kjære vene, om man har lyst å kjøpe billig fra utlandet og spare noen kroner må man da få lov til det uten å bli kjeppjaget. Spill blir dessuten nedsatt i pris i utlandet også, så selv etter ett priskutt på 100-200 kroner kan man få det billigere ved å importere, så det er ikke noe argument i det hele tatt.

vgp.ca er da en grei nettbutikk å bruke, siden de ikke merker pakkene sine skikkelig og dermed går rett igjennom tollen.

Lenke til kommentar

Kjære vene, om man har lyst å kjøpe billig fra utlandet og spare noen kroner må man da få lov til det uten å bli kjeppjaget. Spill blir dessuten nedsatt i pris i utlandet også, så selv etter ett priskutt på 100-200 kroner kan man få det billigere ved å importere, så det er ikke noe argument i det hele tatt.

vgp.ca er da en grei nettbutikk å bruke, siden de ikke merker pakkene sine skikkelig og dermed går rett igjennom tollen.

Jeg tror du missforstod. Det er ingen som blir kjeppjaget. Jeg kjøper neste alt fra utlandet selv, men med priskutt på 200kr som du sier er det jo under tollgrensen ikke noe problem. OP ber om tips til butikker som skriver ned verdien på pakken og jeg bare poengterer at han ikke kan forvente 1. at det er mange som gjør det, fordi det er ulovlig. 2. at man automatisk slipper unna pga. verdien som er skrevet på pakken. Det er alt. Det er allerede flere tråder om dette her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...