Gå til innhold

Hva er Temp2?

Jokke92

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå fikset meg HTPC, satt inn vannkjøling fra Corsair og alt skal være riktig inni maskina. Nå som jeg har installert Windows å slått på så installerte jeg SpeedFan for å se Tempen inni der.. GPU er på 54 Grader (Standard HTPC Skjermkort uten vifte på), Core er på 16 Grader, HD1 30 Grader og HD2 29 Grader.. Men så står det Temp1, 2 og 3 der.. Temp2 ligger fra 80 Grader til nesten 100! Noen som vet hva dette er?

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det forrige innlegget mitt forklarer, så betyr det at :

1. Chipsettet ditt er varmt.

2. Det er en feil avlesning.

Er det nr 1, må du få kjølt det ned.

Nå har jeg demontert vannkjølinga å satt på standardkjølern grunnet at med vannkjølingen så fikk jeg ikke plass til noen vifter.. Nå har jeg satt inn 3 stk 120 mm Vifter, slo på maskina å testa tempen.. 96 Grader på temp2

Lenke til kommentar

Tror nok Hobbynerden hadde rett ang chipsetet.. Installerte HWMonitor nå, på Gigabyte (som er hovedkorte) så sto det 96 Grader på max å 80 Grader på det minste.. Hva må/kan jeg gjøre? Har 3 vifter inni htpc kabinettet, og skulle i bunn og grunn være greit.. Men er jo tydligvis ikke det! Kan det være Hovedkortet som er på tur å stryke med? At det kan være problemet?

Lenke til kommentar

Tror nok Hobbynerden hadde rett ang chipsetet.. Installerte HWMonitor nå, på Gigabyte (som er hovedkorte) så sto det 96 Grader på max å 80 Grader på det minste.. Hva må/kan jeg gjøre? Har 3 vifter inni htpc kabinettet, og skulle i bunn og grunn være greit.. Men er jo tydligvis ikke det! Kan det være Hovedkortet som er på tur å stryke med? At det kan være problemet?

Jeg hadde ett kort engang, ett evga kort tror jeg. Kortet gikk med en blodtrimmet q9550 prosessor, 3stk ATI radeon HD 4870x2 kort, 16gb ram osv. Kortet var med andre ord helt makset ut. Det kortet lå chipsettet på over 100C uansett hva jeg gjorde. Jeg hadde vannkjøling på skjermkortene og cpu, og latet som at jeg ikke visste at chipsettet var varmt. Den maskinen lever i dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...