mads89 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hei. Jeg skal kjøre til Berlin med min opel insignia sports tourer 2.0l cdti. Noen som har samme type bil, og vet hva toppfarten er? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 185 km/h (110hk) Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Med slak nedoverbakke og god tid bør du klare over 200 km/h. Kommer an på hvor flink du er til å kjøre og ikke minst hvor tolmodig du er. Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 130 hk i bilen. Takk for svar:) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 200 km/t. I praksis er det ikke aktuelt med noe høyere enn 160 km/t uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Hva er masjfart nedover autobahn? Altså det mest økonomiske/tilbakelagt strekning. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Hvis du tenker ren økonomi, så er vel det beste å kjøre i 70km/t, men da får du nok endel tuting og styring ettersom lastebiler kjører i 90-100 og i stor grad ikek har lov til å bruke annet enn høyrefeltet. Da er de aller fleste biler mest effektive ettersom det er akkurat gjenomsnittet til EU-testen. Mer realistisk er 90km/t hvis du tenker ren økonomi igjen, men det klarer du ikke så lenge. I vertfall er min erfaring at man bruker 30-40% mer drivstoff i 130 enn i 90. De fleste ligger mellom 100 og 120, hvor 120 er ganske vanlig for de fleste. Over 120km/t er unntak, og over 130 kjører man helt på eget ansvar (er du innblandet i en kollisjon har du skyld, uansett hva eller hvorfor), bruker enormt med suppe og er ikke å anbefale over tid. Endret 7. september 2013 av gxi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Aha 120 er vel en grei fart tenker jeg. Hørte at det nesten ikke var mulighet, for å gi full pupp da brozan kjørte der. Mulig han kjørte på feil tid av døgnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Autobahn: høyre felt 80, midtre felt 130, venstre felt Max. I praksis stau und stau. Edit: toppfart: sist jeg testet med en Vectra 2.2 DTi fikk jeg 220 på flata. Tok ca to uker.... Endret 7. september 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Husk å på toppe opp med olje og kjølevæske. Og å se på tempraturmåler(ne). Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Husk at det er ulovlig å ligge i venstre felt dersom du ikke kjører forbi noen i midtre felt. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Og de fleste veier har bare to felt i kjøreretning også, og da blir det veldig fort kø i venstrefeltet hvis man ikke er veldig forsiktig. Høyrefeltet ligger vanligvis i 90 da det er toppfart for de "tregeste" lastebilene, dvs. de som ikke er godkjent for 100. På de aller mest ikke så trafikkerte veiene kan man fint teste toppfart, men man kan aldri ligge over tid i den farta. Nattkjøring går også an. Da bruker det å være veldig lite trafikk, men sikt er da et veldig stort problem da det stort sett aldri er gatelys, og man får stort sett bare kjøre med nærlys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå