OJ Doe Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hei, fikk mitt Z87-kort for to dager siden. Problemet: Jeg kjører vanligvis CFX, og er derfor avhengig av to funksjonelle PCIe spor. PCIeX16_1 virker som det skal, jeg får bilde på skjermen og det hele. Tok ut den ene kortet, flyttet ned kortet som vanligvis står i PCIe 1, og testet det i PCIe 2. Ingen bilde på skjermen. Brukte samme strømtilførsel for å utelukke det som feilkilde. Forsøkte også å bruke den andre kortet, fikk samme resultet, fungerer i PCi 1, ikke i PCI 2. Er det noe som kan endres i BIOS, eller noen andre smarte tips, eller må jeg bare returnere hovedkortet? Jeg vil jo helst slippe det, da jeg uten maskin noen dager, i tilegg til at jeg må demontere alt, og sette det sammen igjen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Kanskje det første du kan prøve er å oppdatere BIOS da siste BIOS versjon kom 29. august, og så ny er ikke den BIOS'en som er på hovedkortet ditt. Sier ikke at dette vil løse problemet ditt, men verd et forsøk. Funker iikke det, er nok RMA det neste du kan gjøre. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Får ikke flashet BIOS gjennom USB Flash. Andre måter, gjør jeg evt. noe feil? Er det ikke bare å sette inn en USB i BIOS USB porten og holde inne BIOS knappen i 3 sek? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Joda.. Bruk EZ flash inne i BIOS, du finner den under TOOLS. Last ned og pakk ut filen før du setter den over til minnepennen. Endret 6. september 2013 av jetzbullet Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Takk for tips, da fikk jeg flashet BIOS. Det løste ikke problemet... Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Du får vel ikke bilde på skjermen hvis du setter skjermkabel i skjermkort plassert på PCIe 2!. (mulig jeg misforstår deg). Sett skjermkort i PCIe 1 og 2, sett bridge på kortene, strøm på begge og skjermkabel i skjermkort plassert på PCIe 1. Endret 6. september 2013 av jetzbullet Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Du får vel ikke bilde på skjermen hvis du setter skjermkabel i skjermkort plassert på PCIe 2!. (mulig jeg misforstår deg). Sett skjermkort i PCIe 1 og 2, sett bridge på kortene, strøm på begge og skjermkabel i skjermkort plassert på PCIe 1. Det er vel irrelevant hvilket spor man velger å benytte? Jeg har i alle fall benyttet spor 2 når jeg har kjørt singelkort tidligere. Har forsøkt å kjøre CFX, men det detekteres bare ett kort. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Nha..Ikke så sikker på det.. På noen HK må du gjøre dette mauelt inne i BIOS(Primary PCIe-slot og secundary PCIe-slot)!. Sørg for at du har nyeste chipset-driver til HK installert. Dette ville jeg ha gjort: 1. Monter begge skjermkortene på HK, ikke glem CFX-broen!. 2. Ta en hardreset av BIOS. Slå av PCn. Ut det runde batteriet(nede i høyre hjørnet på HK) i 15sek, sett det inn igjen. På med strøm, gå inn i BIOS. Nå må du sette tid,dato og år på nytt. 3. Reboot så inn i BIOS igjen. Under ADVANCED MODE finner du PCH Configuration>PCI Express Configuration. Sikkert noe her du må velge eller aktivere. EDIT: Regner med at du har like AMD skjermkort?. CrossfireX aktiverer du i CCC. Endret 7. september 2013 av jetzbullet Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Nha..Ikke så sikker på det.. På noen HK må du gjøre dette mauelt inne i BIOS(Primary PCIe-slot og secundary PCIe-slot)!. Sørg for at du har nyeste chipset-driver til HK installert. Dette ville jeg ha gjort: 1. Monter begge skjermkortene på HK, ikke glem CFX-broen!. 2. Ta en hardreset av BIOS. Slå av PCn. Ut det runde batteriet(nede i høyre hjørnet på HK) i 15sek, sett det inn igjen. På med strøm, gå inn i BIOS. Nå må du sette tid,dato og år på nytt. 3. Reboot så inn i BIOS igjen. Under ADVANCED MODE finner du PCH Configuration>PCI Express Configuration. Sikkert noe her du må velge eller aktivere. IMG_1332.JPG EDIT: Regner med at du har like AMD skjermkort?. CrossfireX aktiverer du i CCC. Jeg har AMD jo, det detekteres bare ett kort i CCC, og i Device Manager. Under PCH Config finner man bare muligheten til å redusere hastigheten (x1 og x4). Jeg har flashet BIOS, som burde løst de problemene man vil oppnå med hard-reset skulle man tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå