Mann1982 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hei, Jeg er ung ufør og er sikker på at jeg kan tilbakebetale lån. Jeg ser etter om å låne penger, noe mellom 20,000 og 150,000 kroner. Jeg har kontaktet ulike banker men får bare avslag. Jeg har til og med puttet en annonse på en rubrikk annonse om lån (vet ikke om linking det her er tillatt på forumet). Utenom banker og "venner", hvordan kan jeg låne penger? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Uten sikkerhet blir det kriminelle miljøer da 4 Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Dette høres ut som en dårlig ide. Hvis bankene, som helst vil tjene penger på deg, er redd for at du ikke klarer å betale tilbake, så er ikke løsningen å låne av åger-konger som definitivt gir deg høyere rente. 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Du kan sjekke ut diverse kredittkortselvskaper, de låner til de fleste som ikke har betalingsanmerkninger. Er gjerne dyre lån da, så vil ikke anbefale det, men er en mulighet. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Bankene gir bare lån til personer som egentlig ikke trenger noe som helst lån. Det bankene ser etter er enten svært høye kredittscore, eller et hus eller noe eiendom å pante. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Er det god ide å henge en annonse et sted der jeg beskriver at "jeg trenger lån på 120,000 kroner, vil tilbakebetale med 40% årlig renter i løpet av 36 måneder"? Endret 6. september 2013 av Mann24 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hvordan har du råd til det? Ikke vurdert å spare i stedet? Bare av nysgjerrighet, hva skal du bruke de til? Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Jeg kan jo spare, men det tar ca 1 år. Det er noe påtrengende situasjon, derfor trenger jeg det nå, og kan betale det tilbake i løpet av 1-2-3 år. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Med 40% rente over 3 år, vil du betale tilbake litt over 200 000 på lånet på 120 000. Vil sterkt anbefalte deg en løsning der du ikke låner med høy rente... 2 Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Ja men bankene gir ikke lånet jeg ser etter. Vet du om noe kreditt-kort som er enklest å få? Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Er det god ide å henge en annonse et sted der jeg beskriver at "jeg trenger lån på 120,000 kroner, vil tilbakebetale med 40% årlig renter i løpet av 36 måneder"? Hvis du vil bli kontaktet av kriminelle, muligens. 1 Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Jeg har en annonse om lån på NorgesAnnonser.no. Eneste personen som har kontaktet meg til nå, er en utenlandsk person som har brukt Google-norsk til å kontakte meg, og er bare etter å ta personopplysninger fra meg (han tilbydde lån på 120 millioner euro med bare 3% årlig rente Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) https://www.gemoney.no/?admetasaid=4464930&gclid=CLzXs6azt7kCFbR3cAod_hwAQQ Har ikke sjekket detaljene, men vanligvis vil du stille sterkere - også rentemessig - hvis noen kan kausjonere for deg. Men hvis dette handler om møbelkjøp o.l. kan det være lurt å sjekke om butikken har tilbud på kreditt. Men - når det gjelder større forbrukslånn: Pass på, pass på - ikke havne i gjeldsfella. Mye bra å kjøpe brukt. PS: Sorry, jeg leste ikke alt, men lar stå. Når det gjelder kredittkort har jeg opplevd å til nød få 10.000 for senere få tilbud på 50.000 når de ser at jeg har styr på det økonomiske. Nytt PS: Hvis vi mere konkret hadde fått visst hva lånet skal gå til, hadde det vært lettere å tenke ut realistiske muligheter. Endret 6. september 2013 av Fjellvåken Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det var lett å få 20.000 på Trumf Visa og re:member card såvidt jeg husker. De tar jo kredittsjekk da, men vet vel ikke om hverandre. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Med mindre eg har gløymt noke så er dette følgende plasser der du kan få lån: -Banken -Privatpersoner ---Venner/famile ---Lånehaier/kriminelle -Kredittkortselskaper -Butikk-kreditt Banken er den billegaste plassen å låne penger (med mindre du låner gratis frå gode venner), men banken er tilbakeholdne med å låne ut penger til dei som kanskje ikkje kan betale tilbake. Kredittkortselskapa er meir slepphente med å låne ut penger, men til gjengeld har dei høg rente. Dersom du må ha penger no, men ingen vil gi deg lån. Då kan ein måte å skaffe lån på være å låne små/mindre beløp frå fleire plasser. Du finner alltids nokon som er villig til å låne ut små beløp dersom renteinntekta er høg nok. I tillegg så vil det være mykje hjelp i å finne ting som du kan sette som sikkerheit, enten ved hjelp av ein kausjonist, eller ved å selge og pantsette det du har av eigendeler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Har du søkt om forbrukslån? Disse får du jo kastet etter deg om dagen, så lenge du ikke har betalingsanmerkninger.Her er en side med en liten oversikt: http://www.cherplån.com/ 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hvis du hadde skrevet hva du skulle bruke pengene til hadde det kanskje vært lettere å anbefale noe. For øvrig virker det som en usannsynlig dårlig ide hvis det skal gå til forbruk. 2 Lenke til kommentar
Playername Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Fant du noe god løsning på dette? Har havnet i en kinkig situasjon selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå