mgro Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Når jeg forsøker å starte opp linux på laptopen, kommer jeg ikke til innloggingsskjermbildet som tidligere. Jeg får nå helt sort skjerm, der jeg må logge inn vha bash. Etter innlogging kommer følgende meldinger: Xmx1024m : not a valid identifier Xx:maxpermsize=256m : not a valid identifier sudo mdm start gjør at jeg kommer til innloggingsskjermbildet, men ved forsøk på innlogging her kommer følgende feilmelding: "Din sesjon varte mindre enn 10 sekunder. Hvis du ikke har logget ut selv, kan dette bety at du har et problem med installasjonen eller at du kan være tom for diskplass. Prøv å logge inn med en av de feilsikre sesjonene for å se om dette løser problemet." Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) sudo chmod 755 /home/brukernavnet_ditt/ -R sudo chown brukernavnet_ditt:brukernavnet_ditt /home/brukernavnet_ditt/ -R Hvis ikke det hjelper, hvar er output av "df -h"? EDIT: Gikk litt fort i svingende. Endret et par ting. Endret 6. september 2013 av RattleBattle Lenke til kommentar
mgro Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 (endret) sudo chown brukernavnet_ditt:brukernavnet_ditt /home/brukernavnet_ditt/ -R "missing operand after brukernavnet_ditt:brukernavnet_ditt /home/brukernavnet_ditt/" Edit: endret feil i kommando Endret 6. september 2013 av mgro Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Sjekk update fra forrige post :-). Lenke til kommentar
mgro Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Sjekk update fra forrige post :-). Done! Forrige post oppdatert. Endret 6. september 2013 av mgro Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 sudo chown brukernavnet_ditt:brukernavnet_ditt /home/brukernavnet_ditt/ -R "missing operand after brukernavnet_ditt:brukernavnet_ditt /home/brukernavnet_ditt/" Edit: endret feil i kommando sudo chmod 755 /home/marianne/ -R sudo chown marianne:marianne /home/marianne/ -R Lenke til kommentar
mgro Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 sudo chmod 755 /home/marianne/ -R sudo chown marianne:marianne /home/marianne/ -R Manglet et mellomrom. Fikk ingen meldinger på de. Hva nå? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Prøver å logge inn igjen. I linux pleier man ikke å få meldinger hvis alt er ok. Endret 6. september 2013 av RattleBattle Lenke til kommentar
mgro Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Fremdeles det samme. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Kan det være update som har fucket seg? Du kan forsøke dette til jeg kommer på en PC: sudo apt-get update sudo apt-get dist-upgrade sudo shutdown -r 0 Forsøk å logge inn igjen. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hmm, feilmeldingen er en Java-parameter feil og har nok ikke noe med innlogging bortsett fra at den dukker opp når du logger inn via bash. Håper det løser seg ved oppdateringer, hvis du ikke får noe annet står jeg litt fast... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå