Gå til innhold

Amd vs amd hjelp?


johna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel jeg sitter med en luftkjølt xp 2500 barton på et abit NF7-S og den kjører 100% stabilt på 220 x 11 =2420 :wink:

 

Hva har du vcore på? Jeg kommer ikke høyere enn 2100 mhz med 1,85 V. Tør liksom ikke gå høyere (spenningen varierer opp og ned en del, og nå når jeg har satt på 1,85 V, går den til ofte så høyt som 1,9V). Hvor langt er det "relativt" trygt å gå?

Alt virker dønnstabilt med 1,85 V og 200 x 10,5, men jeg klarer ikke boote med den vcore'en og en multiplier på 11 (henger under oppstart). Og er det "lurt"/"vits" å øke FSB utover 200 mhz hvis man har PC3200 twinmos-minne?

Lenke til kommentar
Vel jeg sitter med en luftkjølt xp 2500 barton på et abit NF7-S og den kjører 100% stabilt på 220 x 11 =2420 :wink:

 

Hva har du vcore på? Jeg kommer ikke høyere enn 2100 mhz med 1,85 V. Tør liksom ikke gå høyere (spenningen varierer opp og ned en del, og nå når jeg har satt på 1,85 V, går den til ofte så høyt som 1,9V). Hvor langt er det "relativt" trygt å gå?

Alt virker dønnstabilt med 1,85 V og 200 x 10,5, men jeg klarer ikke boote med den vcore'en og en multiplier på 11 (henger under oppstart). Og er det "lurt"/"vits" å øke FSB utover 200 mhz hvis man har PC3200 twinmos-minne?

 

jeg har std volt , men har sett de som kjører med over 2 volt, men pass på temp ja det er ingen problemer for minnet å kjøre på 440 mhz noe som vil si en fsb på 220.

 

PS: det er en post på overklokking.no som heter hvordan klokke min xp 2500 den er laaaang men les den.

Lenke til kommentar
jeg har std volt

Gjør den 2,4 med standard vcore og luftkjøling?! Gi stakkaren litt mer da, burde jo klare 2,6-2,7 uten problemer.

Er ikke noe å være redd for, den tåler mye mer enn de pinglete pentiumene ;)

Sorry for off-topic.

 

Ang spørsmålet: 2600 er raskere, den har jo høyere TPI-rating (på noen områder vil bartonen være raskere pga. større cache). Men hvis du skal klokke bør du velge barton.

Lenke til kommentar
Vel jeg sitter med en luftkjølt xp 2500 barton på et abit NF7-S og den kjører 100% stabilt på 220 x 11 =2420 :wink:

 

Hva har du vcore på? Jeg kommer ikke høyere enn 2100 mhz med 1,85 V. Tør liksom ikke gå høyere (spenningen varierer opp og ned en del, og nå når jeg har satt på 1,85 V, går den til ofte så høyt som 1,9V). Hvor langt er det "relativt" trygt å gå?

Alt virker dønnstabilt med 1,85 V og 200 x 10,5, men jeg klarer ikke boote med den vcore'en og en multiplier på 11 (henger under oppstart). Og er det "lurt"/"vits" å øke FSB utover 200 mhz hvis man har PC3200 twinmos-minne?

 

jeg har std volt , men har sett de som kjører med over 2 volt, men pass på temp ja det er ingen problemer for minnet å kjøre på 440 mhz noe som vil si en fsb på 220.

 

PS: det er en post på overklokking.no som heter hvordan klokke min xp 2500 den er laaaang men les den.

 

Takk! Wow! Kjører du på 2420 MHz med 1,65 V? Fikk ikke bootet engang jeg da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...