MVI Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Bygget meg en pc for ett par måneder siden. Under stresstest med Prime 95 er den i noen tilfeller godt over 80c etter 20 min. I Aida 64 er den en del lavere. Etter 45-60 min stress i aida64 ser det slik ut Er dette for høy temp?Prosessoren er kjølt ned med en 120mm custom loop. Så forventet egentlig lavere temperaturer en dette. Endret 6. september 2013 av KjoTTbein Lenke til kommentar
MVI Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Dette er uten overklokk. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hvis det er med stock kjøler er det vel ikke noe uvanlig med de temperaturene. Du kan prøve å sette vcore lavere, det vil hjelpe litt. Du vil nok ikke komme under samme belastning som Prime til dagligdags bruk. Lenke til kommentar
MVI Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Det som er. Dette er temperaturen uten stock kjøler. Men med 120mm radiator. Har jo ett lite ønske om å kunne overklokke den litt. Men ser veldig dårlig ut me disse temperaturene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Sjekk om du har montert vannblokka skikkelig først. Lenke til kommentar
otl Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Kjører du 3.9Ghz på 1.279 volt? Stock kan jo være så mangt. Syns egentlig tempen ser grei ut hvis det er tilfelle. Kommer jo litt an på kjøle-løsningen også. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Skru av auto voltage. Prøv med ca 1V manuelt og så kjør stresstest. Med auto-voltage så får CPU-en mye mer spenning enn nødvendig når du kjører ting som stresstester. Endret 6. september 2013 av ahpadt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Med tanke på at dette er nærmere 1.3 volt, så er ikkje dette noe forferdelig temperatur med en 4770k som ikkje er delidded. Altså ikkje har tatt av topplokket. Er en grunn for at jeg har tatt av topplokket på 3 stk Temperaturen sank med opp til 20 grader ved å gjøre dette. Det hjelper nesten ikkje hva slags kjøling man har med en 4770k siden varmen ikkje kommer så lett ut av "skallet" Den termiske pastaen er ELENDIG! imellom selve kjernen og topplokket. 1.3v skal klare iallefall nærmere 4.5 GHZ, så her har du litt overkill med volt for stock hastighet Lenke til kommentar
MVI Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Etter å ha satt volten ned til 1.075 ser temperaturene straks bedre ut.Etter 1 time og 20 min ser det slik ut. Så er spørmsålet. Er dette normal temperatur for standard klokk på 1.075v? Endret 8. september 2013 av KjoTTbein Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Det der er en rimelig normal temperatur ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå