Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Vi er tre produktdesignstudenter som nå jobber med temaet menneske og funksjon.

Det å støvsuge kan være en hverdagskamp både for de med en funksjonsnedsettelse, men også for de fysisk friske og derfor har vi et håp om å skape en ny og bedre tilpasset støvsuger for alle!

Det hadde vært supert å høre fra deg om dine tanker rundt støvsuging og støvsugeren!

Del gjerne alt av tanker og ideér! Ingenting er for dumt!

Hadde også vært supert om du kunne svart på denne korte spørreundersøkelsen: http://www.surveymonkey.com/s/P3H8J93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støy, både lydnivå og lydens karakter har "gjort meg gal" ved tidligere støvsugere.

Har nå Electrolux Ultrasilencer som løser støyproblemet. Nå er jeg venn med støvsugeren, mens jeg før kvidde meg for å ta fram hylemaskinen, og heller brukte feiekost og tørrmopp.

Støvsugeren er fortsatt litt stor og tung, og ledningen er litt for kort til å dekke hele leiligheten uten å måtte dra ut støpselet og plugge den i en annen kontakt.

Munnstykket ikke kommer til under TV-benk. Men det er hjul på den, så den kan flyttes.

Jeg har tepper under spisebord og sofagruppe. Når jeg kommer dit må jeg trykke på en hendel på munnstykket for å felle inn børstene på støvsugeren. Da er det store spørsmålet: Skal jeg ta begge teppene rett etterhverandre og alle møblene når dette er felt inn for å slippe å trykke børstene inn og ut flere ganger? Eller er det mest lønnsomt å bare jobbe seg fra en ende av rommet til en annen for å slippe å slepe støvsugeren så mye hit og dit?

Ditto for de detaljene der man overhodet ikke kommer til med det store munnstykket og må ta det av og bruke bare røret eller sette på det lille munnstykket.

Kunne innfelling av børster vært automatisk, eller fjernbetjent fra håndtaket? Kunne man også veksle mellom på suge gjennom hullet midt under på flatt gulv og et hull på kortsiden av munnstykket på trange steder på en enklere måte enn å ta av/bytte munnstykke?

Lenke til kommentar

Her kom det i hus en med fjernkontroll, hvor en kan stille styrke og slå av og på. Og herreminhatt hvor kjekt det er å kunne stille styrke med tommeltotten i det du skal støvsuge en pute eller noe slikt. Med den gamle satset jeg heller på at det gikk greit enn å stille styrke. Så sånne lure løsninger er supert. Største minusen med denne (en Philipssak) er at det ikke er oppbevaringsrom for de små munnstykkene, spør du meg hvor den lange tynne er, så vet jeg det ikke, det samme med den til stoffputer, bortsett fra at de er i huset et eller annet sted da. Sikkert der jeg støvsugde sist. Philipssaken har en løsning hvor en kan klipse de fast til håndtaket, men er lett for at de spretter av o.l)

Hvordan er muligheten til å få de store til å gå på batteri og? Eller blir de hinsides tunge at de kommer til å lage stygge hakk i dørkarmen når de kommer rullende?

Lenke til kommentar

http://reservedeler.electrolux.no/category/s-bag

s-bag® er din standard støvsugerpose som passer alle sylinder-støvsugere fra hele Electrolux-gruppen og Philips. Det betyr at du kan kjøpe s-bag poser fra Electrolux webshop som passer til Electrolux, Volta, AEG, Tornado og dessuten Philips.

Et steg i riktig retning for standardisering. Foreløpig to konsern med fem merker som bruker en og samme pose, ikke som før da fantes ørten forskjellige poser til forskjellige modeller av samme merke. Jeg mener å ha sett Melissa eller noe billigmerke på Europris skrive på esken til støvsugeren at de også bruker S-bag.

Lenke til kommentar

Jeg hater støvsuging intenst og helhjertet. Jeg har en lang liste med ting som kan irritere meg grønn ved en dårlig støvsuger som jeg har vært borte i gjennom årene.

• Motoren hyler og kviner i en plagsom frekvens.
  • Motoren skaper en slags trykkendring som kjennes med "nesten-propper" i ørene.
  • Motoreffekt/sugeeffekt skal kunne justeres HELT nøyaktig etter ønske, ikke i "4 forskjellige trinn".
  • Plutselig slutt på kveilen med strømledning så man røsker til i hele maskinen hvis man tar lange tak når man drar ut ledningen.
  • -Ledningen MÅ ha indikator på hvor mye som er igjen. Grønn teipbit 2 meter ledning igjen, gul 1m, og rød 15cm.
  • Lang nok strømledning til å nå hele etasjen/leiligheten fra samme stikk.
  • For kort flexi-rør mellom selve maskinen og mellom den stive rørbiten/teleskoprøret.
  • Når man drar i røret for å dra maskinen etter seg så MÅ den følge etter i den retning du drar, uten motstand. Og den skal ikke skli ukontrollerbart rundt på gulvet, flippe over, sette seg fast på sin egen strømledning e.l.
  • Støvsugeren MÅ ha et lite feste som man kan plassere røret oppi når man setter det fra seg. Støvsugeren skal ikke være i NÆRHETEN av å vippe selv om man gjør dette.
  • Dersom du drar støvsugeren rundt et hjørne etter flexi-røret så skal den klare å følge etter rundt hjørnet, ikke sette seg fast fordi den bare kan gå rett frem.
  • Teleskoprøret MÅ ha en "ventil" som gjør at sugeeffekten i tuppen på tuten reduseres betraktelig.
  • Flexi-røret skal VELDIG enkelt kunne tas av og på selve støvsugeren, og på teleskoprøret, men skal ikke under NOEN omstendigheter kunne falle av uten at det er brukers intensjon å koble det fra.
  • Å bytte pose skal være dritenkelt, ikke noe lokk etc som er vanskelig å åpne/lukke, ingen skjulte mothaker som er vanskelige å komme til.
  • Ny tom pose skal ikke under noen omstendigheter kunne komme i klem under et lokk eller når man lukker støvsugeren igjen.

Jeg hater støvsuging så intenst at jeg kan ganske umiddelbart påpeke en drøss med feil etter få minutters bruk av en sub-par støvsuger. Er sikkert en liten drøss med ting jeg har glemt i lista over også.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...