marit2112 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 På rett sted til rett tid Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Masse flotte linjer og strukturer. En fin diagonal hvor lys møter skygge. Stram og bra komposisjon. Eneste å sette fingeren på for min del, er at jeg gjerne skulle sett litt mer detaljer i de lyseste partiene. Mulig jeg hadde endret oppfatning hvis bildet kunne beskues med en mørkere bakgrunn. Lenke til kommentar
j-ew Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Masse linjer og spennende flater, men jeg synes også det blir litt lite innhold (detaljer) i det store, hvite feltet nederst til høyre samtidig som det mørke feltet over gjør hele bildet litt topptungt. Kanskje det hjelper å snu hele bildet 90 grader til venstre? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Kjempestilig bilde. At de lyse feltene er veldig lyse gjør ikke meg noe. @Kenneth - trykk på den graderte linjen under bildet, og du endrer bakgrunsfarge til gråtånen du trykker på. @Jan-Egil: Jeg er enig i at bildet virker litt topp-tungt; men det tror jeg løses bedre ved å beskjære litt av toppen enn å rotere bildet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Ved å velge mørk bakgrunn i "baren" under bildet, så hever Ellers så liker jeg komp og linjer. Bra jobba! Lenke til kommentar
marit2112 Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Ved å velge mørk bakgrunn i "baren" under bildet, så hever Ellers så liker jeg komp og linjer. Bra jobba! Tusen takk! Lenke til kommentar
marit2112 Skrevet 12. september 2013 Forfatter Del Skrevet 12. september 2013 Takk for tilbakemelding!Det hvite feltet er overeksponert, da jeg med vilje eksponerte med hensyn på det gule taket. Svært sterk sol. Jeg tror ikke jeg hadde sett motivet som like interessant uten den sterke kontrasten mellom lys og skygge. Var helt tilfeldig at jeg gikk meg på det, det var skyggen som "snitta" rørene jeg la merke til først. Personlig har jeg ikke noe imot at det ikke er detaljer i alle deler av bildet, da jeg liker det strengt og minimalistisk (med denne typen bilder, that is...). Bildet har også hengt på en hvit gallerivegg, og det fungerte fint. Bildet hadde jo da en kant, mens her glir jo den hvite delen av bildet sømløst over i bakgrunnen. Så ser helt klart problemet med det! Ved å velge mørk bakgrunn i "baren" under bildet, så hever Ellers så liker jeg komp og linjer. Bra jobba! Kjempestilig bilde. At de lyse feltene er veldig lyse gjør ikke meg noe.@Kenneth - trykk på den graderte linjen under bildet, og du endrer bakgrunsfarge til gråtånen du trykker på.@Jan-Egil: Jeg er enig i at bildet virker litt topp-tungt; men det tror jeg løses bedre ved å beskjære litt av toppen enn å rotere bildet. Masse linjer og spennende flater, men jeg synes også det blir litt lite innhold (detaljer) i det store, hvite feltet nederst til høyre samtidig som det mørke feltet over gjør hele bildet litt topptungt. Kanskje det hjelper å snu hele bildet 90 grader til venstre? Masse flotte linjer og strukturer. En fin diagonal hvor lys møter skygge. Stram og bra komposisjon. Eneste å sette fingeren på for min del, er at jeg gjerne skulle sett litt mer detaljer i de lyseste partiene. Mulig jeg hadde endret oppfatning hvis bildet kunne beskues med en mørkere bakgrunn. Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 DAGENS BILDE: En stram, spennende komposisjon du byr på her, Marit. Linjene og fargene spiller flott sammen, og hadde det ikke vært for rørene nede i hjørnet, kunne dette mistenkes for å være et geometrisk trykk. Nettopp på grunn av dette, fungerer selv de overeksponerte områdene - de går fra å være konkrete (betongsøyler - pun intended, forresten) til å bli abstrakte former. Lekkert! Lenke til kommentar
j-ew Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 DAGENS BILDE: En stram, spennende komposisjon du byr på her, Marit. Linjene og fargene spiller flott sammen, og hadde det ikke vært for rørene nede i hjørnet, kunne dette mistenkes for å være et geometrisk trykk. Nettopp på grunn av dette, fungerer selv de overeksponerte områdene - de går fra å være konkrete (betongsøyler - pun intended, forresten) til å bli abstrakte former. Lekkert! Grattis, Marit. Et godt valg. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 @Kenneth - trykk på den graderte linjen under bildet, og du endrer bakgrunsfarge til gråtånen du trykker på. Det fungerte mye meget bedre med en litt roligere, grå bakgrunn. Ble ikke blendet av det hvite skjermlyset. Det åpenbarte seg flere detaljer også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg