Gå til innhold

Hotline Miami 2-skaperne revurderer voldtektsscene (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

 

 

 

Ingen form for dobbel moral, og jeg står fult for begge uttalelsene fortsatt.

 

Som jeg sa "man står fritt til å forkaste verket som skrot hvis man ikke liker det", noe som var tilfellet med Diablo 3 og grunnen til at jeg uttalte meg i det ordlag jeg gjorde.

 

Det var ikke en bedømmelse basert på en enkel ting jeg hadde hørt eller sett fra spillet, men en helhetsvurdering av produktet etter at jeg hadde spilt det.

 

Og for å gå litt dypere var det ikke de kunstneriske frihetene Wilson tok jeg hadde noe mot(noen klaget på det også men jeg var ikke en av de), men heller de kommersielle frihetene.

 

Nei, nå må du bestemme deg. Enten må utviklere endre på spillet når forbrukeren roper, skriker og syter, eller så må de ikke det. Du kan ikke ha i både pose og sekk. Du vil jo at utviklere skal frykte deg (noe som er helt sykt), og da må de forandre på spillet når du vil det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper ingen designer endrer noe basert på min mening, designer er profesjonell og jeg er amatør, designer burde være langte bedre enn meg.

 

Og jeg mener en person som jobber profesjonelt burde ha såpass selvrespekt at når han skaper noe er han ikke villig til å endre det når ignorante amatører kommenterer ting de ikke liker.

 

Men ting endrer seg litt når ignorante amatører blir til informerte amatører, enhver fornuftig kritikk på dette punkt er av produktet som en helhet, og hvis du designet ett spill som var mer negativt enn positivt for en stor del av spillerene burde du kansje revurdere dine valg og ha det i bakhodet for neste spill du jobber på.

 

Ja, jeg mener spilldesignere skal frykte dommen til de som spiller spillet, og ja jeg mener at spilldesignere skal ha ryggrad nok til å stå for det arbeidet de gjør og ikke endre enkelte ting fordi det får reaksjoner.

 

Jeg prøver å finne de beste ordene, men kommer bare opp med disse ordene for å oppsummere:

Hør på de som dømmer produktet, ikke de som forhåndsdømmer det.

 

EDIT: jeg kom på et prakteksempel på hvordan man takler kritikk, hvis du husker tilbake til tidligere i sommer var det endel klaging angående spillet Dragons crown. Atlus går ut og forsvarer dårlige reviews ved å si at de har rett til å ha sin egen mening om spillet, men tar ikke å beklager innholdet eller på noen måte hinter til at de skal endre på noe.

 

Så der har vi det i praksis, respekterer kritikk og har ryggrad til å forsvare spillet de ga ut. Og hvorfor skulle de ikke, det var var et bra spille de hadde der.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...