Oddisz Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hei. jobben har leid ny leilighet til meg og dær har jeg ikke npoen mulighet for internett pga. sentralen til telenor er ful eller noe. men jobben har et internett 2 hus ved siden av meg , er det noen mulighet for at jeg kan forsterke trådløse så jeg får det inn i leiligheten? eller noen andre tips. uten internett duger helten ikke Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hvis jeg har forstått systemet riktig så er Telenor pliktig til å levere fasttelefon. Så hvis du bestiller det, og så ADSL, så burde det gå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Telenor er vel ikke "pliktig" til å levere hverken fasttelefon eller xDSL. Hvor langt er det mellom husene du nevner? Lenke til kommentar
Oddisz Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Telenor er vel ikke "pliktig" til å levere hverken fasttelefon eller xDSL. Hvor langt er det mellom husene du nevner?ca 10 - 15 meter. Og det bygge imellom er stort og litt betong Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Har du sjekket andre alternativer? Det kan jo være det er kabel eller fiber fra canal digital, get, altibox eller andre i området, eller en leverandør som kan levere over radio. Du kan også høre med nextgentel, det kan være de har sin egen DSLAM i sentralen, og at denne ikke er full. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 ca 10 - 15 meter. Og det bygge imellom er stort og litt betong10-15 m er ikke så langt. Du kan enten henge opp eller grave ned en vanlig ethernettkabel og koble opp et aksesspunkt hos deg, eller du kan også få WiFi-dekning hos deg dersom utstyret er plassert optimalt hos dere begge. Hvor langt unna nabohuset kan du gå før du mister kontakten med WiFi der? Jeg leide tidligere ut nabohuset mitt, og leieboer brukte et gjestenett på min wifirouter. Topp dekning og god hastighet (riktignok begrenset til 10Mbps fra meg...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå