Gå til innhold

Hvorfor mener noen folk at FRP er best?

Anbefalte innlegg

Det var da ikke måte til makabre ting du ville ha gjort - like greit at du holder deg unna spikring tror jeg.

Jeg er ikke sadist. Jeg bare nevnte det som en mulighet :)

Fra spøk til revolver, ja man holder kun for å feste spiker, så holder man hånden unna.

Relevansen er at man lærer. Mulig professorer, leger, og andre høyt utdannede folk bruker håndtverkere og dagmammaer mm, og ikke selv gjør noe praktisk som å spikre en spiker. For man må nesten begynne å lure når man ser på overfallsvoldtekter, drap, osv osv. Bare det at jenter er utrygge med å gå i en norsk by bør være grunn nok til å lære at vi bør ha empatien rettet litt mer ovenfor egne rekker, enn kun utenfor.

Vi har empatien rettet på oss selv.

Innvandringspolitikken burde selvsagt bli bedre også. Men det er ikke slik at alle som kommer hit til landet er kriminelle drapsmenn som voldtar. Majoriteten er helt vanlige folk som meg og deg og som rømmer fra landet sitt fordi de blir forfulgt og er i livsfare.

Mange drap osv, kunne vært unngått dersom man hadde hatt tettere oppfølging, blant annet med psykolog etc. Mange av disse kommer fra krigsherjede land osv. De har sett slektninger blitt drept, og mye annet rart... Da kan det oppstå problemer.

Det er ingen av oss som ønsker en human innvandringspolitikk som ser bare positive ting ved innvandring. Men vi ser heller ikke bare negative ting heller, slik mange ser ut til å gjøre.

Samfunnet blir mer og mer voldelig og man står bare å prater og landet blir over tid helt ødelagt.

Dommedagsprofeti. =)

Det blir i alle fall ikke mindre vold av at man går rundt å missliker folk som søker tilflukt her. Over tid så vil det bli mindre vold... Ikke mer.

Da er slike ting som skatt, veiutbygging osv underordnet - når man skal være redd og mest sannsynlig blir utsatt for noe av kriminaliteten dess lengre det går. Det høres jo veldig intelligente ut å overse dette, for ellers burde de vel ha lært de også?

Saken er at det ikke er så ille, og at det ikke vil bli så ille. Hadde det vært det, så ville logisk nok de høyest utdannede folka også sett akkurat dette. Men de kommer frem til helt andre konklusjoner og ser helt andre ting. =)

Nå må du ikke missforstå meg og tro at jeg er noen innvandringsforkjemper eller noe sånt noe.

Jeg personlig ville jo selvsagt som alle andre Nordmenn klart meg fint uten asyl-innvandring.

(sier jo seg selv)

Men jeg er ikke mot at folk skal få komme hit heller. Dette temaet er mindre interessant for meg enn andre temaer som for meg er langt viktigere. Men følgelig: Når man først har åpnet for innvandring til Norge, så må dette foregå på en ordentlig og ryddig måte. Det skal være krav om norskundervisning. Og om du kan jobbe så skal du jobbe osv.

Det er ikke om å gjøre å ha en strengest mulig politikk her heller. Det viktigste er at den er bærekraftig i forhold til integrering og økonomi, og her er, f.eks. Høyres og Venstres, (og KrFs) politikk mer enn bra nok...

Det er også mye viktigere: Hvem vi tar inn til landet, enn hvor mange. (Nå vil jo som sagt ikke Venstres politikk føre til mer innvandring enn i dag, slik at det er sagt) men om man har raskere saksbehandling og sånt, så vil man jo få sendt ut uønskede elementer raskere, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er riktig men hvis du slår hardere og hardere så risikerer du jo egentlig å miste fingeren til slutt. så hva i alle dager skal men gjøre da? men hvis man er sadistisk så er det jo ikke egentlig seg selv man elsker å skade men andre(som barnet ditt. så hvis barnet ditt skader seg så snakk med en psykolog)

Hehe. :)

Ser at du fordyper deg i dette temaet =)

Litt usikker på om noen klarer å holde på helt til man mister fingeren =P

Lenke til kommentar

Mange drap osv, kunne vært unngått dersom man hadde hatt tettere oppfølging, blant annet med psykolog etc. Mange av disse kommer fra krigsherjede land osv. De har sett slektninger blitt drept, og mye annet rart... Da kan det oppstå problemer.

Ja, og utfordringene står i kø. Samtidig tar man bare inn, istedet for å prøve å løse utfordringene med de som allerede er her. Så man lar barnet holde på med den skarpe tingen og legger til flere skarpe ting. Selv om endel av de skarpe tingene 'oppfører' seg og ikke skader barnet, tar du sjansen på å la de ligge der?

Det hjelper lite at endel/mange er lovlydige, for den voldtatte, drepte - samt statistikk sier vel at det virkelig er en stor utfordring. Man flytter problemet fra deres hjemland til Norge (ikke like stor grad, men det øker og øker) Sorry, men empatien min er for de som blir voldtatt, er redd for å gå ut, de som er drept - Her i Norge.

Dommedagsprofeti. =)

Det blir i alle fall ikke mindre vold av at man går rundt å missliker folk som søker tilflukt her. Over tid så vil det bli mindre vold... Ikke mer.

Nei, fakta. I Norge blir det mer og mer vold, grovere og grovere. Gjengoppgjør osv ... - Hvorfor skal man misslike folk som søker tilflukt?, det er da ikke de som lager lovene osv - Det blir som å skylde på en uoppdragen unge og ikke på foreldrene det. I 1970 tror jeg man skulle se langt etter gjengoppgjør med våpen av utenlandske personer, eller voldtekt, eller ... - Med hvilket argument/grunnlag har man til å si at det ikke bare vil fortsette utviklingen med dagens politikk?

For all del, det er ikke bare utlendinger jeg mener dette om - Også norske har økt og økt volden og faanskapet.

Lenke til kommentar

Denne tråden er nærmest identisk med en jeg besvarte tidligere, jeg er derfor så lat at jeg rett og slett kopierer mitt innlegg derfra:

"Hvis jeg lander på FrP er det fordi:

1. Mer respekt for enkeltmennesket, dvs. reduksjon av unødvendige forbud og reguleringer som skal beskytte mennesker mot seg selv som om de var barn. Dette er det viktigste for min del. Høyre og Venstre er heller ikke så verst her.

2. Innstramming av en rav gal trygdepolitikk som ikke kan fortsette. Det er allerede nesten 400k mennesker i Norge på uføretrygd og nesten 200k på arbeidsavklaringspenger (hvilket vil si at en stor del av dem vil gå over på uføretrygd ettervert). Vi er en stat med 5 millioner innbyggere og vi er på god vei mot at kun en minoritet faktisk jobber (hvis man også trekker fra 700k alderspensjonister, 70k arbeidsløse samt alle barn, hjemmeværende og heltidsstudenter). En skremmende situasjon; alt avhenger av at oljeeventyret fortsetter, ellers er det full kollaps. At ikke flere innser hvor dramatisk dette er forbløffer meg.

3. Innstramming av en nesten like gal innvandringspolitikk, som på mange måter henger sammen med punktet over. Nye landsmenn er i snitt et nettotap for samfunnet selv om de jobber mye, da de samlet sett tar ut mer i velferdsytelser enn de tjener samfunnet. Dette gjelder også etniske nordmenn. Situasjonen er rett og slett den at med dagens system er hver nye munn å mette et skritt nærmere mot avvikling av velferdsstaten, for verdiskapningen øker ikke i takt med innvandringen. Hvis man ikke begrenser innvandring nå må man begrense velferdsstaten senere, og jeg tror de fleste er best tjent med førstnevnte - det gjelder også de innvandrerne som allerede er her. Igjen forbløffer det meg at ikke fler er bekymret over tallenes klare tale her - skjønner de ikke at det går mot et punkt hvor det hele stopper seg selv?"

Som en kommentar til det som ble sagt over om forholdet mellom utdannelse og hvem som stemmer FrP, kan jeg nevne at jeg har humanistisk utdannelse (historie) og vurderer å stemme på dem. Men ja, det er riktig at det er langt mellom FrPerne blant humanister. Det har nok mye å gjøre med at disse utdannelsene er mindre nyttige i et samfunn etter FrP-modellen, men mange humanister er rett og slett bare virkelighetsfjerne eller påvirket av stammens konsensus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og utfordringene står i kø. Samtidig tar man bare inn, istedet for å prøve å løse utfordringene med de som allerede er her.

Utfordrigner står i kø ja. =)

Jeg er usikker på om påstanden din stemmer, men dagens regjering er AP, SV og SP...

Og det er svært mye på dette området jeg mener V og H er bedre på enn dem i denne sammenheng. =)

Så man lar barnet holde på med den skarpe tingen og legger til flere skarpe ting. Selv om endel av de skarpe tingene 'oppfører' seg og ikke skader barnet, tar du sjansen på å la de ligge der?

Som sagt kommer det an på hva det er.

Men barnet lærer jo, og vil jo lære å være mer forsiktig.

Det hjelper lite at endel/mange er lovlydige, for den voldtatte, drepte - samt statistikk sier vel at det virkelig er en stor utfordring.

Vel...

Men jeg tror ikke det vil bli så mye færre voldtekter dess strengere innvandringspolitikk.

Jeg tror mer på forebygging og sånt. Men som sagt; Disse menneskene er kriminelle, og skal kastes ut. Man kan ikke sikre seg mot absolutt alt uansett.

Man flytter problemet fra deres hjemland til Norge (ikke like stor grad, men det øker og øker) Sorry, men empatien min er for de som blir voldtatt, er redd for å gå ut, de som er drept - Her i Norge.

Vel... Men du snakker som at alle er kriminelle...

Ingen vil jo ha kriminelle uansett. De fleste av de som kommer hit er jo på ingen måte voldtektsforbrytere eller drapsmenn.

Nei, fakta. I Norge blir det mer og mer vold, grovere og grovere.

Bevis.

- Hvorfor skal man misslike folk som søker tilflukt?, det er da ikke de som lager lovene osv - Det blir som å skylde på en uoppdragen unge og ikke på foreldrene det. I 1970 tror jeg man skulle se langt etter gjengoppgjør med våpen av utenlandske personer, eller voldtekt, eller ... - Med hvilket argument/grunnlag har man til å si at det ikke bare vil fortsette utviklingen med dagens politikk?

Vel... Jeg tror ikke verden blir noe bedre av at vi stenger alt ute. =) Dessuten så mener jeg at jorda egentlig er for alle... Det er ikke sånn at vi fra naturens side "eier" dette stedet på jorda. Jeg mener det er feil å ikke hjelpe folk som flykter fra landet sitt og står i fare for å bli drept. Desto strengere politikk vi har her, desto flere blir også drept eller voldtatt også...

For all del, det er ikke bare utlendinger jeg mener dette om - Også norske har økt og økt volden og faanskapet.

Det er volden man burde bekjempe. Ikke innvandring :)
Lenke til kommentar

Forslag fra stortingsrepresentantene Trond Helleland, Inga Marte Thorkildsen, Jon Lilletun og Trine Skei Grande om å forby ulvehybrider, amerikansk staffordshire terrier, og blandinger der disse rasene inngår

http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Representantforslag/2002-2003/dok8-200203-126/#a2

Ser ikke noe FRP her..

Jeg ville stemt FRP for de har et sterkt fokus på frihet og et liberalt samfunn.

Venstre :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg er i og grunn ikke for noen politiske partier i Norge, men hvis jeg måtte velge ett hadde det blitt frp! Grunnen til det er at jeg er for en strengere innvandringspolitikk, for liberalisering av lovene i Norge selv om jeg syntes at alkohol synet demmes er litt drøyt. Jeg er for veier uten bompenger, mindre skatt, en mer vennlig Israel politikk.

Dermed blir det siv som stikker av med seieren. :-)

Lenke til kommentar

Som sagt kommer det an på hva det er.

Alvorlighetsgrad alvorlig, da voldtekt og drap er nettopp det. Som sagt, man lærer og gjør tiltak slik at det ikke skjer igjen. (samme om barnet stikker/skjærer seg på 1 av 1000 - som en god foreldre og med det ansvaret man har, så fjerner man alt og legger ikke til flere)

Men jeg tror ikke det vil bli så mye færre voldtekter dess strengere innvandringspolitikk.

Jeg tror mer på forebygging og sånt. Men som sagt; Disse menneskene er kriminelle, og skal kastes ut. Man kan ikke sikre seg mot absolutt alt uansett.

Selvfølgelig blir det mindre iom det er fakta at det er endel overfallsvoldtekter i Oslo f.eks utført av ikke-vestlige. Har de ikke vært her, så hadde ikke disse damene blitt voldtatt heller. Skal ikke mye intelligens til å fatte det. (nei, jeg sier ikke at andre i Norge ikke voldtar)

Nei, man kan ikke sikre ungen sin mot alt heller, men når man vet hvor stor skade den skarpe gjenstanden kan gjøre, så lar man den ikke ligge selv om det 'sikkert' går bra - man sikrer seg at ungen umulig kan kommet til den. Det er da nok av andre ting den kan skade seg på og man kan ikke sikre seg mot alt - men man tilfører heller ikke mer.

Vel... Men du snakker som at alle er kriminelle...

Ingen vil jo ha kriminelle uansett. De fleste av de som kommer hit er jo på ingen måte voldtektsforbrytere eller drapsmenn.

Nei, alle er ikke det. Ikke lag stråmann her nå.

Om så det er 1 av 1000 som voldtar, så er det like alvorlig for hun(de) som blir voldtatt. Hun er likefullt voldtatt selv om personen blir sendt ut.

Vel... Jeg tror ikke verden blir noe bedre av at vi stenger alt ute. =) Dessuten så mener jeg at jorda egentlig er for alle... Det er ikke sånn at vi fra naturens side "eier" dette stedet på jorda. Jeg mener det er feil å ikke hjelpe folk som flykter fra landet sitt og står i fare for å bli drept. Desto strengere politikk vi har her, desto flere blir også drept eller voldtatt også...

Norge blir bedre - fra naturens side 'eier' vi ikke plassen hjemmet vårt er på heller. Hvor mange har du i ditt hus? Der kan du jo virkelig forebygge.

Desto flere her, dess flere drept og voldtatt her istedet - offer takket være denne type politikk. Som sagt, det er disse min empati blir rettet mot

Det er volden man burde bekjempe. Ikke innvandring :)

Med å gjøre begge, så har man allerede startet godt på volden også.
Lenke til kommentar

Fordi folk har forskjellige meninger om hva som er viktig og riktig.

Personlig stemmer jeg FrP grunnet Innvandring, skatter, avgifter, for mye byråkrati og mer privatisering.

Høyre er også et godt alternativ, dessverre er de så EU og DLD-vennlige at de kan steke i sitt eget fett.

Venstre er også et godt alternativ, selv om de er alt for snille på innvandringspolitikken.

Så du er en av disse storkarene som eier en hotellkjede eller? fordi det staten går glipp av når du sparer noen få tuselapper i året er minimalt, om du ikke er, mens de nevnte storkarene sparer mye .

Derimot, skulle noe skje med deg, at du blir syk eller mister jobb, så sparer storkarene her og mens du taper mye

Lenke til kommentar

- De er et populistisk parti.

Partiets motto er tross alt "For folk flest". Og ser ikke det negative med at et parti baserer sakene sine på hva som er mest populært blant folket? Er det ikke det et demokrati er?

- Økonomisk er de altfor liberale og ønsker å privatisere mer enn det jeg ser på som gunstig.

Ikke noe galt i privatisering. Nåværende regjering måtte ta i bruk privatisering for å fullføre lovnaden sin om full barnehagedekning. Vi har også sett av bruken av private firma i veiutbyggingen har gjort at prosjektene har blitt fullført både kjappere og billigere, til samme kvalitet. Burde ikke vært noe problem å videreføre dette til helsesektoren og skolesektoren, eller?

- Lavere skatter og avgifter, og bruk av mer penger henger ikke på greip. Vil kvitte seg med handlingsregelen slik at de slipper å tenke på det. Hva gjør vi hvis pengene tar slutt?

Lavere skatter og avgifter gir mindre byråkrati og papirdyttere i staten, samt mindre snyltere hos NAV, balanserer ut kostnadene.

Handlingsregelen har ikke en eneste regjering i det Norske samfunn klart å opprettholde. Dessuten er det ingenting glad i å bruke litt mer penger på viktige ting, som infrastruktur. (Ref: Hva gjorde man når man bygget Bergensbanen? Jo, man dreit i budsjett og slikt, og pøste på med det man trengte av penger. Så viktig var det.)

- Slik jeg ser det bruker de ofte billige poenger for å høste stemmer. (Billigere alkohol og røyk, hva er fordelene med det?)

Alle parti bruker billige poeng for å høste stemmer. Enhver politiker er høyt utdannet i å vri enhver motstanders utsagn i mot dem selv.

"Har du sluttet å slå din kone?"

- I og med at informasjonen er meget sprikende er det vanskelig å se hvor de står i miljøspørsmålet. Vippet frem og tilbake de siste 10 årene, vekker ikke akkurat tillit. Virker som om distriktspartiene helst vil at klimaspørsmålet skal avfeies som tull.

Sist jeg sjekket, var FrP med på at det var klimaforandringer og global oppvarming. Men de var ikke overbeviste om at det var mennesket som stod bak alt sammen.

Man kan krangle frem og tilbake om dette, men klima er ikke de viktigste områdene i FrPs politikk, og derfor ikke noe en vanlig FrPer bryr seg om.

- Store deler av østlandet ville stoppet opp ganske fort uten innvandrere. Synes de er veldig gammeldagse i innvandringspolitikken sin og ikke vil leve i ett stadig mer globalisert samfunn. På tvers av realiteten.

"Innvandrere" sier du. Er en kriminell nigerianer like nyttig for samfunnet som en svenske i bardisken? Selvfølgelig ikke. Arbeidsinnvandring fra nærliggende land med samme kultur har FrP aldri (så vidt jeg vet) vært imot. Problemet er alle de situasjonene som oppstår fordi vi har en alt for snill og naiv politikk rundt innvandring/asyl. Og det hjelper ikke når hver innvandrer i gjennomsnitt koster Norge flere millioner. Ikke akkurat særlig lønnsomt.
Lenke til kommentar

Så du er en av disse storkarene som eier en hotellkjede eller? fordi det staten går glipp av når du sparer noen få tuselapper i året er minimalt, om du ikke er, mens de nevnte storkarene sparer mye .

Derimot, skulle noe skje med deg, at du blir syk eller mister jobb, så sparer storkarene her og mens du taper mye

Beklager, men jeg klarer ikke å se hvilken del av ditt innlegg som har noe som helst med FrPs politikk å gjøre. Kunne du utdypt litt?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett om innvandringen er streng eller den er liberal så vil det dø mennesker, og det vil voldtas mennesker. Både i landet og utenfor landet. Dette er ikke mitt interessefelt, som jeg har sagt. Så jeg avslutter med det. Om ei Norsk jente blir voldtatt, eller om ei utenlandsk blir voldtatt så er dette akkurat like sørgelig uansett om det skjer her i Norge eller i utlandet. Men det skjer uansett om man murer seg inne eller ikke. Og nei, det er ikke noe mer synd på en nordmann som blir drept enn dersom en utlending blir drept (f.eks. dersom han søker tilflukt til norge, og ikke får opphold osv osv...) Problemene vil eksistere uansett.
Lenke til kommentar

Uansett om innvandringen er streng eller den er liberal så vil det dø mennesker, og det vil voldtas mennesker.

Det vil bli mindre i Norge. At noen i Norge blir voldtatt/drept pga politikken som føres, tyder på feilslått politikk. Norsk politikk skal styre forholdene i Norge - på en ansvarlig måte. Selvfølgelig er det trist at slikt skjer uansett nasjonalitet. Men det har ingen mening i å flytte utfordringen fra ett land til et annet og gjøre forholdene utrygge der også. Da er det bedre prøve å hjelpe i landene som har utfordringer.

Lenke til kommentar

Det er ikke det samme om en jente blir voldtatt i Norge eller i utlandet, foruten i prinsippet. Norske politikere og i neste rekke norske velgere har et ansvar for først og fremst å skape et trygt samfunn i Norge, ikke i resten av verden. Det er ikke ideelt at kriminaliteten bare flytter seg til et annet land, men det er enda mindre ideelt at vi ikke klarer å forhindre det i vårt eget land. Man må feie for sin egen dør før man begynner å tenke på andre.

Lenke til kommentar

Barnet lærer, men skaden har skjedd. Et voldtektsoffer lærer også, men har fortsatt blitt voldtatt og må leve med dette. Et drapsoffer lærer ikke.

Uansett om innvandringen er streng eller den er liberal så vil det dø mennesker, og det vil voldtas mennesker. […] Problemene vil eksistere uansett.

Vi blir nok ikke kvitt drap og voldtekt med det første, men det betyr ikke at vi ikke kan redusere problemene.

Lenke til kommentar

Det vil bli mindre i Norge.

Ikke nødvendigvis.

At noen i Norge blir voldtatt/drept pga politikken som føres, tyder på feilslått politikk.

Ja. Men om man stenger folk som har behov for beskyttelse ute, så fører man også en poltiikk som fører til død osv.

Norsk politikk skal styre forholdene i Norge - på en ansvarlig måte.

Ja. Og der er Venstre og Høyre mer enn gode nok. =)

Selvfølgelig er det trist at slikt skjer uansett nasjonalitet. Men det har ingen mening i å flytte utfordringen fra ett land til et annet og gjøre forholdene utrygge der også. Da er det bedre prøve å hjelpe i landene som har utfordringer.

Altså: Jeg mener man skal hjelpe i de landene man har utfordringer. Absolutt. Men det er ikke bare land det er snakk om. For eksempel så mener jeg for eksempel at Snowden burde fått Asyl her da han står i fare for å bli utlevert til USA som er kjent for å torturere slike varslere. For eksempel. Eller så har du liberale eller homofile i totalitære stater som er på flukt, og de menneskelivene er like mye verd som andre menneskeliv. Du redder flere liv, enn du tar liv, ved å føre den politikken V og H fører, tror jeg.

Jeg er også uenig i at man "flytter problemene fra ett sted til et annet" i det store og det hele. De aller fleste som kommer hit er ikke problemer. Men selvsagt: Så og si alt det du gjør, i den sammenhengen fører med seg problemer.

Lenke til kommentar

Barnet lærer, men skaden har skjedd. Et voldtektsoffer lærer også, men har fortsatt blitt voldtatt og må leve med dette. Et drapsoffer lærer ikke.

Nei... Det var jo ikke det jeg svarte på heller.

Det vil uansett være risiko for å bli drept om man går ut av døra...

Man kan aldri bli 100% sikker... Det er en etnisk Norsk nordmann som har drept flest nordmenn.

Han drepte flere nordmenn på en dag enn hva innvandrere har gjort til sammen på, hvor mange år da?

Vi blir nok ikke kvitt drap og voldtekt med det første, men det betyr ikke at vi ikke kan redusere problemene.

Redusere dem både burde og kan vi gjøre, men det er mange måter å gå frem på. Blant annet kan man kaste ut de som ikke skal være her kjappere, og integrere og sette i jobb de som skal få være her raskere. De som har store vanskeligheter når de kommer hit, på grunn av ting som har skjedd tidligere, burde følges opp med psykologhjelp osv... Og soningskøene må man gjøre noe med...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...