bla bla bla Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 når jeg tar valgomaten så viser det alltid 41% til frp. hvorfor mener folk at det er best? jeg personlig er egentlig for krf og høyre. skrik ut hvis du vet hvorfor! Lenke til kommentar
Populært innlegg Slimda Skrevet 6. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2013 Fordi folk har forskjellige meninger om hva som er viktig og riktig. Personlig stemmer jeg FrP grunnet Innvandring, skatter, avgifter, for mye byråkrati og mer privatisering. Høyre er også et godt alternativ, dessverre er de så EU og DLD-vennlige at de kan steke i sitt eget fett. Venstre er også et godt alternativ, selv om de er alt for snille på innvandringspolitikken. 15 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Ditto tankene til Slimda, og jeg forstår ikke hvordan så mange stemmer AP :-( Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Les gjerne disse to trådene grundig om du har tenkt å stemme FrP: Retningslinjer for bruk av oljepenger handlings-regelen. Kan Frp styre Norge? Personlig mener jeg den første er suverent viktigst. Jeg har ekstremt liten tro på slike valgomater, da svarene sikkert ikke er veid. Jeg storler på egen vurdering. Endret 6. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Min personlige begrunnelse for å stemme Ap: Hva er viktigst i en urolig tid? Derfor stemmer jeg arbeiderpartiet Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 når jeg tar valgomaten så viser det alltid 41% til frp. hvorfor mener folk at det er best? jeg personlig er egentlig for krf og høyre. skrik ut hvis du vet hvorfor! Dersom du allerede veit at du sannsynligvis kommer til å stemme på KrF eller Høyre ved stortingsvalget. Hvorfor gidder du da å ta forskjellige valgomater ? Jeg trodde at sånne valgomater i all hovedsak var myntet på mennesker som ikke var heilt sikker på hvilket politisk parti dem ville stemme på ved valget?? Eventuelt folk som veit hva dem skal stemme på, men som bare tar sånne tester for moro skyld ? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Dersom du allerede veit at du sannsynligvis kommer til å stemme på KrF eller Høyre ved stortingsvalget. Hvorfor gidder du da å ta forskjellige valgomater ? Jeg trodde at sånne valgomater i all hovedsak var myntet på mennesker som ikke var heilt sikker på hvilket politisk parti dem ville stemme på ved valget?? Eventuelt folk som veit hva dem skal stemme på, men som bare tar sånne tester for moro skyld ? Også en fin måte for å sjekke om du faktisk er enig med ditt partis politikk på området. 3 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Også en fin måte for å sjekke om du faktisk er enig med ditt partis politikk på området. Nei, egentlig bommer de ofte. selv havnet jeg utrolig nok på SP på en slik. Så slike tester er man prisgitt de som lager dem og måten spørsmålene er stilt. Jeg er absolutt ingen SP mann Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Endret emnetittelen og flyttet tråden til en mer passende kategori. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Jeg mener ikke FrP er best, men de er de eneste som er spiselige på punktene: - Asyl/innvandring - Kriminalpolitikk Det vil si, de kommer i det minste med konkrete løsninger som ikke er basert på klassiske røde følelsesargumenter og tilsynelatende mer respekt for de kriminelle enn deres ofre. Andre partier er bedre/best på andre områder, så da handler det jo om å veie. Jeg kunne faktisk stemt FrP i år, noe som får meg til å skamme meg litt, men asyl- og kriminalpolitikk er virkelig noe som trenger overhaling i Norge. 3 Lenke til kommentar
bla bla bla Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 takk Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Her er noen som har funnet svaret på hvorfor noen mener at FrP er best. Med noen mener jeg da noen av FrP-velgerne, ikke alle. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1533107 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Venstre er også et godt alternativ, selv om de er alt for snille på innvandringspolitikken.Har ikke helt forstått det... Alt for snille? Bare fordi de vil ta mer hensyn til barn? Fordi de vil gjøre det enklere å flytte over fra asyl-kø til arbeidsinnvandring? Det vil ikke bli noe mer innvandring med Venstre enn det er per dags dato. Men de innvandrerne som kommer hit vil Venstre få raskest mulig i jobb, samt integrere raskere, slik at de bidrar til verdiskapningen i stedet for å gå på sosiale støtteordninger. Jeg er usikker på hva ulikhetene er på de borgerlige partiene her. Men hvor stor forskjell er det f.eks. på Venstre og FrP, eller Venstre og Høyre? Jeg har fått en oppfatning av at Venstre har stort sett den samme politikken som Høyre på området i alle fall =) Endret 6. september 2013 av turbonello Lenke til kommentar
bla bla bla Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Det er faktisk veldig stor forskjell på de forskjellige partiene. men høyre og venstre sier jo seg selv Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Ditto tankene til Slimda, og jeg forstår ikke hvordan så mange stemmer AP :-(På samme måte som at noen velger å gå til scientologikirken, så stemmer folk på AP ved valget. Grunnen til at veldig mange stemmer AP, er fordi de er gode til å drive valgkamp, og har svært karismatiske ledere som har vokabularet sitt i orden. De vet hva som fungerer på massene. De bruker skremmetaktikk, og prøver å fremstille sine meningsmotstandere som "de onde" mens de selv er gode. Skrev noe på veggen som svar til en kamerat fra meg (Høyremann) som spurte om det samme: Sitat: "Hvordan er det mulig at AP går frem. Jeg har ikke hørt ett menneske si : Jeg skal stemme på AP. Alle som sier noe høyt er klare for å kaste Jens til helv.. ut." Mitt svar: Skremmestemmer mesteparten av det. Så har du alle de som ikke bryr seg om politikk, men som bare tror alt det AP sier, osv. Så går jo mye av sånt i "arv" også... Mange stemmer AP fordi foreldrene deres har gjort det, og deres foreldre før dem igjen... Tviler på at de fleste AP velgerne har satt seg ned å studert de ulike partiprogrammene kritisk og satt dem opp mot hverandre, og at disse har tatt et informert valg... Uansett så fungerer den enkle (og til de grader missvisende) retorikken til AP som forteller folk at AP er de gode kreftene i samfunnet, mens deres meningsmotstandere er de onde... AUFs Eskild Pedersen gir oss et bilde av hvordan AP folk tenker innad i AUF, men også i AP: http://www.minervanett.no/om-det-onde-det-gode-politikk-og-ringenes-herre/ Endret 6. september 2013 av turbonello 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det er faktisk veldig stor forskjell på de forskjellige partiene. men høyre og venstre sier jo seg selvNei. Her tar du veldig feil. Høyre og Venstre er svært like, og har veldig mye lik politikk. Det er også derfor de kan samarbeide så tett, og det er derfor Venstre favoriserer f.eks. et samarbeid med Høyre og KrF. Det er nettopp fordi de har så mye felles. Venstre tilhører heller ikke "venstresiden" i norsk politikk. De er et sentrum-høyreparti. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Det partiet som er mest likt Venstre er KrF. De skiller seg der de kristne særinteressene begynner (som forøvrig ikke har så mye med bibelen å gjøre egentlig). Grunnen til det er at KrF i sin tid utgikk fra Venstre. Det var altså tidligere Venstrefolk som brøt ut av partiet Venstre og dannet KrF fordi de ville ha mer kristendom inn i skolen etc. Noe Venstre på den tiden ikke ville, da Venstre er først og fremst et liberalt parti som ønsker religionsfrihet, og at staten skal være nøytral i spørsmål om religion og sånt. Og følgelig måtte da folkeskolen være nøytral i livssynspørsmål, siden denne folkeskolen var for absolutt alle og ikke bare kristne. (Tro er et personlig anliggende, ikke et offentlig mener Venstre). Endret 6. september 2013 av turbonello Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Jeg storler på egen vurdering.Forstår at du storler på egen vurdering. Jeg ville gapskrattet om jeg var deg. =) Endret 6. september 2013 av turbonello 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 når jeg tar valgomaten så viser det alltid 41% til frp. hvorfor mener folk at det er best? jeg personlig er egentlig for krf og høyre. skrik ut hvis du vet hvorfor! Valgomatene gjenspeiler at Frp er godt samstemt med hva folk mener, men i forhold til dette er Frp veldig underrepresentert ved meningsmålinger og valg. Dette kommer av at det følger sosiale stigma med å si man er enig med eller vil stemme på Frp. Det er en kombinasjon av at: -redaktører og journalister i Norge er veldig venstrevridde og demoniserer representanter og politikk fra Frp, -samfunnsvitere som i Norge er veldig venstrevridde stadig kommer med stikk mot Frp og de som sympatiserer med partiet. -Ledelsen i fagforeninger demoniserer partiet -Åpen støtte til partiet kan føre til oppsigelse om man jobber i staten eller boikott om man er næringsdrivende. -Med bakgrunn i den ovenfor er det mange som føler det er helt greit å stemple alle som sympatiserer med partiet for rasister og mye annet. I Norge i likhet med mange muslimske land prøver mange å leve et liv uten å involvere seg i politikk fordi det ikke kan gjøres uten konsekvenser om de er uenig med den herskende klassen. 4 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hva er viktigst i en urolig tid? Derfor stemmer jeg arbeiderpartietDet er en urolig tid for desperate Arbeiderpartisanere... Dere er urolige fordi dere ser at folk strømmer til de borgerlige partiene fordi de er blitt så lei av dere etter 8 år... Derfor er det viktig for arbeiderpartisanere å stemme AP. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå