nor50 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hvilket av Radeons 7xxx kort er "godt nok" når jeg ikke spiller, men bruker litt 3D og videoredigering? Ser noen har 4K nå, og det hadde ikke gjort noe om den takler det heller. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Anbefaler i hvert fall de fra sapphire med dual-x-vifter. De fungerer knall, og er veldig stille. Samt at lyden ikke er spesielt irriterende dersom du setter vifta på fullt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 7770? Veldig stille og bruker lite strøm. Vifta stopper når kortet ikke er for varmt. Det er vel i hovedsak bare spill som krever noe særlig av GPU, du trenger vel mer RAM og CPU-kraft. Du får 7770 til 8-900. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Jeg har et STORT problem med at jeg gjerne vil ha det "nest største" (da det som regel er en del billigere enn det største..) når jeg bygger data, selv om jeg egentlig ikke har bruk for det... ;-) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Jeg har et STORT problem med at jeg gjerne vil ha det "nest største" (da det som regel er en del billigere enn det største..) når jeg bygger data, selv om jeg egentlig ikke har bruk for det... ;-) Det nest største i dag er GTX 780, det koster ca 5500 kr. Hvilke 3D-programmer tenker du å bruke? Er det viktig å ha CUDA- og/eller OpenCL-støtte og -ytelse? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 6. september 2013 Forfatter Del Skrevet 6. september 2013 Det nest største i dag er GTX 780, det koster ca 5500 kr. Hvilke 3D-programmer tenker du å bruke? Er det viktig å ha CUDA- og/eller OpenCL-støtte og -ytelse? Nå var det Radeon jeg spurte om da... Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Da er det nest største 7970 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Nå var det Radeon jeg spurte om da... Radeon har ikke noe som matcher GTX 780... Om du ønsker det nest-største Radeon-kortet er det 7950 Boost, men jeg syns det blir for dumt å komme med anbefalinger når du ikke vet hva du vil ha selv engang. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det største Radeon er jo 7990, og da blir 7970 nest størst. Men som du sier, AMD har ikke noe som matcher 780. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Radeon har ikke noe som matcher GTX 780... Om du ønsker det nest-største Radeon-kortet er det 7950 Boost, men jeg syns det blir for dumt å komme med anbefalinger når du ikke vet hva du vil ha selv engang. For det første sa jeg IKKE jeg skulle ha det nest største, men, at jeg som regel kjøper sånn ca det nest største. Og at jeg ikke vet hva jeg skal ha...? Står det ikke klart og tydelig radeon 7xxx....? Jeg spør om hva jeg klarer meg med der. Er ikke det ganske tydelig....? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 For det første sa jeg IKKE jeg skulle ha det nest største, men, at jeg som regel kjøper sånn ca det nest største. Og at jeg ikke vet hva jeg skal ha...? Står det ikke klart og tydelig radeon 7xxx....? Jeg spør om hva jeg klarer meg med der. Er ikke det ganske tydelig....? Les gjennom postene dine på nytt er du snill, for du har vært alt annet enn klar og tydelig. Ut fra denne posten og alt det andre du har postet kunne du klart deg fint med integrert skjermkort på CPU, og om du må et dedikert kort vil HD 7730 være helt fint. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå