Gå til innhold

Jeg stemmer arbeiderpartiet fordi...

hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jeg rett i min oppfatning av at Frp/Høgre vil kutte skattelette, men bruke penger fra oljefondet til å opprettholde velferdsstaten?

Og med dette vil de kanskje mest sannsynlig gå over denne 4% handelsgrensa for å finansiere alt de vil i gang med, altså er hele greia dødfødt? eventuelt velferdsstaten synker?

Endret av belius
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om hva eller hvem du er, eller hva du har vært. Jeg er heller ikke økonom og jeg bryr meg som sagt ikke om politikk heller, for all politikk er av det onde, og spesielt sosialistisk politikk.

Jeg vet også at den såkalte sjefen i Norges bank fastsetter renta, og jeg vet hva slags unnskyldninger han bruker for å sette den opp eller ned.

Hva Norges bank skal gjøre og hva Norges Bank gjør, er imidlertid to forskjellge ting. Norges bank fastsetter ikke renta etter hva som er best for norges økonomi eller næringslivets økonomi, og de bryr seg slett ikke om folkets økonomi, men er like falske og svikefulle som politikerne.

Når jeg sier den såkalte sjefen for Norges bank, så er det fordi han er ikke sjef for Norges bank, han er en sprelleman og nikkedukke for dem som kontrollerer Norges bank, og de som kontrollerer Norges bank er familien Rotschild, som eier og kontrollerer de fleste av verdens nasjonalbanker.

Nikkedukken som kalles "sjefen for Norges bank" gjør som han får beskjed om, og bruker renta som et verktøy for å fremme sine utenlandske arbeidsgiveres interesser. Han bryr seg ikke om landets eller næringslivets økonomi, og slett ikke folkets økonomi.

Renta brukes tvert imot som et verktøy til å bidra til å ødelegge landets økonomi og folkets økonomi.

Det er allerede flere land, og også millioner av mennesker i disse nevnte landene, som er kommet i alvorlige økonomiske problemer pga dette.

Denne snikende politikken har pågått lenge, og hele pengesystemet er bygd opp i den hensikt at alt skal kollapse til slutt, og de som står bak det hele skal sitte igjen med alle verdiene og den hele og fulle kontrollen både med verdens land og folk.

Merkelig.... for før hvert eneste rentemøte så vet man omtrent hva utfallet blir og økonomene hadde neppe tippet så korrekt hvis det en eller flere personer som bestemte etter hva som passet dem og ikke det var økonomien i Norge kontra verden som bestemte renta.

Lenke til kommentar

Har jeg rett i min oppfatning av at Frp/Høgre vil kutte skattelette, men bruke penger fra oljefondet til å opprettholde velferdsstaten?

Og med dette vil de kanskje mest sannsynlig gå over denne 4% handelsgrensa for å finansiere alt de vil i gang med, altså er hele greia dødfødt? eventuelt velferdsstaten synker?

Det ender vel bare med at de kutter skatten til de med mye penger, og for å finansiere disse skattelettelsene så må de ta mer fra de som ikke har så mye penger. Typisk høyrepolitikk.

La oss heller ikke glemme at den sosialistiske regjeringen styrte Norge trygt gjennom de siste finanskrisene. Norge kom så og si helskinnet gjennom, mens de fleste andre land hadde langt større sår å slikke etterpå. Så disse sosialistene er ikke så dumme når det kommer til økonomi.

Husker dere etterdønningene av jappetiden (dere som er gamle nok da)? Dette kom som en følge av Høyre sin politikk på 80-tallet, og deres og Frp sine nåværende lovnader om de skulle komme i regjeringsposisjon stemmer skremmende mye på det som førte til jappetiden på 80-tallet. Det burde være nok til å skremme de fleste fra å stemme borgerlig.

For de som ikke husker, eller ikke var født på den tiden:

"November 1987 markerte slutten på jappetiden i Norge, og dette medførte etterkrigstidens verste nedgangskonjunktur og bankkrise. Lønnsveksten hadde tatt av og børsverdiene var blitt kunstig høye. Oljeprisen hadde også falt drastisk i 1986, noe som førte til et bortfall av statlige inntekter, og dermed en resulterende devaluering av kronen. Som en følge av jappetiden opplevde man også et voldsomt boligkrakk i Norge i 19881989.[1] De store verdiene i markedet var borte, og Norge opplevde heretter flere år med konkursrammede investorer og bedrifter, og behovet for gjenoppbygging var et faktum."

Og hvilket parti var det som regjerte i perioden jappetiden varte, og som skapte grunnlaget for både bankkrise, boligkrakk, devaluering av kronen, konkurser og så videre? Jo, det var Høyre det. Det var Arbeiderpartiet sin oppgave å bygge opp Norge igjen på 90-tallet, noe de klarte med glans.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du mener vel redusere skattene med 10 talls milliarder. Det er inflasjonsdrivende i dagen situasjon.

Det er enda ,mer inflasjonsdrivende.

Det truer velferdsstaten.

Inflasjon er pest, deflasjon kolera.

Bærekraftig vekst uten inflasjon er målet.

Lenke til kommentar

Merkelig.... for før hvert eneste rentemøte så vet man omtrent hva utfallet blir og økonomene hadde neppe tippet så korrekt hvis det en eller flere personer som bestemte etter hva som passet dem og ikke det var økonomien i Norge kontra verden som bestemte renta.

Det kan jo hende at de tipper korrekt av en av flere grunner.

1. De fleste økonomer i dag er utdannet i en skole full av sosialistisk propaganda, og til å mene det som fermmer den sosialistiske lære.

2. Det er jo mulig at noen økonomer også er i lomma på dem som står bak det hele, og bevisst fremmer deres interesser.

3. Det er jo mulig at de fleste økonomene har lært at det er et mønster i hva Norges bank gjør med hensyn til renta, og at de ofte tipper rett pga sine erfaringer og kjennskap til dette mønsteret.

Det er jo også en langsiktig plan bak det hele, og renta er ikke det eneste verktøyet de bruker for å ødelegge landenes og folks økonomi.

Om de går for fort frem så kunne det j hende at folket oppdaget hva spillet går ut på, slik at de mislykes med sine planer.

Men egentlig tror jeg ikke det er noen risiko.

For folk flest Norge er så til de grader bevisstløse at jeg tror ikke de ville reagere om "sjefen" dvs nikkedukken i Norges bank sto frem og holdt en tale hvor han fortalte sannheten om hvem som kontrollerer Norges bank og hva som er hensikten med hele spillet med renta.

Og folket tilber politikere, dvs sosialistiske politikere, og da helst de i "arbeiderpartiet" og også andre "autoriteter"

Mens de hater sannheten og de som prøver å advare dem om det som foregår.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Det kan jo hende at de tipper korrekt av en av flere grunner.

1. De fleste økonomer i dag er utdannet i en skole full av sosialistisk propaganda, og til å mene det som femmer den sosialistiske lære.

2. Det er jo mulig at noen økonomer også er i lomma på dem som står bak det hele, og bevisst fremmer deres interesser.

3. Det er jo mulig at de fleste økonomene har lært at det er et mønster i hva Norges bank gjør med hensyn til renta, og at de ofte tipper rett pga sine erfaringer og kjennskap til dette mønsteret.

Det er jo også en langsiktig plan bak det hele, og renta er ikke det eneste verktøyet de bruker for å ødelegge landenes og folks økonomi.

Om de går for fort frem så kunne det j hende at folket oppdaget hva spillet går ut på, slik at de mislykes med sine planer.

Men egentlig tror jeg ikke det er noen risiko.

For folk flest Norge er så til de grader bevisstløse at jeg tror ikke de ville reagere om "sjefen" dvs nikkedukken i Norges bank sto frem og holdt en tale hvor han fortalte sannheten om hvem som kontrollerer Norges bank og hva som er hensikten med hele spillet med renta.

Og folket tilber politikere og andre "autoriteter" Mens de hater sannheten og de som prøver å advare dem om det som foregår.

Selvfølgelig, det er slik alt fungerer... alt er lureri, svindel, konspirasjonteorier, etc, etc.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg stemmer IKKE arbeiderpartiet fordi de har styrt i 8 år nå og da ser vi hvordan det har gått. Eldre sover på badet, eldre ligger i sin egen avføring, pasienter må sove i korridorene, dårligere veier, mer bompenger, høyere skatter, flere forbud, høyere avgifter, avkristning (noe som jeg er opptatt av) og en rekke andre ting.

Nei nå syntes jeg sannelig av Høyere eller FrP kan slippe til! Jeg syntes heller ikke at det er bra for demokratiet at AP skal regjere i 12 år.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, det er slik alt fungerer... alt er lureri, svindel, konspirasjonteorier, etc, etc.

Ja slik er det.

Folk tror de er smarte og derfor avfeier de alt som "konspirasjonsteorier" Deretter snur de seg for å sove videre.

Men hvem er det folk hører på og stoler på, og som forteller dem at dette er konspirasjonsteorier ?

Jo det er de samme politikerne og pengefolkene som driver dette kyniske spillet for å berike seg selv på folkets og landets bekostning.

Tror du at en morder ville advare offeret på forhånd ?

Lenke til kommentar

Jeg stemmer IKKE arbeiderpartiet fordi de har styrt i 8 år nå og da ser vi hvordan det har gått. Eldre sover på badet, eldre ligger i sin egen avføring, pasienter må sove i korridorene, dårligere veier, mer bompenger, høyere skatter, flere forbud, høyere avgifter, avkristning (noe som jeg er opptatt av) og en rekke andre ting.

Det er akkurat dette som er meningen.

Det er dette arbeiderpartiet og deres arbeidsgivere jobber for.

Men de går gradvis frem, slik at folk flest venner seg til det.

Og de prøver stadig å finne noen eller noe annet å skylde på, som i dette tilfellet er økonomien, og at de ikke kan bruke mer penger eller gi skattelette fordi da vil renta stige og inflasjonen vil bli som i tyskland før krigen.

Ap jobber for å gradvis ødelegge folkets og landets økonomi, og for å skape flere fattige.

Eldre folk som ikke kan jobbe har ikke noen plass i det samfunnet som ap og deres arbeidsgivere vil skape. Så folket må gradvis vennes til at de gamle bare må dø for "felles beste"

Nei nå syntes jeg sannelig av Høyere eller FrP kan slippe til! Jeg syntes heller ikke at det er bra for demokratiet at AP skal regjere i 12 år.

Jeg tror ikke det blir særlig bedre med høyre og FRP. Høyre jobber for det samme som ap, og selv om jeg er litt usikker på hvor FRP står, så tror jeg at de er en del av dette spillet de også.

Det vil imidlertid ikke ha noe å si for "demokratiet" uansett hvordan det går, for vi har ikke hatt demokrati i dette landet på over 100 år.

Demokratiet døde i 1884 da politikerne kuppet makten og innførte parlamentarismen.

Lenke til kommentar

Derfor er det dumt å stemme Arbeiderpartiet på mandag:

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/legevaktnorge-refser-stoere-slett-innsats-4117515.html

Det finnes en rekke gode argumenter for ikke å stemme Ap, og det finnes en rekke gode argumenter for ikke å stemme de andre partiene også.

På samme måte finnes det gode argumenter for å stemme et hvilket som helst parti også, så å dra frem ett enslig argument blir totalt poengløst. Skal man argumentere for det ene eller det andre, så må man forsøke å se på helheten. I mitt syn har Ap/sosialistene totalt sett gjort en god jobb i regjering de siste tiårene, i motsetning til Høyre som kjørte landet fullstendig på rævva på slutten av 80-tallet, slik at Ap ble nødt til å bygge det opp igjen bit for bit. Personlig har jeg ikke lyst til å oppleve det igjen.

Endret av Schwarzwald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes en rekke gode argumenter for ikke å stemme Ap, og det finnes en rekke gode argumenter for ikke å stemme de andre partiene også.

På samme måte finnes det gode argumenter for å stemme et hvilket som helst parti også, så å dra frem ett enslig argument blir totalt poengløst. Skal man argumentere for det ene eller det andre, så må man forsøke å se på helheten. I mitt syn har Ap/sosialistene totalt sett gjort en god jobb i regjering de siste tiårene, i motsetning til Høyre som kjørte landet fullstendig på rævva på slutten av 80-tallet, slik at Ap ble nødt til å bygge det opp igjen bit for bit. Personlig har jeg ikke lyst til å oppleve det igjen.

Ja, da har du en helt annen virkelighetsforståelse enn meg. Og du har lest helt andre nyheter, eller en ekstremt venstrevridd avis eller noe i den duren der...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg stemmer ikke arbeiderpartiet, fordi de har en for streng innvandrings- og integreringspolitikk. Jeg mener det skal kunne bli enklere for asylsøkere, og andre flyktninger.

De bruker lite og krever inn mye... jaja, det holder ihvertfall styringsrentenrenten lav.

For meg er det ingen enkeltsaker som betyr i nærheten så mye som hvordan renten på boliglånet mitt blir fremover. Så selv om jeg kanskje er mer enig med Høyre/Frp (enkeltsaker) så får nok AP min stemme.

En av de tingene AP skal ha skryt for er at de har hatt en veldig god økonomisk politikk. De har ikke fått Norge utenfor en økonomisk krise (noe som skjer dersom Frp kommer til makten), og de har holdt renten på et lavere nivå, dette er kjempe bra!
Men de har gjort det vanskeligere for studenter, og andre unge folk å få seg en bolig. Det er helt på trynet at du skal ha så mye penger som de krever for å kunne kjøpe seg en bolig.
Det kan dog være en god grunn for at regjeringen har valg å la det være så vanskelig å få seg en bolig, da de mener det kan øke renten, selv om jeg ikke helt forstår hvordan det kan være skadelig for økonomien.. :huh:
Håper at det blir et lignende system som en har i Danmark, hvor du kan låne et hus (Almen bolig), for en veldig rimelig penge.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg stemmer ikke arbeiderpartiet, fordi de har en for streng innvandrings- og integreringspolitikk. Jeg mener det skal kunne bli enklere for asylsøkere, og andre flyktninger.

En av de tingene AP skal ha skryt for er at de har hatt en veldig god økonomisk politikk. De har ikke fått Norge utenfor en økonomisk krise (noe som skjer dersom Frp kommer til makten), og de har holdt renten på et lavere nivå, dette er kjempe bra!

Men de har gjort det vanskeligere for studenter, og andre unge folk å få seg en bolig. Det er helt på trynet at du skal ha så mye penger som de krever for å kunne kjøpe seg en bolig.

Det kan dog være en god grunn for at regjeringen har valg å la det være så vanskelig å få seg en bolig, da de mener det kan øke renten, selv om jeg ikke helt forstår hvordan det kan være skadelig for økonomien.. :huh:

Håper at det blir et lignende system som en har i Danmark, hvor du kan låne et hus (Almen bolig), for en veldig rimelig penge.

Det forslaget du kommer med, og eksemplet fra Danmark, er jo nettopp det Venstre vil sørge for om de får makt nok til å gjenomføre sin politikk.

Bolig og eiendom

http://www.venstre.no/artikkel/50607

Leiemarkedet

http://www.venstre.no/artikkel/50609

Boligbygging og boligfinansiering

http://www.venstre.no/artikkel/50608

Plan og bygning

http://www.venstre.no/artikkel/50610

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det forslaget du kommer med, og eksemplet fra Danmark, er jo nettopp det Venstre vil sørge for om de får makt nok til å gjenomføre sin politikk

Bra at ihvertfall det er noen saker Venstre og Rødt er enig i da. ;) Rødt er også for å innføre almene boliger i Norge.

Lenke til kommentar

Bra at ihvertfall det er noen saker Venstre og Rødt er enig i da. ;) Rødt er også for å innføre almene boliger i Norge.

Jeg selv har bodd i kommunal bolig. ALDRI MER! ;)

Jeg er så glad for at jeg har fått meg bolig på det private markedet at Rødt aldri i verden ville kunnet få min stemme. =)

Uansett: Det beviser jo at man ikke trenger Rødt for å gjennomføre de mest nødvendige tiltakene her i Norge, når det gjelder bolig, fattigdomsbekjempelse og andre sosiale tiltak som fører til gode liv. :)

Rødt ville heller ikke klart å holde det gående over tid... Som sagt tidligere, de fleste av de som bidrar mest til samfunnet ville ha flyttet til utlandet, da deres bedrifer ikke ville overlevd i Norge. Dette ville ført til at vi tapte enorme skatteintekter. Det vi ville ha sittet igjen med på sikt var et fattig land...

Rødt vil ikke holde handlingsregelen engang.

Så og si alle untatt Rødt og FrP mener handlingsregelen er viktig.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...